(bijna) Allemaal mooie namen hoor.. Dit zou mijn lijstje zijn 1. Isabeau Mooiste naam maar ik zou er niet voor kiezen omdat het snel Isa wordt en dat is wel heel populair op dit moment 2. Benthe Hele leuke naam.. mijn favoriet (maar dus niet het 'mooist') 3. Phileine Mooi naam... leuk af te korten naar Phil 4. Livia Als geschiedenis fanaat heb ik niet zulke positieve associaties bij deze naam dus niet mijn ding... 5. Yenthe Niet mijn smaak
Ik heb op Isabeau gestemd, dat vind ik de mooiste naam van je lijstje, wel zo houden en niet afkorten tot Isa hoor! Marie Isabeau vind ik ook gewoon de mooiste combinatie. Livia, nee, Olivia, ja (Livia Drusilla was niet zo'n leuke mevrouw) Benthe en Yenthe...ik heb totaal niets met van die namen die op Drenthe (met h) of Twente (zonder h) moeten rijmen. Phileine...bah, moet meteen aan vilein denken. Je gaat je kind toch niet 'doortrapt en gemeen' noemen? NB bij Bente moet je ook nog eens enorm uitkijken in combinatie met achternamen. Niet leuk als je als 'ben te klein' of 'ben te groot' of zo door het leven moet gaan.
Yenthe maar dan zou ik gewoon Jente schrijven, waarom moeilijk als het voor de uitspraak niet nodig is?-)
Ik vind ze allemaal niet zo (niet mijn smaak) maar Phileine vind ik wel de leukste. Isabeau vind ik echt niet leuk, beau is mooi in het Frans, maar wel de mannelijke variant. Belle is de vrouwelijke variant dus daarom vind ik Isabelle 1000x mooier.
Ik vind alle namen echt niks haha, maar als ik een keuze moet maken zou ik zeggen Phileine maar alleen omdat ik Phileine Marie de beste combinatie vindt van de keuzes..
Ik vind Benthe en Yenthe niks.. Phileine heb ik ook niks mee, vind ik een beetje een kaknaam haha.. Isabeau vind ik ook mooi en origineel.. Maar Livia vind ik echt gaaf en ook erg origineel, dus daar heb ik op gestemd!
Hier gestemd op Phileine! Mooie naam! Andere namen ook mooi: 1. P.hileine 2. Y.enthe 3. B.enthe 4. L.ivia 5. I.sabeau
Thanks dames alvast voor de eerste stemmen Ik blijf het moeilijk vinden, maar de comments erbij neem ik mee, want wel fijn om de reden te lezen waarom jullie waarvoor kiezen
Isabeau is een heel oude Franse meisjesnaam, in de Middeleeuwen had je koninginnen die zo heetten. Het 'beau' in de naam heeft niets met 'mooi' te maken...Le prénom Isabeau vient de l'hébreu elischeba, « Dieu est mon serment », oftewel, het is de oudfranse vorm van Elisabet.
Ik heb Yenthe gestemd, vind het wel onnodig moeilijk geschreven. Jente kan toch ook? Vind ik zelf veel leuker.
Ik heb op P.hileine gestemd, maar ik ben bevooroordeeld . De naam klinkt lief en pittig tegelijk. Heeft een mooie betekenis (even googelen) en dat het toevallig rijmt op vilein...tja, als namen af zouden vallen omdat het op een raar/vervelend woord rijmt, dan blijft er niet veel over volgens mij. Ik heb trouwens helemaal geen nare associaties met Livia. Geen idee wie dat vroeger was, maar er zullen ook vast hele leuke Livia's bestaan hebben. Succes met kiezen!
Wat een goeie comments staan er tussen! Ikzelf ben nu van mening dat ik Phileine anders wil schrijven: Fileine (origineler, en fonetisch ) Of er Filine van maken (dit is al jaren mijn favoriete naam namelijk) vroeg me af of ik van die mooie naam af kon stappen hihi Benthe valt af, is nu een meisje geboren in mijn vriendenkring en die heet ja, Benthe!! Yenthe wil ik idd wijzigen in Jente (dat dacht ik zelf ook al vd week) Livia blijft op de wishlist staan haha Isabeau ook, maar moet zeggen dat ik nog weleens twijfel ivm Marie erbij als tweede naam Iemand anders in dit rijtje nog andere tips waarvan je denkt die moet je weten!
Haha! Ja idd de stemmen zijn mooi verdeeld over een 1e 2e en 3e plaats Nu neig ik zelf ook meer naar Phileine of Filiine of Isabeau. Livia en Benthe vallen denk ik af..... andere meisjes geboren met die namen, in mijn omgeving. Zijn er nog mensen die mijn poll doen overslaan naar een duidelijke 1e en 2e ? ?
En met die connotatie erbij zou ik nog zekerder voor Isabeau kiezen! Elisabeth is een veel voorkomende naam in mijn familie, en stuk voor stuk bij vrouwen naar wie mijn dochter mag heten (en daar is ze ook naar vernoemd, we hebben een andere variant gekozen). Bij Phileine denk ik qua klank toch aan vilein, of aan een kattekop. Idem voor Filine, en dan komt de associatie filistijn er ook nog eens bij (niks negatiefs over palestijnen, maar de uitdrukking 'naar de filistijnen gaan'). Bente vind ik gewoon niet zo'n mooie naam, een beetje lomp qua klank. En Livia vind ik niet zo; Olivia daarentegen wel mooi.