Herkennen jullie dit?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door illuminate, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik heb een klein probleempje. :( Mijn zoontje wilt een speentje voor het slapen gaan. Ik heb het puntje van een monddoekje door het oogje van het speentje, zodat dat niet ver (uit bed) kan vallen. Mijn zoontje kan het soms niet laten om ermee te spelen. Hij trekt dan aan het monddoekje, waardoor hij het speentje uit zijn mondje trekt. Hij heeft niet door dat hij zo het speentje uit zijn mondje trekt. Of hij trekt het speentje zelf uit zijn mondje. :rolleyes: Heel soms lukt het hem op het weer in zijn mondje te stoppen. :eek: Vaak ook niet.
    Het is een worsteling om beide armpjes onder de dekentjes te stoppen. Na vijf seconden zijn ze weer boven het dekentje, en speelt hij weer met zijn speentje (en trekt het speentje weer uit zijn mondje). :rolleyes:
    Het probleem is dat hij begint te huilen als zijn speentje uit zijn mondje is. Hij doet dit allemaal zelf. :(
    Kennen jullie dit probleem, en weten jullie een :idea: hiervoor? Ik vraag me af hoe het KDV hiermee omgaat. Ik kan me voorstellen dat ze hier geen tijd aan willen besteden (speentje erin, speentje eruit, etc.). :(
     
  2. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    ik werk op een kdv en toch doen we dat wel hoor, speentje geven als het eruit gevallen is. Maar misschien laten wij ze wel net iets langer huilen, waardoor ze soms uit zichzelf al weer in slaap vallen.......
     
  3. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    hi linnepin, zijn er op het kdv dan ook babies die met hun speentje spelen? ik heb mark weleens laten huilen, door hem geen speentje te geven. hij kan lang huilen. :confused: hoelang laten jullie ze huilen. :(: ik weet dat het per kdv zal verschillen. ik was gewoon nieuwsgierig.
     
  4. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hai hai,

    En als je het doekje weglaat? Wordt het dan voor hem niet way lastiger om die speen eruit te trekken? (Ik dors het trouwens niet hoor moet ik zeggen om een doekje door te speen te doen 's nachts) Maar mischien dat dat beter gaat?
     
  5. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    zonder doekje, speelt hij ook met het speentje.
    ik ben ook huiverig voor het doekje, moet ik zeggen. ik haal het doekje daarom zoveel mogelijk door het 'oogje' van het speentje. het doekje is dan erg kort.
    verder gebruik ik het speentje alleen om hem in slaap te laten vallen. als hij slaapt, haal ik het speentje weg, en dan mist hij het ook niet.
     
  6. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Er zijn ook spenen zonder die ring. Het lijkt me dat hij daar moeilijker mee kan spelen.
     
  7. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    mijn zoontje speelt ook altijd met een speen, zonder ring... maar hij kan hem steeds vaker zelf weer in doen. Dus misschien moet jouw zoontje wat meer oefenen :p Maar inderdaad erg irritant, want dan laat hij hem ook vaak vallen, is ie hem weer kwijt en kun je toch nog komen opdraven :(
     
  8. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Heb geen verstand van spenen die worden hier niet gebruikt (handen en voeten wel) maar waarom niet?
     
  9. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Liesbeth79, goed om te 'horen' dat jouw zoontje dat ook doet. :D mark moet er dus gewoon wat handiger in worden. ;)
     
  10. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    [/b]Paprika schreef:
    Heb geen verstand van spenen die worden hier niet gebruikt (handen en voeten wel) maar waarom niet?
     
  11. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hahaha zie net dat ik het wel erg knullig heb geschreven allemaal :) :) :) #-o
     
  12. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Maakt niet uit hoor evy de boodschap is duidelijk. Ik maak me hier niet zo'n zorgen om, hier slaapt ze zonder speen maar wel met een tut (kroeldoekje) daar duimt ze mee en als die op haar hoofd belandt trekt ze hem er zelf meteen vanaf. Dat heb ik haar al regelmatig zien doen. Nu zit er wel een hoofdje op die tut dus als ze er ook maar een beetje aan trekt als hij op haar hoofdje ligt rolt hij meteen van haar hoofdje/ buikje af.
     
  13. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Het scheelt al dat je hebt gezien dat ze het doekje zelf van haar hoofdje aftrekt. Dan ben je volgens mij ook wel wat geruster. Maar wij hebben in het begin alleen een tut gebruikt die ze vrij snel niet meer wilde. Toen was het een hele korte periode van de duim, en zelfs dat is nu al heel af en toe.
    Nu leg ik haar op bed, draai het muziekmobieltje aan en ze valt zelf in slaap. Hoef er verder niets aan te doen :D . Ideaal hoor :)
     
  14. patricia240477

    patricia240477 Fanatiek lid

    20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :confused: Ik heb bij Sem geen doekje meer gebruikt, hij stopte die eens in zijn mond en ik kon gelukkig dat doekje nog uit zijn keel hengelen :x
    Anders was hij gestikt, kan mij goed voorstellen dat ze bij het kdv niet altijd kunnen opletten of het goed gaat !

    Sem lag 1 maand lang in de kinderwagen bij hun op het lokaal, pas toen ze eenmaal wisten wat zijn slaap ritueel was hebben ze hem om de zaal gelegd ;)

    Ik heb ook meerdere spenen in zijn bed gelegd en zo kan hij zelf een speen pakken mocht er 1 naast vallen :) Ik gebruikt voor in bed die spenen met een ring en die bleven wat beter in zijn mondje zitten :p
     

Deel Deze Pagina