Ik kon er altijd wel mee handelen, maar nu ik gestopt ben met roken... phoeee heftig! Mijn zoontje van 10 maanden die "zeurt" van 's morgens tot 's avonds aan 1 stuk door. Dit doet hij al maanden, eigenlijk altijd gedaan . Hij kan zichzelf nog geen 3 minuten zelf vermaken. Ik kom nergens aan toe in huis en mijn andere zoontje van bijna 2,5 krijgt hierdoor ook niet de aandacht die hij verdient. Niks is goed, de box niet, wipper niet, loopkarretje niet. Ik kan zoveel speelgoed als ik wil omkiepen om de vloer, meneer tijgert meteen achter mij aan en jammert dan de hele dag. Ik probeer hem zoveel mogelijk te betrekken in alles wat ik doe, maar ook dat zint hem niet. Bv als ik afwas mag hij ook op het aanrecht erbij (in wipper of bumbo) maar dan strekt ie constant jammerend zijn armpjes naar mij toe net zo lang tot ik hem eruit haal (dat is dus vaak pas als ik klaar ben). Ik raak zo nerveus van dit gedrag, voor zijn ochtendslaapje ben ik al uitgeput van het entertainen. Hij zeurt bijna nooit als we wat gaan doen, dus wandelen, in de auto ergens naar toe, boodschappen doen etc... wat dus betekend dat ik heel veel het huis uit vlucht en dat wil ik helemaal niet. Oja en daarnaast wordt meneer al maanden (vanaf febr) wakker tussen 05.30 en 06.00 's morgens. Dit vind ik zoooo vroeg Bij de oudste was het zo dat het meestal periodes waren, dan een periode dat hij vroeg wakker was en opeens zat ie in een periode dat ie tot 08.30 sliep (nu nog altijd overigens ). Iemand een tip hoe ik het slaap gedrag van de jongste kan rekken? Ik hoef echt niet uit te slapen hoor, maar tot 06.30/07.00 zou wel heel fijn zijn Of ik hem nou om 19.00 of om 21.00 in bed leg, hij wordt gewoon even vroeg wakker.
Die van mij van 15 maanden kan zichzelf wel vermaken maar heeft toch veel momentjes op de dag dat ie aan me hangt en zeurt en aan mn benen trekt net zolang tot ik hem oppak. Dat vind ik al echt heel vervelend laat staan als het de hele dag is. Dus voel met je mee. Ook wordt hij hier nu al weken tussen 5 en 6.00 uur wakker. Zou ook dat graag anders zien maar heb geen tips. Wat ik nu doe os hem een half uurtje bumba laten kijken op mijn mobiel bij mij in bed. Dan hoef ik er niet meteen uit. Dat scheelt toch een heel klein beetje.
Hoeveel slaapjes doet hij overdag en hoeveel uur? Kan het niet zijn dat hij gewoon moe is en daarom zo jengelig is?
Nou tv kijken vind ie dus echt geen bal aan! Bij de oudste kon ik dmv de tv wel eens een half uurtje voor mezelf creeeren, maar de jongste kijkt er niet eens naar... en dan heb ik nogwel speciaal babytv haha! zal nog wel komen. Hij is meestal wakker rond 06.00, of iets eerder. Dan gaat ie er rond 09.00 weer in en slaapt dan tot 10.30/11.00 en dan gaat ie tegenlijk met zijn broer rond 13.30 weer naar bed en dan slaapt ie weer anderhalf tot twee uurtjes. En dan 's avonds zodra hij moe is, dat is de ene keer om 19.00 en een anderen keer om 20.00, nooit later eigenlijk. Laatst een keer om 21.00 maar ook dan issie gewoon zo vroeg weer wakker 's morgens vermoeiend he Boordevol
Ja helaas erg vervelend maar dan slaapt die van jou gelukkig nog wat. Mijne wordt 's nachts nog een paar keer wakker en doet overdag 1 slaapje van 1.5 tot 2 uur midden op de dag. Later naar bed werkt inderdaad niet.
Dan slaapt hij in ieder geval prima overdag en kan dus eigenlijk niet moe zijn. Een idee is misschien om een draagzak aan te schaffen? Kan hij lekker bij je zijn en jij kan je ding doen.