Stelling: Kinderen opvoeden is een dagtaak

Discussie in 'De lounge' gestart door Purified, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kinderen opvoeden is een dagtaak

1. Eens

2. Oneens

3. Anders:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. soeza

soeza Niet meer actief

Nee, kinderen opvoeden is geen dagtaak.
    Ik heb 3 kleine kindjes, net 3, net 2 en eentje van 3 maanden, kinderen genoeg dus om voor te zorgen, huishouden komt daar ook nog bij.
    Maar ik vind het geen dagtaak omdat ze alle 3 na het middageten gaan slapen (dus tijd voor mezelf :)) en 's avonds gaan ze alle 3 om 19:00 slapen, dus hebben mijn man en ik de hele avond voor ons zelf :)

2. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    dagtaak meer een opvoedtaak soms vermoeiend en soms niet als je naar een speeltuin gaat bijv hahahaha kunnen ze even uitraasen . :):):):)
    oja en ik heb wel gekozen voor een dagtaak omdat je er dagelijks mee bezig bent, langer als je man iddegeval ik , en tuurlijk doet mijn man ook wel wat , en ik werk ook , maar toch minder als mijn man.
    Dus vandaar de dagtaak
    als je soms een kraai thuis hebt zitten en die nog veel moet leren
    ( zoontje) dan wil je wel eens even pfffffffffffffffffffffffffffff zeggen.

3. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me sommigen wel af waar de man in het verhaal is.. Ik lees alleen maar 'Ik moet dit' en 'Ik moet dat' Maar ik neem aan dat manlief ook wel een moment thuis is? Je hebt er samen voor gekozen, dus je kunt ook eea verdelen lijkt me?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier heeft mijn man een eigen zaak dus veel van huis, de verzorgingstaken en het huishouden zijn voor mij ;)

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mijn man werkt deze week 55 uur (+ nog eens elke dag dik 1,5 uur reizen) en ik 12, dus dan is t niet meer dan normaal dat ik alles doe lijkt me.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.148
    113
    @zoumooizijn. Ben alleenstaande moeder ;) wel gaan ze 1 dag in de week naar hun vader.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik lees hier veel dat mn vaak blij is dat de kinderen naar bed gaan.
    Ik bedenk me net dat ik dit ook niet heb.
    Ik ben van 7 tot iets na 17uur bij mn zoontje, dan ga ik werken, mn zoontje gaat tussen 19 en 20uur slapen en ik ben nog aan het werk en pas na 22.30 thuis. Dan heb ik helemaal geen ontspanning want s'avonds heb ik maar een uurtje samen met mn vriend en dan moet ik toch echt gaan slapen.

Maar toch ervaar ik het niet als een dagtaak, ik ontspan me als hij slaapt of alleen wil spelen, het huishouden probeer ik ook te doen als hij slaapt maar het is ook het enige moment dat ik voor mezelf heb dus ik ga niet elke dag veel doen, gewoon elke dag een beetje

Als je meerdere kindjes hebt dan kan het denk ik wel zwaar zijn, maar 1 kindje? Nee dat kan ik niet geloven tenzij er iets medisch aan de hand is.
    Met 1 kindje heb je best nog wel veel tijd, het ligt er gewoon aan wat je belangrijk vind. Ben je een poetsfreak dan heb je het inderdaad druk maar dit ben ik niet :p ik hou het huis zuiver maar ga echt niet elke dag dweilen, wassen,...

Ik ontspan me overdag zeker 2 uurtjes en dan nog s'avonds een uurtje en dit vind ik niet zwaar

8. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Het is idd een flinke taak. Ik heb een dochtertje van 2,5 die veel aandacht vraagt en een zoontje van 5 weken (die ligt nu nog in het zh en mag waarschijnlijk aankomende week naar huis) Hoe ik het dan ga combineren met het huishouden tja ik ben van mening dat je vanzelf weer ritme krijgt. Mijn dochter gaat niet naar een psz en dat ben ik ook niet van plan. Dus het zal wel zwaar worden maar komt vanzelf weer goed. Als ik beneden bezig ben met het huishouden dan speelt ze lekker dus ik kan redelijk m'n gang gaan. Als ik ga dweilen zet ik voor haar een nijntje dvd op. Ik rust nu nog een uurtje soms 2 in de middag en als ze nog slaapt dan doe ik boven m'n dingetjes. Hier zegt mijn vriend nog wel eens: jij kan je dag indelen zoals jij wilt en kan gaan zitten wanneer je wilt. Maar verwacht wel z'n kleren schoon (en het meeste gestreken) in de kast en het eten op tijd op tafel. Hij vergeet nog al eens dat als hij thuis komt kan aanschuiven en lekker eten en daarna op de bank kan ploffen. Ik niet na het eten ruim ik af doe het meeste in de vaatwassen behalve de pannen die was ik af. Dan ruim ik het speelgoed op samen met m'n dochter en zet haar onder de douche. Kleed haar weer aan en breng haar naar bed dus voordat ik zit is het weer 20.00 uur. En om 6 uur gaat de wekker weer en smeer ik zijn brood en zet ik koffie voor hem (lust ik niet) en zorg dat hij alles in z'n tas heeft voor het werk. Ik klaag niet vind het allemaal niet erg om te doen maar als hij iets zeg over mijn dagindeling tja dan krijgt hij het ff wel te horen en dan is het sorry haha

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb een dochter van 2 en een van 8 maanden.
    Het is een dagtaak en een hele zware ook.
    Mijn tweede slaapt amper overdag (al vanaf geboorte) dus dat maakt het extra hectisch.
    Ook sta ik al voor beiden vanaf de geboorte als enige op snachts.
    Hoeveel tijd ik overhoud voor mijzelf hangt echt af van mijn kinderen en verschilt van dag tot dag.
    Meestal lukt het mij wel om smorgens van 9 tot 10 even koffie te drinken en al mijn emails en etc te beantwoorden.
    Maar ook dat is vaak niet echt ontspannend aangezien er meestal wel één iets wil en dan op de achtergrond aan het mekkeren is. Ik heb geluk als ze om 21:00 beiden eindelijk stil zijn en slapen. Ook mag ik nogsteeds zoeen keertje of 2 opstaan snachts zo gemiddelt, eergisteren zelfs 5x ;) .
    Het huishouden doe ik overdag en probeer ik soms speels te doen samen met mijn 2 jarige dochter mits ze niet zelfstandig wil spelen.

10. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Ja het is een dagtaak. vooral samen met huishouden. mijb
    man zou dus ook nooit opmerkingen maken want hij weet dit

11. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier hetzelfde...

12. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik vind het ook een dagtaak. Hier 2 kinderen van 2 en 3, werk zelf 3 dagen en manlief is alleen weekends thuis, regelmatig ook weken/maanden achtereen weg. Met werk/huishouden/verzorging kids dus altijd bezig. Zou niet willen ruilen hoor! Maar soms wel pittig. Ben nu aan het uitkijken naar een huishoudelijke hulp voor 1 ochtend in de week die de grote dingen schoon kan maken, scheelt een hoop tijd, zodat ik ook eens met een boekje op de bank kan gaan zitten. De kids liggen namelijk rond 19.00 /19.30 wel plat maar dat wil niet zeggen dat ik dan op de bank kan ploffen... opruimen, stofzuigen, dweilen (jep iedere dag.. hebben harige huisdieren). Maar doe het allemaal met liefde!!

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dit is bij ons ook zo.
    Mijn man doet eigenlijk helemaal niks in het huishouden en behalve zondagochtend en de sporadische keer dat hij 's avonds thuis is, komt de opvoeding en verzorging ook van mijn kant.

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Mijn man heeft ook een eigen zaak en werkt minimaal 2 keer zoveel dan normale mannen in NL dus ja om hem nu te laten stofzuigen als ie om 21 uur thuiskomt (en die ochtend om 5 uur wegging) vind ik wel sneu haha

Dat is wel een keuze natuurlijk, achter elk goedlopend bedrijf moet je een goed thuisfront hebben die alles thuis verzorgd anders werkt dat niet (of je moet happy zijn met half/half werk misschien)

Mijn man zou het wel doen als ik het hem vraag hoor, als ik bv slechte dag heb gehad of straks met de baby weer.. doet ie graag voor me, maar als hij zo hard werkt voor ons vind ik het mijn taak om voor het huis, de kids (en een beetje hem) te zorgen, ik maak ook zijn brood klaar, zodat ie nog een beetje gezond de dag doorkomt, want pauzes bestaan in onze wereld niet echt (ja als je in de auto van de ene plek naar de andere rijd, dat is pauze hebben in die branche)

Deze week heeft mijn man al 80 uur gewerkt en hij is vandaag gelukkig vroeg thuis (15 uur) ohnee wacht dan moet ie nog naar de garage met zijn bus (omdat er van alles ging branden en knipperen) maar maken we familieuitje van, mcdonalds vlakbij, dus kindjes lekker mee..

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

wacht maar tot ze niet meer slapen dan ;) en dat de oudste naar school gaat, de middelste naar PSZ en je steeds op en neer aan het rennen bent hiertussen (en dan sporten / zwemlessen e.d. niet vergeten) als ze klein zij heb je kleine zorgen he ;)

16. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Ik heb ook 3 kids van bijna 6 bijna 4 en bijna 1. En er word weinig geslapen haha. Wel liggen ze er optijd in maar dan heb je ook wel dingen te doen. Mijn man werkt veel en is soms in de kost. Als hij er wel is doet hij erg veel. Hij is geen stilzitter

17. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Hier een baby met erge reflux. Ondanks medicijnen slaapt hij nu slecht. Voordat ik doorhad dat dat het was, ben ik er wel een tijdlang intens zoet mee geweest. Nu nog trouwens, maar weet nu wat ik moet doen.

Doordat hij veel wakker is en aandacht nodig heeft (troosten) moet ik het huishouden tussendoor doen. Dat vergt veel planning, maar ben soms blij als mijn man 's avonds thuis is zodat hij wat over kan nemen. Kan ik even snel een was doen. Of mijn man haalt de stofzuiger door de hut, ook erg fijn!

Hier is het dus wel een dagtaak.

Opvoeden is er nu nog niet echt bij, qua dingen leren, maar daar ben ik straks ook druk mee. En ben gek op boekjes lezen, knutselen en spelen. Kan ook niet wachten totdat hij daar groot genoeg voor is.

18. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Lekker zo houden zolang dat nog kan! Hier geen uitslapers en vind dat ook niet erg maar daarvoor hoeft een ander niet eerder haar bed uit ;) De kindjes komen heus wel in hun ritme wanneer de oudste naar school gaat.

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik vind het geen dagtaak eerlijk gezegt
    kan het verkeerd zien maar kan ook mn eigen dingen nog plannen met de kinderen erbij dan wel maar vind dat heerlijk
    geniet van ze en vind het erg leuk om te doen
    vind t meer n gewoonte :D

20. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik zie ineens wie je was ;)
    Wat super leuk dat je weer in verwachting bent, gefeliciteerd :)

Deel Deze Pagina