Een bassethound iemand ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door whitesaber, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

We krijgen via het asiel een bassethound en heb me al ingelezen op internet en we hebben alles wat hij ook maar moet hebben :D
    Heeft iemand nog adviezen?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

met die korte haartjes absoluut niet iedere dag borstelen*ofjah borstelen kan je t niet noemen met zo'n vacht haha*... gewoon ieder half jaar als hij in de rui is met een rubberborstel alle haren eruit halen en dan in bad..

3. whitesaber

Das een goeie thnx
    Heb een rubberen borstel maar ga bijv nooit zon martelkam kopen met van die stalen pennen...Extreem scherp...

En hoe zit het met tandverzorging?
    Kan ik een hond van een jaar nog laten wennen aan tandverzorging?

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

het lijkt me wel, als je het rustig opbouwt zodat hij eraan kan wennen.. je kan een hond eigenlijk wel aan alles laten wennen..

je moet alleen de beste manier weten, misschien dat je daarvoor eens een DA op kan bellen? of een trimsalon die ervaring heeft met het gebit?

5. whitesaber

Ik zal hem gelijk laten onderzoeken van de week
    Voor het zelfde geval...

Bedankt!

6. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wij hebben twee bassets. Twee teefjes, een van 9 maanden en een van 6 maanden. Ze zijn heel erg lief en er zit geen kwaad of agressie in. Ze zijn niet zo lui als ze eruit zien maar ook niet erg druk. Het is voor ons ook de eerste keer dat we dit ras hebben dus veel ervaring hebben wij ook niet. Tips:
    Goed de oren schoonhouden ivm oormijt (ze hebben enorme oorschelpen), al luisteren ze dan nog niet :x
    Een lekker bank of kussen (zijn echte bankliggers, al mogen ze bij ons er niet in maar proberen het nog elke dag):x
    Als ze een witte borst/buik hebben dan kunnen ze wel eens jeuk/rood krijgen, bij de dierenarts hebben ze hier lotion voor.
    Verder zijn ze ontzettend lief en aanhankelijk en daar wordt je :) van. Ik verlang er wel naar dat ze hun puberstreken kwijtraken want het is me toch een stel! Ze zijn nog erger dan mijn kinderen. Je kunt moeilijk boos worden op ze als ze iets hebben uitgevreten, die oogjes....dat koppie.....
    Geniet ervan, als het goed is krijg je een hele lieve hond.

7. whitesaber

Ik heb allemaal spullen besteld voor hem
    Ook een grote bed/kussen van 80 cm lang
    Nu maar hopen dat hij erop past whaha

Kan je me vertellen hoe groot ze worden?

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Een bassethound is leuk,mijn tante heeft er 2 :) Ze zijn wel erg eigenwijs (maar daar hou ik wel van,heb zelf teckels!).

Een bh,krijgt word ongeveer 33-38cm en gewicht 20-30 kilo.
    Op de NBHC kun je heel veel info vinden
    Nederlandse Bassethound Club (NBHC)
    Maar heb je in het asiel geen info over de hond gekregen dan?

9. whitesaber

;)Nou het ging een beetje anders dan normaal
    We belden naar het asiel en ze hadden geen hond die bij ons paste,maar wel honden op de wachtlijst
    Dus die vrouw keek en zag de basset staan ze zei dat hij perfect was voor ons

Dus kregen we de tel van die mensen
    En voila we krijgen morgen onze basset 8)

Dus nee geen info op de normale manier

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ow das erg apart ja,je hebt em dus nog eens niet gezien? Waarom doen die mensen em weg? Hopelijk gaat ie heerlijk bij jullie gezinnetje passen,je kunt er wel een hele leuke hond aan hebben! Een basset heeft vaak wel wat verzorging nodig kwa huid/oren/ogen.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als ik zoiets zou doen zou ik die hond willen zien voor ik Ja zeg en informatie erover willen, ook over het verleden van die hond, kan ie met kinderen, is ie agressief, is ie druk, niet ziek etc. Zal je morgen hopenlijk wel krijgen dan, iig hoop ik dat zowel jullie als de hond een leuke tijd tegemoet gaan :)

12. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Wij hebben een franse basset van anderhalf, hebben hem al sinds pup.
    Het zijn echt fantastisch honden, super lief voor het gezin maar verwacht geen waakhond want daar zijn ze gewoon te soft voor.
    Luisteren is soms ook wel lastig voor ze omdat ze zo lekker eigenwijs zijn maar dat heeft ook zo zn charmes vinden wij.

Verder moet je ze wel geregeld borstelen want ze verliezen van die harde lastige haren die overal in gaan zitten.

In tegenstelling tot zijn familielid de engelse basset kun je ze trainen om alleen thuis te kunnen zijn, die van ons doet dat echt perfect!

De oren hebben nog weleens een goeie behandeling nodig omdat die zo lang zijn hangen ze overal in ;)

Sommige bassets houden van zwemmen, die van ons gelukkig wel maar die van mijn broer heeft er een hekel aan.
    Wandelen en lekker snuffelen is een goeie hobby voor ze want beweging hebben ze wel nodig anders worden ze snel dik.

Maar echt je zult nooit spijt van een basset krijgen, wij hebben er zo vreselijk veel plezier mee en we krijgen zoveel liefde van hem. Als mijn broer komt met de kleine wordt ie helemaal gek en dan is ie heel erg lief voor het kleintje.

13. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Hier zie je wat echte basset looks hahaha :D

14. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    En nog eentje

15. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Nog eentje dan want anders knal ik er misschien teveel, heb zoveeel leuke fotos dat ik het hele forum ermee kan behangen hahaha

16. Mijn ouders hebben ook een basset gehad.Als Pup gekocht en hij is 9 jaar geworden.
    Het was een reu en steviger gebouwd dan de basset op de foto's hier boven van sandranuijs.
    Weet dat Max zo was zijn naam vaak last had van ontstekingen onder de plooien en dan vooral op het witte gedeelte van zijn vacht.
    Een geweldige hond en als hij in een speelse bui was dan was hij echt niet lui,maar het meest van de dag bracht hij relaxt door.
    1 nadeel vond ik dat hij zo verschrikkelijk kon kwijlen tijdens het wandelen en dan met zijn hoofd ging schudden en de kwijlers je om de oren vlogen.

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wij hebben engelse Bassets, zware meiden dus. Het zijn grote honden op korte dikke pootjes, de oudste van 9 maanden is nu ongeveer 40 cm hoog en weegt 30 kg, ze mag nog wel kilo's zwaarder worden. Ze hebben dus ook voeding nodig voor een grote hond. Nadat ze een jaar zijn kun je er wel grote wandelingen mee maken. En eigenwijs? Jazeker, heerlijk maar soms frustrerend. En kwijlen, dat doet bijna alle honden als het warm is en hard rennen. Ik vind het wel meevallen, we hebben eerst een boxer gehad, die kwijlde pas!
    Veel plezier, laat even weten welke basset je krijgt, een engelse of een franse.

18. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Op de fotos is de hond pas 4 maanden....een basset is pas volgroeid bij 2 jaar oud.....

19. whitesaber

En ik laat ook foto's zien natuurlijk!!
    We weten nog niks
    De vrouw is ineens ook niet meer bereikbaar...
    Ach zal wel loslopen ;)

20. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Dat is ff afwachten dus, wat spannend zeg!! Ben heeeel benieuwd naar de foto's natuurlijk....

Mocht het niks worden staan er diverse malen op deze sites ook bassets aangeboden in het asiel.

Asieldieren uit erkende dierenasielen - Ikzoekbaas.nl

Deel Deze Pagina