Zijn er hier mensen die ipv openhaard of jelkachel een pallet kachel hebben? Zoja wat zijn je ervaringen ermee.ik ben heel benieuwd.
denk dat je een pelletkachel bedoeld? Ik lees graag mee. We zitten ook te denken om een pelletkachel aan te schaffen.
Wij hebben sinds vorig jaar een houtkachel, Begin erg wennen aan de warmte maar nu is t heerlijk! Het is ook zo gezellig!! Wij willen nooit meer anders!!!
Wij hebben een MCZ Musa confort air. Hiermee konden we een groot gedeelte van het huis verwarmen. Wij waren er heel erg blij mee, hij gaat automatisch aan en uit op de tijden die je via de afstandsbediening instelt. Je kan een temperatuur instellen en er is heel weinig onderhoud, namelijk eens per week uitvegen en as legen. Groot onderhoud en vegen van schoorsteen eens per jaar. Helaas kunnen we hem nu tijdelijk niet gebruiken want we zitten in een huurhuis, maar als we straks weer een huis kopen dan gaat hij zeker mee !
Onze buren hadden er een alleen de mensen die er naast woonden en tegenover baalden als een stekker want hele dagen een houtkachel lucht luchten ging eigenlijk niet meer dan stonk alles (terwijl ik een houitkachel best lekker vind ruiken) Een geluk voor ons hij <was helemaal niet goed aangesloten op de CV en nu is hij helemaal weg zo blij mee!! Ik zou er daarom in een woonwijk niet snel voor kiezen omgeving had er echt last van.
Hallooo, ze vraagt om ervaringen met een pelletkachel IPV een openhaard... Wij hebben een pelletkachel gehad. Helaas was bij ons niet de mogelijkheid om de kachel aan te sluiten op de voorraad pellets, zodat we elke dag ongeveer een emmer pellets in de kachel moesten gooien. We hadden een goede kwaliteit pellets, maar ondanks dat, bezorgde het legen van de emmer wel elke keer een flinke stofwolk. Dit werd ik op den duur helemaal zat, waardoor we uiteindelijk toch voor gas gekozen hebben.
Wij hebben nu 2 jaar een pelletkachel en zijn eigenlijk wel tevreden. We hebben in de living een gaskachel staan, maar deze gaf niet genoeg warmte. Onze keuken met veranda loopt in een rare hoek en het was hier echt ijs ijskoud! We hebben dan een pelletkachel aangekocht en deze in de veranda laten plaatsen. Hij verwarmt veranda, keuken en living nu. Dus gaskachel word niet meer gebruikt. Voordeel: Je kunt hem instellen wanneer hij aan moet gaan Je kunt hem instellen op de gewenste warmte Aangename warmte in huis Makkelijk overal te plaatsen Tamelijk goedkoop (wij doen een dag en een half met 1 zak, en deze kost 3.60 ongeveer) Nadeel: Genoeg plaats hebben om pellets te stapelen Geeft wel stof bij het aanvullen van de pellets (vind ik nu niet zo erg) Oja, je moet stopcontact zitten hebben, en als de elektriciteit uitvalt, dan zit je zonder verwarming.....