Had ik ook. Ik had zoveel horrorbevallingen gehoord dat ik uitging van iets vreselijks. En de hele bevalling can de eerste en daarna dacht ik; was dit het? Dit kan ik nog wel 10x. De tweede was pijnlijker maar opnieuw prima te doen. Zou er zo nog 10 doen. Het doet zeker zeer maar ik ervaarde het anders en het cliché klopte bij mij: de pijn was zodra het klaar was ook grotendeels vergeten. Laat het over je heen komen!
Dat is het inderdaad horrorverhalen en daar denk ik heel de tijd aan. Fijn dat jij het zo ervaren hebt. Ga van jou positieve uit. Dank je wel voor je geruststelling .
Haha ja bij mij ook, bij de eerste ging ik in 1 uur naar volledige ontsluiting. Iedereen is anders dus het is wel verstandig zoveel mogelijk tips en ervaringen te horen van anderen ipv naar de verloskundige te luisteren. Ik merk dat zij zich vooral je niet bang willen maken zodat ze je op het moment supreme zelf kunnen coachen. Maar ik had geen coach bij mijn moment supreme, dus ik zou heel blij geweest zijn met wat ervaringen en tips vooraf
Ik herkende het niet direct. Ondanks dat ze in bad doorzetten zat er nooit regelmaat in dus ik twijfelde, tot de vk zei dat ik ontsluiting had. Bij de tweede herkende ik ze wel.
Ik wist wel gelijk dat ik weeen had toen mijn vliezen braken...ze voelden ook heel anders dan de voorweeeen waar ik al weken last van had en soms ook moest wegpuffen. Ik vond de weeen scherper en gemener, maar de voorweeen waren meer uitputtend. Er zat geen ritme in, hielden soms lang aan en elke dag weer hetzelfde liedje... Dan liever een paar uur goede weeen met een baby als eindresultaat Ohja...ik ben trouwens binnen 3 uur bevallen en ergens halverwege die drie uur zat ik al op 8cm ontsluiting... Ik ben zelf nog lachend de ziekenhuisgang op gaan lopen naar de afdeling toe omdat ik dacht pas op 3 a 4 cm te zitten en ik me niet als een mietje wilde gedragen De gyn dacht daardoor ook dat het nog wel even kon duren tot ze doorhad dat ik nog maar hooguit een halve minuut pauze had tussen de weeen.
Ik herkende het niet. Bij de 1e geen weeën gehad. Vk was er ook erg verbaasd over. Heb met 7 cm ontsluiting nog staan koken en erna een hapje gegeten. Bij de 2e kreeg ik lichte buikkrampen. Voor de gein de weeën timer erop gezet en het was om de 5 min. Vk gebeld ivm snelle bevalling van de 1e en bijna 1,5 uur later ben ik bevallen. Ik vond de weeën prima te doen, heb niet echt pijn ervaren.
Bij de eerste begon het met vliezen breken, in de auto wel 2 "vervelende harde buiken" gehad, bij bij de 5e ofzo in het ziekenhuis viel het kwartje pas. Dus nee ik had het niet gelijk door. Bij de tweede 1,5dag voorweeën gehad waarvan ik dacht dat het wel goeie waren maar ze deden niks dus ziekenhuis zei dat ik nog niet aan het bevallen was. Bij de derde weer gebroken vliezen eerst, foutje tijdens het strippen Vk bleef nog even halfuurtje en die zag dat het wel gelijk op gang kwam terwijl ik zelf geen weeën voelde. Bij de vierde naar het ziekenhuis gegaan met erg grote twijfel, maar het was de 4e en al paar dagen af en aan bloedverlies dus toch maar even komen. Ik bleek die keer rugweeën te hebben ipv buikweeën zoals bij de anderen. Dus nee, bij mij was het niet gelijk vanaf de eerste wee duidelijk dat het echte weeën waren, maar wel ruim op tijd gelukkig
Bij beide rug weeën gehad en die herken je écht! Vooral bij de tweede kwam het in een storm opzetten en kon ik er niks mee. Ook het pompje in het ziekenhuis was volledig nutteloos. Wel beide keren super snel bevallen: om half 1 in het ziekenhuis met 3 cm en de eerste keer om 3 uur bevallen en de tweede keer om 4 uur.
Leuk dat er zoveel reacties zijn. Inmiddels een week verder en die voorweeën doen dus tot nu toe niks, gelukkig. Verder duimen voor de 37 weken. Zijn er ook meiden bij wie het begon met het gevoel van darmkrampen??