Stelling: de huidige lockdown is niet meer te rechtvaardigen en vol te houden

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Anniek88, 7 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

De lockdown moet worden opgeheven!

1. Voor

137 stem(men)
    65,9%
  2. Tegen

23 stem(men)
    11,1%
  3. Ertussenin

48 stem(men)
    23,1%
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.634
    113
    Vrouw
    Maar je bedoelt de cosmetische artsen in een ziekenhuis? Ik bedoel de cosmetische klinieken voor fillers, borstvergroting e.d. Dat kan best even wachten, uitzonderingen daargelaten.

2. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Volgens mij is het probleem niet het aantal artsen maar het aantal ic bedden met bijbehorende verpleegkundigen. Voor een ic bed heb je echt goed en veel personeel nodig, dat is er niet en die er zijn vallen bij bosjes om.

Syane vindt dit leuk.
  3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik zou zeggen: alle verplichte maatregelen eraf. In quarantaine wie in quarantaine wil. Afstand en mondkapjes voor wie zich kwetsbaar voelt. Bij serieuze klachten (niet een snotneus dus) thuisblijven tot je je weer oke voelt. Niet meer testen. Nooit meer een lockdown. Absoluut niet aan de kinderen komen. Iedere vorm van uitsluiting eraf, want het is inmiddels absoluut bewezen dat het niet werkt en alleen gebruikt wordt om ongevaccineerden te dwingen, terwijl vaccinaties ook de uitweg niet zijn. Eindelijk eens gaan inzetten op (covid)zorg uitbreiden.
    Tijd om de rollen om te draaien en te kijken naar alle neveneffecten die véle malen groter zijn dan de ziekenhuiscijfers.
    Stoppen met al die onnodige angst.
    Weer gaan leven.

Loveloes, julia80, Roosje35 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Kun je die cijfers ergens terug vinden? Interessant.

Ang1987 vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar wat willen die gaan doen? Covidzorg is iets totaal anders dan een borstvergroting.

Syane vindt dit leuk.
  6. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    En wat is je plan als de ziekenhuizen/ic’s vollopen? (want vaccineren helpt dus wel als je de cijfers van de ziekenhuisopnames bekijkt. Minder vaccinaties zal leiden tot meer ziekenhuisopnames, tenzij nieuwe varianten echt aantoonbaar milder worden) Mensen voor de ic opleiden kosten 5,5 jaar, als je al studenten die willen vindt dus uitbreiding duurt nog even.

7. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    De complicaties van borstvergroting en buikwandcorrecties belanden op de SEH. Niet wenselijk toch in code 2D waarin we zitten, voorlaatst aan code zwart.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.634
    113
    Vrouw
    Ja maar ze hoeven toch niet persé op de covid afdeling te staan. Jij zult het vast beter weten waar de knelpunten liggen in een ziekenhuis en waarom planbare zorg niet altijd door kan gaan, buitenom de beschikbaarheid op de ic's. Ik dacht aan uitval van zorg personeel ivm quarantaine e.d. Veel zorg handelingen vereisen toch niet persé een jarenlange training.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    En daar zijn dokters veel te duur voor. Wij werken veel met anios en aios, ddar heb je veel meer aan dan een plastisch chirurg en ook nog eens beter betaalbaar.

Quarantaine is bij ons alleen als je zelf positief bent en anders moet je gewoon werken.

Verder zijn er vooral te weinig verpleegkundigen.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.634
    113
    Vrouw
    Tja als dat de enige reden is. Dan snap ik dat de zorg overstroomd. Niet persé door covid dus.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja er groeit geen geldboom bij ons ziekenhuis en voor meer geld voor de zorg hoeven we niet te rekenen.
    (Of je wilt dat er nog meer ziekenhuizen failliet gaan :|).

Maar aan een assistent heb je veel meer dan een stafarts zonder kliniekervaring. Verder zit het tekort hem in de verpleegkundigen en niet zozeer in de dokters.

evaleana vindt dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.194
    23.277
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ang1987 vindt dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zitten we nog in 2D? Want de druk is al vele malen minder.
    Als je de reguliere zorg nog verder afschaalt, dan moet dat ook worden ingehaald en geeft dat een nog langere druk op de zorg. Tijdens de eerste lockdown hebben wij weinig patienten gezien op de oogpoli en we konden wel wat hand en span diensten doen op de covidafdelingen, maar dat was ook niet veel. Was echt niet leuk om zo te werken, je voelde je compleet nutteloos en de wachtlijsten liepen alleen maar op. Gelukkig hebben we alle andere lockdowns gewoon doorgewerkt.

Syane vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja lijkt me heerlijk. Mag ook ergens anders maar echt even eruit.

Spectre vindt dit leuk.
  15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
  16. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Schijnt volgens mij te maken te hebben met vergoedingen vanuit zorgverzekering.
    Pas bij code zwart kunnen die ingezet worden begreep ik.

Spectre vindt dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.194
    23.277
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, die zie ik idd ook niet. Alleen algemene met behandelduur. Maar lijkt me redelijk logisch, hoe ouder, hoe langer op de ic.

18. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Tja, dat is natuurlijk niet aan te nemen op deze manier. Ik vraag me af of dat wel zo is. Ik ben niet van iets aannemen maar van cijfers.

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.634
    113
    Vrouw
    Ahh oké. Jammer dat het beleid zo is dan.

20. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Brussel:thumup:
    Bijna geen Nederlander gezien. Zijjn naar Mini Europa park (na vandaag wel wintersluiting) geweest en toen doorgereden naar het centrum voor manneken pis en een goed bord eten. Niet gewinkeld verder. Maar er geldt iig in de horeca wel 3g, dus je oudste kinderen kunnen niet zonder meer mee naar binnen.

Deel Deze Pagina