Mijn moeder is bijna jarig en past ook vaak op dus ik wil iets heel moois maken met mijn dochter. Nou is ze nog niet zo goed met schaar en lijm, dus het zal wat haar betreft bij verven blijven. En hoewel ik kleuterjuf ben geweest (is natuurlijk totaaaaal niet hetzelfde) kan ik echt niks bedenken! Wie weet iets heel leuks, mag in kerstthema hoor!
Ik heb voor papa een spaarpot bij de hema gekocht die ze kunnen beschilderen. Hij viel hier erg in de smaak. Of natuurlijk gewoon een canvas doek en kliederen maar.
ik zag gisteren bij de Zeeman dat ze daar vingerverf verkopen ik geloof voor 2 euro.....leuke lijst erbij en je hebt een mooi schilderij! Of je maakt samen met je dochter een feestmuts voor oma maken!
haha een feestmuts is een goed idee! Canvasdoek heb ik al voor mijn oma gedaan en een schilderij in een lijstje al voor mijn vader. Maar ik vind mijn moeder wel speciaal omdat ze ook oppast en echt zo lief voor mijn dochter is. Ik dacht ook aan een onbehandelde theekist ofzo, dat ziet er volgens mij ook wel leuk uit...
bloempotten beschilderd met haar handjes voor buiten? Volgens mij kun je die "oranje"potten heel makkelijk beschilderen
Alannah vind het leuk om te kleuren en vingerverf valt ook goed in de smaak. En er dan confetti overheen strooien Ze zit naderhand wel helemaal onder.
Bij ikea zo'n lijst kopen waar je iets in kan doen en daar handafdrukjes erin met een kei en de tekst ; mijn oma is een kei !
Wij hebben voor de bruiloft van de gastouder een fruitschaal door Milou laten verven met porseleinverf. Dan in de oven bakken, dan blijft het mooi en lang zitten. Ziet echt heel leuk uit. Je kunt ook een mooi schilderij maken met geverfde verschillende soorten macaroni. Dit kun je ook als ketting doen. Maak je een feestketting voor oma! En als je die dan heel speciaal wil maken. Dan kun je nog een foto van je dochter erin verwerken. Een spiegeltje of fotolijstje met geverfde macaroni is ook leuk. Jeetje lijkt wel of ik met de moederdagcadeautjes van school bezig ben hihihi (ben juf van een kleutergroep) Als me nog meer ideetjes invallen laat ik het wel weten. Succes
Leuke ideetjes Anouk! Hoe heb je dat gedaan met die porseleinverf? Ik dacht namelijk ook aan een vaas met glasverf, maar is dat wel babyproof verf? Is wel op waterbasis en als ik haar de speen indoe doet ze het ws niet in haar mond.
Wij hebben ook getwijfeld, maar je laat de verf echt niet 10 minuten op haar handjes zitten! Je veegt het er zo vanaf. Een speen in het mondje is natuurlijk ook wellicht een handige oplossing dan gaat ze de verf niet proeven We hebben samen geverfd met een iets dikkere kwast. En samen met haar ook een afdruk gemaakt van de handjes. Maar ook voor de zekerheid meteen een bakje met lauw water erbij. Zodat we meteen de handjes konden afwassen. Ook billendoekjes zijn dan heel handig! En dek je tafel even af! Kinderen zijn snel Ik zou die afdruk van de handjes niet alleen doen met haar. Ik heb dit samen gedaan. Het is erg dunne verf en het zou jammer zijn als zo'n afdruk uitloopt. En een extra handje hulp is altijd makkelijker. Succes en veel plezier
Een tip om t handje er mooi op te krijgen: na dat je t handje geverfd hebt pak je haar bij t polsje beet en 'wapper' je even met de hand zodat ie ontspant en 'open' gaat staan en dan heeeel snel 'pats!' op t te verfen oppervlak (met jouw hand er bovenop gedrukt) Werkt op mijn werk altijd perfect! Succes!
Bij de Hema en speelgoedzaken hebben ze van die knutselpakketjes, met alles er al in. Of maak een mooie ketting van kralen. Het maakt een oma echt niet uit wat ze krijgt, als het maar zelfgemaakt is. Iets zelfgemaakt blijft bijzonder, het is tenslotte nergens te koop!
Ik heb voor Jelle's oma gewoon Jelle's handjes nagetrokken op papier en hem daarna met wasco's en potloden zich laten uitleven... Oma vond het geweldig!
Kan kloppen, heb em al es eerder geplaatst! (of t moet al van een ander geweest zijn dat weet ik niet...) Maar werkt idd heel goed!