Hee iedereen! 16 januari ben ik positief getest op corona. Na 10 dagen begon ik me (gelukkig) weer wat beter te voelen. Wel met een extra astmapuffer, omdat ik heel veel last had van vastzittend slijm en bekend ben met astmatische bronchitis. Nu heb ik nog altijd last van de 'standaard' dingetjes. Snel moe, toch ergens slecht slapen en dan kennelijk ook een aanhoudend hese stem. Mijn stem is sinds de corona aanhoudend hees. Als ik mijn stem verhef (bijvoorbeeld) dan heb ik ook direct het idee alsof mijn keel wordt dichtgeknepen. Praten is zelfs onwijs vermoeiend. Ik vroeg mezelf af of iemand anders hier ook bekend mee is en misschien tips heeft om weer normaal te kunnen praten .
Ik heb nu corona en m’n stem is erg schor. Voel me verder weer best oké maar die stem is erg vermoeiend. Ik kuch en schraap nog behoorlijk. Als ik iemand spreek door de telefoon denken ze dat ik behoorlijk ziek ben. Ik hoop dat het snel minder wordt. Vervelend dat je er al zo lang last van hebt!! Spoel je wel je mond en keel na gebruik van je puffer? Sterkte ermee
Ik heb gelezen dat je door corona en de benauwdheid een verkeerde ademhaling kunt ontwikkelen waardoor je ook moeilijker gaat praten. Hier een linkje met oefeningen, mijn dochter heeft er ook last van https://coronaplein.nu/ondersteuning/webinars-en-videos/videos-met-logopedist
Kan die heesheid geen bijwerking zijn van je nieuwe inhaler? Goed spoelen na het puffen om schimmelinfectie te voorkomen. Heesheid komt sowieso veel voor bij astma en/of bronchitis omdat veel en langdurig hoesten ook z'n uitwerking heeft op je stembanden. Je stem rust geven, niet teveel forceren en goed blijven drinken dan wordt het vanzelf beter.
Zingen heb ik gelezen. Ik ben ooit voor andere klachten naar de de logopedist geweest en die gaf mij bromoefeningen, dus een laag brommend geluid maken of met een plastic buisje in een flesje met water borrelen. Dit werkt ontspannend, merk dat dit nu ook werkt.
Hier ook al een week een extreem hese stem (gisterenavond bijna geen geluid meer), maar ik ben al bijna 2 weken verkouden met in het begin de nodige flinke hoestbuien. Pcr test was negatief 1,5 wk geleden en al mijn thuistesten zijn ook negatief. Dus bij mij komt het niet corona, maar zeer vervelend is het wel.