Stemmen maar, meisjesnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door prulletje2, 7 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam is het leukst?

  1. Juule

    18,0%
  2. Nora

    43,0%
  3. Bo

    12,0%
  4. Romy

    13,5%
  5. Nikki

    12,0%
  6. Mia

    28,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Nora!
     
  2. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Juule gestemd! Wij hadden dezelfde naam op het lijste maar dan geschreven als Yule. En toen kregen wij recent een nichtje met de naam Juul. Hoewel we stiekem nog steeds verliefd zijn op Yule hebben we voor nu besloten voor een andere naam te gaan. Maar nog geen gevonden die we net zo mooi vinden.
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  3. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.111
    1.780
    113
    Ik heb Mia en Nora gestemd, vindt dat wel leuke namen
     
  4. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    We zijn er nog steeds niet uit. Ik wil zelf Juule denk ik. Maar dat is nou net de naam die mijn man niet wil. Of heel misschien ben ik nog over te halen voor Jule, maar vind toch de dubbel u leuker. Maar dat maakt voor hem niet echt uit.
    Verder vind ik Romy leuk. Maar ook die wil hij niet. Schiet lekker op zo.
    Nikki heeft heel lang op mijn lijstje gestaan, maar nu is de liefde een beetje over denk ik. Denk dat die afvalt. Bo ook.
    En Nora en Mia vind ik denk zelf toch ook niet zo leuk als Juule. Ik heb mijn keuze al een beetje gemaakt, maar mijn man zou dus eerder Nora kiezen. En ergens wil ik dat toch niet. Misschien wordt het dus nog wel weer compleet iets anders dan dit lijstje... Maar ik kan Juule nog niet loslaten.
     
  5. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

  6. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Heeft ook lang op mijn lijstje gestaan. Kan misschien nog steeds wel. Weet eigenlijk niet waarom ik naar Nora geswitched ben... Misschien uitspraak ofzo bij de rest...
     
  7. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    En Juna?

    Ik snap je trouwens verder helemaal qua voorkeuren en stiekem een naam eigenlijk echt niet willen ;)
     
  8. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Nee vind ik niet echt leuk. June (als Juune) wel op zich. Maar vind Juule dan leuker. Vind bij June ook weer dat ze het dan als djune uitspreken op z'n Engels.

    Ik had gewoon alvast wat proefdrukjes van geboortekaartjes besteld met de naam Juule erop. Moest er toch iets op zetten hè haha. Maar vind het dus echt al mijn naam en zo kloppen in mijn hoofd. Maar moet ik dus echt niet doen! Dommerd ben ik ook. Ik ga me nu al teveel hechten, maar als hij niet wil dan houdt het toch op.
     
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Mia vind ik heel leuk en Nora gewoon prima.

    Juule vind ik niks, beetje geknutseld.
    Bo, Nikki en Romy vind ik heel erg jaren ‘90 en echt niet mooi.
     
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Maar waarom dan 2 x ‘u’. Dat leest voor mij hetzelfde als dat je Noora of Eeva zou schrijven, ik snap m niet helemaal geloof ik?
     
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als ik het goed heb begrepen is de gedachte van TO dat als er twee keer een u geschreven zou worden, mensen eerder geneigd zouden zijn om het in één keer uit te spreken zoals TO het graag hoort (gewoon zoals het er staat, als juu-le dus).
    Als er Jule zou staan, zou TO verwachten dat mensen er misschien djuu-le van zouden maken (op z'n engels dus, terwijl TO nl's wil).
    Ik vermoed zelf als gevolg van de trend om namen te geven die met Dj- worden uitgesproken, zoals Jayden of Jaivey enzo. En/of omdat het bij een naam als Juna ook niet meteen duidelijk is of de ouders dat uitspreken als juu-naa, als djuu-naa of als djoe-naa.

    En daarnaast vind TO Juule gewoon een mooiere schrijfwijze.
     
    Zuul en prulletje2 vinden dit leuk.
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oké, tja dat kan. Ik blijf het een beetje krom vinden. Maar dat zal wel aan mijn aversie tegen onnodige letters liggen;)
     
    RMN vindt dit leuk.
  13. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Gelukkig hoef jij die naam niet te kiezen hè :)
     

Deel Deze Pagina