Stelling: met 29 jaar ben je te jong voor steralisatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door xbabyxdx, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier werd het me ook aangeboden en ik ben 30 maar ik vindt mezelf dus wel te jong en heb het niet gedaan.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oneens. Vind dat zo'n onzin..

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ook! En tegenwoordig plukken ze niet meer je baarmoeder eruit maar krijg je gewoon klemmetjes op je eierstokken. :)

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind het zeker niet te jong als je kinderwens vervuld is! Wel vind ik het te jong als iemand geen kinderen heeft en ook zegt nooit kinderen te willen.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja daarom.. Ik wil het heel graag over een tijdje nog een keer proberen, maar a. Het loopt weer net zo af als deze keer, en dan heb ik wel genoeg verdriet gehad en ben ik er klaar mee, of b. Het lukt, we zijn stapelgelukkig dat we een kindje in ons gezin mogen verwelkomen en de angst en klachten zijn het niet waard om nog een keer een risico te nemen, dus ben ik er klaar mee. Vriendlief zegt ook 'Nog 1 keer een poging, en wat er ook uitkomt, dan is het klaar'..

Maarja, we zijn pas 20 en 25, dus dat zal wel een behoorlijke strijd worden dan.. ;)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Niet eens :) Ik ben met 33 gesteriliseerd middels essure, dat gaat met veertjes in de eileiders. De gyn heeft bij mij overigens niet moeilijk gedaan, ook al was ik nog vrij jong en heb ik maar 1 kindje. Ik wilde het niet meer wegens HG en vruchtbaarheidstraject.

7. xbabyxdx

Dat denk ik ook.... maar als je het dan echt wil... net zo lang blijven doorzeuren tot ze het wel doen.

Ik kan me voorstellen in jullie situatie dat jullie nog 1 poging doen en daarna er mee stoppen.
    Is ook niet niks wat je hebt meegemaakt.
    Hoop dat je volgende kleintje in ieder geval de 38 weken haalt!

8. xbabyxdx

Ik kan het me zo goed voorstellen! HG is echt klote! Had het deze zwangerschap ook. Verschrikkelijk is dat zeg. Dacht er echt nooit doorheen te komen.
    Nou als dit mijn eerste zwangerschap was geweest zoals het nu was dan had ik waarschijnlijk hierna ook gestopt ermee.
    HG sloopt echt.

9. minon

minon Niet meer actief

Ik ben straks 24 en heb (als alles goed blijft gaan) dan drie kinderen. Wij vinden het beide dan ook goed zeker met de risico's door rhesus.
    Ik moet een ks en heb dan ook zoiets van laat maar dichtklemmen als ik dan toch open lig. Ik wil me wel nog verdiepen in het ongedaan maken. Man zei ook in geval als ik overlijdt en je zou nog een kindje willen met een andere man (wat alleen kan als die man een negatieve bloedgroep heeft)
    Ik vind 29 jaar dus vergeleken bij mijn situatie niet raar. Wij moeten het nog overleggen met de gyn dus geen idee of hij daar moeilijk over doet.

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als je er echt klaar mee bent en binnenkort 4 kinderen hebt, dan snap ik het wel en dan moet de gynaecoloog het ook maar snappen. Zelfs al ben je "maar" 29.

Moest je er nu nog maar 1 of 2 hebben, zou ik denk ik wel twijfelen ... Maar met 4 zit je sowieso al met een "groot gezin".

Desnoods zoek je na je bevalling een andere arts op die het wel wil doen.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik ben ook geholpen op mijn 29e
    Heb 4 kids mogen krijgen en door alle ks mocht ik niet meer.
    Heb wel de definitieve versie laten doen tijdens de laatste ks.
    Mijn gyn vond het ook jong, maar kwam zelf met het voorstel.
    Medisch is een zw niet verantwoord meer, en genoeg is een keer genoeg,

Jij bent eigen baas, als je echt wil en je eigen gyn het niet wil doen, kun je evt wnaar een andere.

Deel Deze Pagina