Drinken tijdens het avondeten

Discussie in 'De lounge' gestart door sjorsje, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Drinken tijdens het eten, mag dat?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Naar aanleiding van het kletsen tijdens het avondeten.

Vinden jullie dat er gedronken mag worden tijdens het avondeten?

Ik vind namelijk van wel, maar mijn man is van huis uit gewend dat dat niet mag. Ik weet wel van vroeger dat mijn moeder weleens vertelde dat dat bij haar thuis ook niet mocht, omdat je eten dan te snel doorspoelde.

Hoe denken jullie daarover?

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou niet zonder kunnen. Eerder dronk ik altijd 3 glazen melk, nu staat er altijd een kan water op tafel.

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik drink altijd water tijdens het eten.

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik vind van wel. Maar dan wel een beker water of melk.
    Maar mijn oudste is (Lees weigert compleet) geen warm eter. Dus dan zou hij zich zat drinken in de melk. En die vlieger gaat dus niet op. Vandaar gebeurt het hier dus niet meer.

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Bij ons thuis was het altijd 1 glas water bij het avond eten,
    bij manlief stond er gewoon, cola,sinas, spa enz op tafel.

Maar aangezien ik een maagbandje heb mag het eigenlijk niet drinken bij het eten, maar ik doe het toch :) ongeveer een half glas

en manlief drinkt gewoon bij het eten,
    en onze oudste dochter krijgt pas als ze genoeg gegeten heeft wat te drinken.

En ook een tijdje voor het eten krijgt ze al geen drinken meer, omdat ze anders niet eet!

6. tulip

tulip Niet meer actief

normaal water alledrie, in het weekend soms fris bij de frietjes ofzo en voor meisje sap.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ja hoor...hier elke dag water bij het avondeten.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik drink water bij het avondeten.. enige wat ik me kan voorstellen is dat je sneller vol zou zitten?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Melk zou ik overigens niet zo snel eten bij het avondeten, zover ik weet word dan de ijzeropname belemmerd?

10. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    wij drinken er wel bij, de kinderen(nichtjes) mogen als ze hun bord (bijna) leeg hebben drinken van mij, omdat zij zich anders vol drinken en dan is het na 2 min ik heb geen hongerrrrr...

11. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik drink ook tijdens het eten, vriend niet, maar hij drinkt sowieso veel te weinig vind ik.

12. Jahoor mag best.. Alleen doe ik het zelf nooit, omdat ik er geen behoefte aan heb tijdens het eten.
    Maar mijn zoontje krijgt soms wel wat te drinken hoor als hij daarom vraagt.
    Maar dan water of roosvicee, geen melk, omdat dat de ijzeropname uit voedsel kan belemmeren.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Gelukkig dus meer die gewoon drinken tijdens het eten.

En een goede van die melk, ik wist niet dat dat de ijzeropname belemmerd.

14. danip

danip Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen? Drinken is juist goed, en dorst zou je niet moeten negeren toch? Ik wist niet dat het bij sommige mensen niet mag? Vraag me af welke reden daar dan achter zit? Want vol raak je er niet van aangezien water meteen je maag verlaat.

15. Skye

Skye Niet meer actief

Vroeger bij ons thuis werd er ook nooit gedronken bij het avondeten. Als ik er aan denk vind ik het eigenlijk wel vaag haha! Volgens mij deden ze dat zodat we goed aten en niet al vol zaten van het drinken. Want hoe ouder ik werd, hoe vaker we gingen drinken aan tafel! Op het laatst zat iedereen met frisdrank aan tafel!

En dat doe ik nu nog steeds. Heerlijk, een koude cola, of een glas ijskou water bij je eten!!

16. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb vaak geprobeerd om het niet te doen, maar het lukt me gewoonweg niet. Krijg er gewoon erge dorst van. Daarbij komt dat ik niet zo goed drink (denk er gewoonweg niet aan) en het dan tijdens het avondeten wil 'inhalen'. Niet goed, moet daar echt eens iets aan gaan doen. Mijn dochtertje gaat halverwege ook altijd huilen om water.

17. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Wij deden dat thuis al niet, vriend ook niet, dus nu ook niet. Alleen bij ontbijt zet ik wel melk op tafel, dat vind ik wel gezellig, zo'n tafel met al die ontbijtspullen :)

18. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ja hoor, wij drinken allebei tijdens het eten. Sterker nog: dat hebben we zelfs van huis uit meegekregen. Overigens drinken we dan wel allebei een grote beker melk :) Eigenlijk is melk drinken tijdens het eten niet het beste wat je kunt doen, omdat het de opname van ijzer in de weg staat. Maar ik vind het gewoon zo lekker:)

19. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Bij mijn schoonouders/schoonfamilie wordt er nóóit gedronken tijdens het eten. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik ben van huis uit wel gewend om gewoon tijdens het eten te drinken, dus stond er wel van te kijken. Ik moet gewoon ook wel drinken tijdens het eten, krijg anders met de eerste paar happen al zóóóó'n droge mond dat ik gewoon niet meer lekker door kan eten. :( :) Pak daar nu dus gewoon een glas met drinken.

20. Overigens, als wij patat eten, heb ik echt wel zwaar behoefte aan melk.. Raar he.. Dan moet ik gewoon melk drinken.. Vind ik dan zo lekker. Patatje en een beker koude melk.

Deel Deze Pagina