Stelling: ''Echte weeën herken je direct!''

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kangerootje, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Echt spannend hè... Hebben ze je baarmoedermond wel eens gemeten nav je klachten? Schijnt met een tweede wel veel vaker voor te komen he

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zag op de ctg dat het weeën waren. Als ik thuis bevallen was had ik waarschijnlijk pas gebeld met een cm of 8, toen werd het echt pijnlijk.

3. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    bij mij is het juist heel snel gegaan de eerste.. ik hoop dat de tweede rustiger aandoet. 02:00 zat ik op 2 cm ontsluiting en 03:38 is ze geboren... dus die praatjes van die medische professionals neem ik nu met een korreltje zout;):rolleyes:

4. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    heel spannend... jij nog maar 1,5 a 2 weken dan kan die kleine komen...
    nee heb dat nog niet laten meten.. maar mijn vk staat er niet echt om te springen. om de mening van de zwangere:$

5. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Wow dat is inderdaad heel snel voor een eerste. Het stomme bij mij was dat het de laatste keer in 2 uur gebeurde maar ik het eerste half uur ook niet het gevoel had dat het echt weeen waren, dacht dat het indalen was...
    Succes nog en hoop voor je dat het nu iets rustiger zal gaan!

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Mwa, ja en nee. Ik vind de eerste weeën niet pijnlijker dan (sterke) menstruatie krampen. Ik twijfelde bij mijn zoontje ook, maar had toch al 5cm toen de verloskundige kwam. Het echte werk vind ik sowieso vanaf de 8 cm:p

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja ik herkende het meteen.
    Bij 2e bevalling braken mijn vliezen om 2:00 uur s'nachts en tot een uur of 8 menstruatie krampen gehad maar altijd geweten dat dat niet het echte werk was.
    Vanaf uur of 9/10 kreeg het een duidelijk opkom en weer weg trek gevoel en een heel duidelijk hoogtepunt dus duidelijk herkenbaar als wee, daarna kwamen ze regelmatig en werden ze steeds sterker :)

8. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik herkende het meteen bij mn kindjes aangezien ik direct in een weeen storm terrecht kom op buik / been en rug dus daar is geen ontkennen aan

9. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Nee. Bij mij begon het met krampen en een vervelende druk in mijn onderrug. Na een paar uur verplaatste dit zich naar mijn buik en later had ik door dit weeën waren. Op dat moment had ik 2cm ontsluiting.

10. Naimaa

Naimaa Actief lid

7 aug 2013
    216
    144
    43
    Hier ben ik echt bang voor, mijn pijngrens is letterlijk 0,0. Ik knijp hem nu al bij t lezen van jullie verhalen. Denk ohhh God wat staat mij te wachten.

11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hahaha ik ben ook echt een bange scheithaas. Maar t zal wel moeten ieks :D

Ukkie1 en Naimaa vinden dit leuk.
  12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn moeder vertelde mij heel mooi : " pijn die je opeens in je lichaam hebt doordat er iets mis is is vreselijk, maar deze pijn is er niet omdat er wat mis is met je lichaam, maar juist omdat je lichaam iets moois aan het doen is." En dat heeft mij 100% door de weeën storm heen gesleept. ( totdat ik een ruggenprik had. :roflmao:) Dus misschien kan je het een beetje zo proberen te benaderen.

Kangerootje, Riverdale87 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  13. Naimaa

Naimaa Actief lid

7 aug 2013
    216
    144
    43
    Haha mams kunnen dingen ook mooi verwoorden.

Ysabella vindt dit leuk.
  14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De buik weeën herkende ik als menstruatie krampen. Prima te doen ook.
    Ik wist dat het weeën waren omdat ik ingeleid werd en het op het ctg zag, maar anders had ik ze niet als dusdanig herkend.
    De rug weeën en been weeën waren vreselijk en dat herkende ik niet als weeën...maar dat wwaren ze wel.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee hoor. Werd wakker met zeer oncomfortabele harde buiken die best wel pijnlijk waren maar ik kon echt plaatsen of het echt al echt weeen waren. Had nl al weken harde buiken. Pas na een uurtje toen er regelmaat in zat hebben we de vk gebeld. Toch nog twijfelend. Toen ze kwam (ong 3 uur later) had ik al 4 cm ontsluiting.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Overigens mijn benen en rug jongen, dat was veel vervelender. De pijn zat overal!

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ja ik herkende het wel meteen.
    Vanaf 32 weken voorweeen en veel harde buiken.

Maar toen ik wakker werd merkte ik meteen dat het anders was en had zoiets van dit zou het weleens kunnen zijn.
    Toen de vk kwam viel de ontsluiting beetje tegen. Al behoorlijk lang bezig (lees bijna 6 uur en had toen 2/3 cm.)
    Maar de laatste paar cm heb ik in 40 min gedaan, dus hoppa.

18. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Qua gevoel wist ik het wel maar qua lichamelijke ‘pijntjes’ niet. Zat meteen al op 6cm toen ik begon te denken nou misschien wordt het nu toch wel serieus. Dus is echt bij iedereen anders!

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik herkende het meteen. Was ook echt 'boem' uit het niets kwam de pijn binnen 10 seconden opzetten, werd mijn buik helemaal hard, duurde ruim een halve minuut en zakte daarna ook binnen 10 seconden weer weg. Vooral omdat het 'tussendoor' echt compleet pijnvrij was, maakte dat ik het wel als wee kon herkennen. Alle soorten buikpijntjes die ik van te voren had gehad, hadden dit niet. Vijf minuten later gebeurde het opnieuw, en 4 minuten daarna weer, dus...;) Mijn eerste wee was overigens ook meteen flink pijnlijk, ik denk dat ik bij mijn derde wee al aan het puffen was :p... (maar mijn bevalling was dus ook meteen voortvarend begonnen, heb bij eerste nooit voorweeen gehad)

Een pijngolf waarvan de piek even aanhoudt, dat is voor mij toch de beste beschrijving.

Bij de tweede heb ik wel wat avonden onregelmatige weeën gehad tussen 35-38 wkn, maar die waren niet zo sterk en ik had ook tussendoor wat menstruatie-achtig gevoel, dus ik had nog niet gevoel dat bevalling begon. Zakte ook weg na een warm bad. Uiteindelijk werd ik in ochtend van 41+5 wkn wakker van een wee. Maar met heel lange tussenpozen, tot het in de middag opeens regelmatig en erg pijnlijk werd en het herkenbaar 'loos' ging.

Bij de derde kwamen er weeen na breken van vliezen dus dat was ook erg duidelijk :thumup:.

Kangerootje vindt dit leuk.
  20. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik heb trouwens alleen rugweeen beide keren gehad en voor mij voelde dat als menstruatie kramp wat kwam en wegebde met een pijnlijk hoogtepunt. Beide keren was een krukje onder de douche mijn redding, dat warme water werkte pijnstillend. Ik vond het goed te doen en pas toen ik bij de oudste dacht nee joh dit doet ZEER bleek ik 10 cm te hebben.

Ik denk dat elk lichaam het zo anders oppakt. Ik had het snel door maar dacht dat het vast meeviel hoe ver ik was omdat ik het te doen vond.

Deel Deze Pagina