Dagtaak vind ik een beetje negatief klinken maar eigenlijk is het, het in principe wel. Je bent toch de hele dag bezig met de kinderen. Ook al ben je met het huishouden o.i.d bezig, je let toch op de tijd wanneer er bijvoorbeeld gegeten moet worden, dan wilt er eentje dit of de ander dat. Peuterspeelzaal; halen, brengen, noem maar op. Nu heb ik kinderen die redelijk makkelijk zijn en zich goed zelf kunnen vermaken als ik ergens mee bezig ben maar de jongste is echt een mamaskindje en die heeft af en toe periodes dat hij constant bij me wilt hangen e.d. Dan ben ik eerlijk gezegd weleens blij als het bedtijd is. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft op z'n tijd Ik ben 2 jaar tbm geweest en sinds een maand of 4 weer voor 1 a 2 dagen aan het werk. Niet voor de kinderen hoor, ik vond het heel fijn maar puur voor mezelf. Dat ik ook weer wat voor mezelf heb, ook weer 'grote mensen' praat e.d.
De fase waarin mijn dochtertje nu zit vind ik zeker een dagtaak. Ik heb daarnaast ook nog een baan. Ik probeer zoveel mogelijk nachtdienst te draaien, omdat ik dan geen oppas hoef te regelen en slaap dan overdag op de momenten dat de kleine slaapt en zodra man thuis is nog 2 uurtjes. Dan kom ik als het mee zit aan 6 uur slaap. Daarnaast ook nog het huishouden. Soms vraag ik me af hoe ik het volhoud, maar het lukt. Ik ben er wel achter dat mijn man en ik een goed 'team' vormen en elkaar ontlasten wanneer het nodig is. In het weekend nemen we tijd voor elkaar en onze dochter. Ik ben het dus enigszins wel eens met de stelling, maar vind ook dat als je er een goede harmonie in vindt het prima te doen is. Zelfs in combinatie met werk. Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan je instelling.
Ik werk drie dagen in het onderwijs en heb dus altijd in de zomervakantie 6 weken achter elkaar vrij dus dan ervaar ik een beetje hoe het zij zijn als thuisblijfmoeder. Wat mijn ervaring is, maar dat is natuurlijk persoonlijk, dat het meer een dagtaak wordt naarmate ik langer vrij ben . Ik schuif dingen meer voor me uit, ik ga me druk maken over dingen waar ik me normaal niet druk over maak enz. Als ik werk, ben ik in de dagen dat ik vrij ben veel efficiënter en sneller en een stuk meer ontspannen. Grappig, als de vakantie bijna om is dan kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ik het allemaal redde met drie dagen werken erbij maar als ik dan weer aan het werk ben dan ga ik als een trein en doe ik meer dan tijdens een hele zomervakantie. That's me .