Een paar dagen geleden had ik keelpijn... Gisteren was dat gelukkig weer over, maar was ik ontzettend hees. Ik heb gisteren gewerkt (en dus veel gepraat) en gisterenavond had ik een mylene party bij mij thuis (dus weeeer veel gepraat) Toen ik vanmorgen wakker werd was mijn stem opeens verdwenen. Wat nu? Mijn man zei al dat het lekker rustig was zo.. Lisa snapt er niks van en vraagt steeds of ik harder wil praten.. hopelijk is het morgen weer wat beter.. moet nl dan weer werken. Hebben jullie het ook eens gehad en wat heb je toen gedaan?
Ja ik, voor een paar week geleden, kamille thee met honing, heel verzachtend. Oh ja, en niet proberen al te veel te praten, geef je stembanden wat rust. Heelt het eerder. Hihi, mijn vriend zei ook al, zo krijg je de babbelbox stil, de stem valt vanzelf wel eens uit. Volgens hem moest ik het maar als een teken ziek haha.
Ja ik dacht zelf ookal aan honing.. dus dat ga ik zo maar eens halen..hopelijk weet ik het te vinden in de winkel.. anders moet ik het vragen hahaha Het is ook erg vermoeiend.. Lisa wil vanalles en ik kan haar nu niet goed antwoord geven.... maar ze begint het te leren.. ze komt al naar me toelopen als ze ziet dat ik iets wil zeggen.. lief he?!
Hahaha, ja wat dat aan gaat zijn die kleintjes echt zo geweldig schattig, das wel heel lief... Ik bedenk me net trouwens, je hebt ook van pickwick, kamille honing met ee vleugje vanille, heerlijk zacht, en met een lepeltje honing er extra door is het heerlijk... Sterkte meid, Liefs Marieke
Het beste kan je gewoon NIETS doen. Niet praten, niet zingen, niet fluisteren, liever zachtjes praten (met fluisteren forceer je juist) Inderdaad honing en kamille zijn goed. Je kan natuurlijk altijd naar de huisarts gaan voor de zekerheid. Groetjes, Didier
hier een logopedist die reageert! zo min mogelijk praten vooral NIET fluisteren, is nml met meer spanning spreken keel snoepjes, verzachtende thee. en wachten dat het over is Heb je dit vaker: naar de logopedist, om op een betere manier je stem te leren gebruiken: b.v. niet over het geluid heen schreeuwen, maar er onder door gaan met je stem etc succes