Stemmen op een vrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Chayammy, 13 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar dat vind ik ook heel goede argumenten. Ik heb ooit op iemand gestemd die bezig was met een wetsvoorstel om stalking beter strafbaar te krijgen. Dat vond ik dusdanig belangrijk dat ik op hem heb gestemd, hoewel ik meestal op een vrouw stem ivm evenredige vertegenwoordiging. Dat zijn zeker belangrijke aspecten.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Bij mij het zelfde, maar dat gaat voor mij niet de doorslag geven om op haar te stemmen. Vind het wel super dat ze er op staat.

3. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Op een vrouw gestemd net was met mijn schoonpa en mocht zelf ook stemmen. Stem niet op een partij met een vrouw als lijsttrekker. Die zitten te links voor mij.op naniga zou ik nooit stemmen die draait teveel

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Wij zijn eruit. Man stemt altijd maar komt eigenlijk nooit in het stemhokje :roflmao:
    Ik ga morgenochtend gelijk om half 8 voor mijn werk.
    Namens man stem ik op een (toevallig) vrouwelijke lijsttrekker. Mijn stem gaat, binnen mijn partij van eerste keus, naar een jonge vrouw met migratie achtergrond die flink aan de weg timmert op het gebied van vluchtelingen en integratie. Die komt niet in de buurt van de plek van eerste afvaller en het zou me verbazen als ze van die plek toch in de kamer katapulteert, maar ik zie het als een gebaar, en misschien komt ze later dan wel hoog op de lijst obv eerder veel voorkeursstemmen.

Chayammy vindt dit leuk.
  5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Eindelijk ben ik er uit! T wordt een hele kleine, nieuwe partij en de keuze is gevallen op een vrouw.

6. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

JA21 komt er al nieuwe partij in me op, Of code Oranje, Richard de Mos zou er vast een vrouw bij hebben staan.

7. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113

Nee, splinter is t geworden. Heb gisteren t hele verkiezingsprogramma gelezen na het kleine partijen debat en vond t goed verwoord en haar een verfrissende dame tussen alle dakduiven

8. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Nog nooit van gehoord haha. Ik kwam op code oranje, moest eerst opzoeken wat het was.

9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113

Ik tot gister ook niet haha. Maar ik kwam er niet uit met de verschillende stemwijzers, kon me niet vinden in de grote partijen. Gister viel ze me op tijdens het debat en ben ik hun programma gaan lezen en dat voelde goed. Tot gister was ik er bijna van overtuigd dat ik blanco of niet zou stemmen. Echt heel erg moeilijk dit jaar. Maar de stem is inmiddels uitgebracht dus ik kan t weer los laten hahaha

10. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

ik heb maar code oranje gekozen, ik wist het ook niet meer, vvd tja na wilders dat je dan op klaver/kaag stemde staat me ook niet aan.
    Ik werk in de energie wereld en weet dan Kaag/Klaver dat vh gas af terwijl je in duitsland subsidie krijgt voor een gasaansluiting niet kan uitvoeren, de ondergrondse infra is er niet klaar voor.
    Mega stallen ook, de mest en co2 zijn nu het grootste probleem maar met goede biogas centrales zou je dat op kunnen lossen, waarom lukt dat niet, het is (te) duur.

Betere isolatie is echt de max wat je aan particulier kan doen.

Dus ik kijk ook vanuit mijn werk oogpunt naar de de zaken, ik zou voor zorg welzijn werk zo op de pvv kunnen stemmen, is echt wel links maar de rest staat me dan weer niet aan.

11. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde probleem! Ik zou heel graag Pieter Omtzigt stemmen maar hij zit voor mij bij de verkeerde partij! Mijn man gaat wel op hem stemmen ondanks dat hij niets met CDA heeft. Zijn argument is dat het zo'n goede politicus is en hij veel goeds kan bereiken.

Syane en tuc vinden dit leuk.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.000
    113
    Vrouw
    Omtzigt vind ik inderdaad een hele fijne man!
    Zo vind ik van Haga ook een goede politicus, altijd scherp en kritische vragen weten te stellen. Wat dat betreft had hij van mij wel lijsttrekker van de FVD mogen zijn.

13. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik stem ook op een vrouw. Goed initiatief om te plaatsen ts!

En deze is voor iedereen die er nog niet uit is wat te stemmen ;)

IMG-20210316-WA0001.jpg

Eppo82, Snoopy1979, Manana en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Hahaha! Afhankelijk van of ik m'n inkomen als 'goed' bestempel kom ik idd bij Christenunie uit en dat ga ik straks ook stemmen. :cool:

MamavanLieverd en Trirani vinden dit leuk.
  15. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Mijn schat blijft bij Geert, dat vind hij de beste politicus en mijn schoonpa zegt dan stem wel op de nr2 Fleur dat is een lekker ding haha (71 jaar jonge schoonpa)

16. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Hij is leuk gevonden, en semi ook nog wel juist.

Trirani vindt dit leuk.
  17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Jammer hoor, omdat mijn man zo goed verdient, mogen we volgens je stroomschema niet links stemmen, maar doen we lekker toch ;) :p

Trirani vindt dit leuk.
  18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Whahaha, ik zie nu pas de vraag: Hoe zielig vind je het dat dieren uitsterven en dan de antwoorden daarop :roflmao::roflmao::roflmao:

citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Is een bijzonder vraag, wie zou er nee zeggen tegen een hoger inkomen. Ik kreeg een extra betaling en volgens hr waren ze vergeten mijn cao verhoging mee te nemen per januari, tja ga niet zeggen nee hoor ik heb genoeg, heb maar gezegt dank je wel, altijd mooi mee genomen wat extra geld.

20. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Mijn schat was na 1 vraag al af, die kon niet naar links door de grondwet, en mijn partij deed niet eens mee.
    Ach en links, een stem op de vvd was een stem op kaag toch, tenminste dat kwam er op de tv voorbij.

Deel Deze Pagina