Ik hoorde dat iemand hun knd Jizz genoemd hadden. Schijnt dus slang te zijn voor sperma. Arm kind, ik heb voor de gein eens op Jizz gegoogled en je wordt er niet vrolijk van. ( google tekst én afbeeldingen) Als je besluit 'aparte' namen te geven dan google je eerst toch of ben ik nu gek?? Arm,arm kind, dat gaat gepest worden bij het leven!
Ik vind de naam erg leuk ! De naam heeft diverse betekenissen en komt als naam vaker voor. Jouw reactie, arm arm arm kind vind ik overdreven.
vind het ook wel een leuke naam.. zonder erbij na te denken. en denk niet dat heel veel mensen gaan googlen naar een naam en zo apart vind ik hem dus niet
Ik vind het ook een leuke naam! Wist niet wat het betekende en ik denk dat de kinderen op school het later ook niet zullen weten ..
Kende de betekenis ook niet, maar ben eens met TS, zou een aparte naam zeker even googlen van te voren.
Mijn smaak is het niet, maar ik heb wel ergere namen gehoord. Beetje overdreven hoor, je reactie op de naam. Bovendien...denk je nou echt dat andere mensen weten dat Jizz straattaal is voor sperma . Dat durf ik te betwijfelen... En nee, ik heb ook nooit gegoogled op de namen van mijn kinderen. Houd eens op zeg, dan kan je straks geen enkele naam meer geven...
nou zara ik ben het met je eens hoor, Stel kind is wat ouder en een pubervriendje of vriendinnetje typt de naam van dit kind in en krijgt deze resultaten, nou zeg je middelbare schooltijd maar vaarwel
Tja een naam als Dick is in Nederland niet gek, maar in Amerika...... dus zou ik je kind maar geen Dick noemen, voor hetzelfde geld wil hij ooit emigreren....... Je kunt niet overal rekening mee houden en de "betekenis"van Jizz weet volgens mij bijna niemand
Ieder zn ding natuurlijk, maar iedereen zit tegenwoordig op internet, zelfs kleuters , dus zo'n naam is snel gegoogled. Ik zou mn kind nooit zo'n naam geven. Ben ook echt verbaasd om sommige reacties hier te lezen.
Ik weet dus zonder het op te zoeken wat het betekent. (Familie in the US) Ik zou me mijn ogen uit mijn kop schamen als ik mijn kind een naam zou geven, zonder te weten wat de betekenis ervan is! Juist om problemen te voorkomen, google je toch even? Ik snap Zara dus heel goed, en snap ook niet waar sommige reacties op slaan.
Tja mijn mening is heel simpel: dat is ieders eigen keuze.. De naam op zich klinkt leuk, niet mijn smaak en keuze maar is ook niet mijn kind.
Klinkt best leuk, maar inderdaad, bij een aparte naam zou ik ook even googelen (en hem in dit geval niet geven). Zo vond ik Yoni al jaren een mooie naam, tot ik achter de betekenis kwam. Mijn dochter heet dus geen Yoni
Vind t best een leuke naam En ff serieus.. Namen googlen... Meen je die? Ik google echt geen namen hoor sjonge jonge dan blijft er niks meer over En daarbij boeit de betekenis me okk niet gigantisch veel.. Ik vind een naam leuk of niet en klaar..
Ook ik heb zonder te googelen meteen plaatjes bij deze naam. En na even navragen in mijn directe omgeving ben ik niet de enige... Arm, arm kind...inderdaad.
En trouwens: reken maar dat ik de toekomstige naam van KatBeeb gegoogeld heb. Ik wil toch voorkomen dat er een bekende serieverkrachter of hoerenmadame met dezelfde naam rondloopt die toevallig aan mijn aandacht ontschoten is. (of dat het een synoniem voor 'mannensap' is.)
Zo wordt er elke dag wel weer nieuwe woorden bedacht. Voor hetzelfde geldt betekent Julia over 15jaar ook iets verschikkelijks, heet mijn dochter zo! Je kan niet overal rekening mee houden hoor...
Ik ben het met Zara eens! Een naam kies je niet alleen zelf, die geef je aan je kind voor de rest van zijn/haar leven! Kinderen googlen vanalles.. ik zou niet willen dat als mijn kind zijn/haar naam gaat googlen op zulke dingen uit zal komen, leg dan de naam maar eens uit het klonk leuk? Ik heb bij de keuze van een naam echt wel gegoogled en opgeschreven in combinatie met de achternaam enz enz.. Iedereen moet zelf weten hoe hij dit doet, maar ik vind dat er qua namen echt wel een grens is, en deze naam vind ik, wat mij betreft, hier een voorbeeld van.
Klopt. Maar als je het van te voren weet of kunt weten, is de kans groter dat je achteraf toch spijt krijgt.
Jizz is een vrij gangbaar woord voor sperma in Amerika hoor. Zoiets als kwakje in Nederland. Vind het ook behoorlijk onnadenkend om dat als naam te gebruiken.