Denk je eindelijk eens vroeg naar bed te gaan...

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 18 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    ...en dan lig je nog de hele nacht te draaien!

Ik ben normaal gesproken met een avondmens, dan een ochtendmens. Dat wil zeggen; in de ochtend ben ik meer dood dan levend. Ik moet mezelf echt mijn bed uit sleuren en ik 'ontwaak' ongeveer na 20 bakken koffie. Tegen 16.00 aan neem ik mezelf voor om zeker om 22.00 op bed te liggen, maar om 21.00 gaat dit voornemen al de koelkast in.

Nja, gisteren kon ik mezelf er dus wel toe aanzetten en ik ging om half 11 naar bed. Nog een beetje ge-HayDay't op mijn telefoon en toen lekker de oogjes dicht. Ik was binnen een kwartier onder zeil.
    Maar... toen begon de ongein (om ongeveer half 2). Eerst werd ik wakker van mijn man die snurkte als een walrus met een kettingzaag.
    Alles goed en wel: Hij krijgt dus een rotschop en gaat op zijn linkerzij liggen. Eindelijk rust en ik viel weer in slaap.

Pakweg een uurtje later komt zoon de slaapkamer inlopen. Die had echter last van jeuk aan een eczeem-plekje op zijn bovenbeen en sliep ook niet echt lekker. Voordat ik wist had ik een voet in mijn gezicht, stond ik in de keuken om een beker water te pakken en liep ik met hem mee naar het toilet omdat hij toch wel nodig moest plassen.
    Eenmaal in bed kreeg ik -door zijn eerdere gekrabbel- zelf jeuk en hoewel mijn mannen inmiddels door een bombardement heen zouden slapen, lag ik mijn lamellen te tellen en mezelf te bedenken dat deze echt een sopje konden gebruiken na vijf jaar ;). Vergeet daarbij niet dat ik de neiging heb om vlak voordat ik ga slapen, elke foute beslissing die ik ooit in mijn leven heb genomen te gaan analyseren en elk genant moment (tot op 15 jaar terug) te herleven.

Toen ik uiteindelijk besloot weer een poging te doen om te gaan slapen, begonnen zowel man, als zoon aan een snurk-concert die zijn weerga niet kent :(.
    Al met al viel ik om zes uur echt goed in slaap en om half 9 werd ik wakker gekust door een peuter-snotneusje.
    En nu neem ik mezelf voor om vanavond voor 22.00 op bed te liggen (zoals ik elke dag doe).

2. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Geweldig geschreven! En hier ook erg herkenbaar!

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hihi heel herkenbaar. hier gaat elke dag om 5:10 de wekker en dan 8 a 9 uur word onze kleine meid wakker. gelukkig kan ik tussen de middag nog wat inhalen, maar de ochtenden arg... zeker na een nachtje snurk-geweld van manlief idd.

4. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Hahahaha wat kan je je verhalen toch altijd leuk brengen. Voor mij ook heel herkenbaar. Ik ben echt geen ochtendmens. Alle dagen wil ik weer vroeg naar bed maar tegen de avond denk ik van ooh dit en dat kan ik nog wel even doen. Meestal ga ik rond een uur of 12 naar bed. En in het weekend tussen 2 en 3. En elke ochtend heb ik weer zo'n spijt haha. Koffie is dan echt mn grootste vriend.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    O dat hier ook! Het is ook ergens een beetje een momentje voor 'mezelf'. Man moet veel vroeger zijn bed uit, dus gaat er ook veel vroeger in. Zoon ligt al lang en breed op bed en ik kan dan even 'mijn eigen dingetje doen'.

6. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. Mijn man moet meestal tussen 3 en 5 uit bed. (niet in het weekend hoor) maar hij valt meestal in slaap op de bank. Tegen de tijd dat ik naar bed wil maak ik hem wakker Zodat hij nog even in bed kan slapen. Maar al lig ik eenmaal in bed dan ga ik meestal candy crushen en zp even doorlezen. :D

7. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    hier ook. als mijn vriend vroeg naar bed gaat, vind ik echt even tijd voor mezelf, en dat loopt soms nog weleens uit, tot 1u of 2u s nachts ook doordeweeks, gelukkig word ik wel vrolijk wakker, :) je beschrijft idd leuk en herkenbaar,

8. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Mwooehaaha! Zo herkenbaar.
    Ik ben echt PRECIES zo.
    's Morgens ben ik echt een heks. Mega kort lontje
    en ben echt niet wakker te krijgen. Dus schreeuw ik
    's morgens al heel hard ; IK WIL VANAVOND VROEG OP BED!

Tot het half 9 is. En half 10. Oh, nog even dit en dit kijken.
    Even konijntje weer in het hok doen. Hond uitlaten.
    En dan lig je op bed om 23:00 en dan zit ik nog weer te
    Pinteresten op m'n telefoon. Of Ebay'en en ja hoor. Ook gisteravond
    sloeg de klok 00:00 toen ik dacht, OH SHIT, ik wou vroeg slapen.

Vanmorgen.. Zie begin van m'n tekst. ;)

9. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Hier ook exact het zelfde!! Leuk om te lezen:D

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zo herkenbaar allemaal!
    behalve dan op de telefoon nog even wat doen in bed..
    het goede voornemen om op tijd naar bed te gaan houd mij mij ook meestal geen stand en dan elke ochtend maar bekaf zijn..
    gelukkig is er weekend om bij te slapen!

Deel Deze Pagina