Hoi Mensi, Ik heb met Rick de cursus babymassage gevolgd (5 lessen), de laatste les was afgelopen maandag. Hij vond het heerlijk (zo ontspannen dat hij mama soms wel tot 2 keer toe onderplaste.....hihi). Bij ons werd amandelolie geadviseerd, je kunt ook "gewone" olie voor babymassage kopen (deze is in ieder geval verkrijgbaar bij de reformwinkel). Vaak zit er lavendel in (zodat ze lekker slapen), de mijn bevatte mandarijntjes (omdat het voor Rick na de babymassage precies etenstijd was en ik er dus niet op zat te wachten dat meneertje dan een gat in de dag sliep....) Ik vind het een echte aanrader!
Ik doe ook babymassage en Loïs vindt het geweldig ! Ze gaat ook steeds plassen net als bij Ramoontje maar ze wordt er heerlijk rustig en ontspannen van. Als je de technieken weet kun je het later ook zelf thuis doen. Overmorgen ga ik voor de 4e keer van de totaal 5 keer. De baby olie is bij mij bij de prijs inbregepen, het is Weleda Baby iedere dag olie met verwarmende sesamolie, deze olie heeft geen toevoegingen zodat het niet erg is als ze het op hun handjes krijgen en de handjes vervolgens in hun mond stoppen.
Chiem en ik hebben ook gebabymassaged, super. Ik ben er mee begonnen om dat Chiem erg gespannen was en veel huilde (en ik ook!) Heeft ons super goed gedaan, ik gebruikte ook Weleda ieder dag olie, heerlijk....veel plezier
Ik heb het gedaan, met weleda olie. En warempel... zelfs mijn huilbaby werd er (heel even ) stil van. Ook nu vindt ze t nog leuk, al wil ze niet meer zo lang stil liggen als toen haha
Wij hebben volgende week vrijdag een kennismakingsochtend van de baby massage. Ik denk dat ik het wel wil gaan doen. Het lijkt me heerlijk, voor Silvester maar ook voor mezelf.
niets mooiers dan babymassage kindjes genieten er echt van , regelmatig masseer ik Caitlin nog en dan gaat ze er helemaal voor liggen
ja ik ga het ook doen volgende week! Ben heel benieuwd. Tijn is een druk manneke... beetje driftig, snel een rood hoofdje....dus een echte druktemaker! Verder wil hij graag bij je zijn.. dus het lijkt mij erg goed voor hem en natuurlijk voor mij Lijkt mee heerlijk! xx
Reden waarom je ook het beste olie van Weleda of een reformhuis kunt nemen is dat door bijvoorbeeld zwitzalbaby-olie de porien verstopt raken vanwege de chemische toevoegingen. Weleda heeft trouwens ook een heerlijke olie met lavendel. Ruben vond het ook altijd heerlijk om gemasseerd te worden en plaste mij altijd helemaal onder als hij goed ontspannen was. Inmiddels is hij zo druk in zijn doen dat hij geen tijd meer heeft om er voor te liggen. Liggen is voor watjes en doe je alleen als je in bed ligt.
donderdag begint de babymagage bij mij en ik moet amandelolie meenemen. Waar en van welk merk kan ik dat het beste kopen?