Naar aanleiding van het kletsen tijdens het avondeten. Vinden jullie dat er gedronken mag worden tijdens het avondeten? Ik vind namelijk van wel, maar mijn man is van huis uit gewend dat dat niet mag. Ik weet wel van vroeger dat mijn moeder weleens vertelde dat dat bij haar thuis ook niet mocht, omdat je eten dan te snel doorspoelde. Hoe denken jullie daarover?
Ik zou niet zonder kunnen. Eerder dronk ik altijd 3 glazen melk, nu staat er altijd een kan water op tafel.
Ik vind van wel. Maar dan wel een beker water of melk. Maar mijn oudste is (Lees weigert compleet) geen warm eter. Dus dan zou hij zich zat drinken in de melk. En die vlieger gaat dus niet op. Vandaar gebeurt het hier dus niet meer.
Bij ons thuis was het altijd 1 glas water bij het avond eten, bij manlief stond er gewoon, cola,sinas, spa enz op tafel. Maar aangezien ik een maagbandje heb mag het eigenlijk niet drinken bij het eten, maar ik doe het toch ongeveer een half glas en manlief drinkt gewoon bij het eten, en onze oudste dochter krijgt pas als ze genoeg gegeten heeft wat te drinken. En ook een tijdje voor het eten krijgt ze al geen drinken meer, omdat ze anders niet eet!
Melk zou ik overigens niet zo snel eten bij het avondeten, zover ik weet word dan de ijzeropname belemmerd?
wij drinken er wel bij, de kinderen(nichtjes) mogen als ze hun bord (bijna) leeg hebben drinken van mij, omdat zij zich anders vol drinken en dan is het na 2 min ik heb geen hongerrrrr...
Jahoor mag best.. Alleen doe ik het zelf nooit, omdat ik er geen behoefte aan heb tijdens het eten. Maar mijn zoontje krijgt soms wel wat te drinken hoor als hij daarom vraagt. Maar dan water of roosvicee, geen melk, omdat dat de ijzeropname uit voedsel kan belemmeren.
Gelukkig dus meer die gewoon drinken tijdens het eten. En een goede van die melk, ik wist niet dat dat de ijzeropname belemmerd.
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen? Drinken is juist goed, en dorst zou je niet moeten negeren toch? Ik wist niet dat het bij sommige mensen niet mag? Vraag me af welke reden daar dan achter zit? Want vol raak je er niet van aangezien water meteen je maag verlaat.
Vroeger bij ons thuis werd er ook nooit gedronken bij het avondeten. Als ik er aan denk vind ik het eigenlijk wel vaag haha! Volgens mij deden ze dat zodat we goed aten en niet al vol zaten van het drinken. Want hoe ouder ik werd, hoe vaker we gingen drinken aan tafel! Op het laatst zat iedereen met frisdrank aan tafel! En dat doe ik nu nog steeds. Heerlijk, een koude cola, of een glas ijskou water bij je eten!!
Ik heb vaak geprobeerd om het niet te doen, maar het lukt me gewoonweg niet. Krijg er gewoon erge dorst van. Daarbij komt dat ik niet zo goed drink (denk er gewoonweg niet aan) en het dan tijdens het avondeten wil 'inhalen'. Niet goed, moet daar echt eens iets aan gaan doen. Mijn dochtertje gaat halverwege ook altijd huilen om water.
Wij deden dat thuis al niet, vriend ook niet, dus nu ook niet. Alleen bij ontbijt zet ik wel melk op tafel, dat vind ik wel gezellig, zo'n tafel met al die ontbijtspullen
Ja hoor, wij drinken allebei tijdens het eten. Sterker nog: dat hebben we zelfs van huis uit meegekregen. Overigens drinken we dan wel allebei een grote beker melk Eigenlijk is melk drinken tijdens het eten niet het beste wat je kunt doen, omdat het de opname van ijzer in de weg staat. Maar ik vind het gewoon zo lekker
Bij mijn schoonouders/schoonfamilie wordt er nóóit gedronken tijdens het eten. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik ben van huis uit wel gewend om gewoon tijdens het eten te drinken, dus stond er wel van te kijken. Ik moet gewoon ook wel drinken tijdens het eten, krijg anders met de eerste paar happen al zóóóó'n droge mond dat ik gewoon niet meer lekker door kan eten. Pak daar nu dus gewoon een glas met drinken.
Overigens, als wij patat eten, heb ik echt wel zwaar behoefte aan melk.. Raar he.. Dan moet ik gewoon melk drinken.. Vind ik dan zo lekker. Patatje en een beker koude melk.