Ik ben op zoek naar een fijn boek voor ouders wiens kindje doodgeboren is en die daarna nog (een) kindje(s) kregen. Eerder zag ik hier al "Altijd een kind tekort", wie kent dit en misschien hebben jullie nog meer tips? Ik ben nu zwanger van onze derde, onze oudste dochter is overleden tijdens de bevalling na 31 weken zwangerschap. Onze tweede dochter is gezond en a terme geboren en is nu een jaar. Nu ik weer zwanger ben merk ik dat ik weer heel veel denk aan onze oudste en behoefte heb om weer wat meer verhalen van anderen te lezen ook om de soms conflicterende gevoelens die vast herkenbaar zijn. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven!
Hoi Maedra, Zelf heb ik het boek 'altijd een kind tekort' aangeschaft na de geboorte en overlijden van mijn dochtertje. Dit boek gaat vooral over het opnieuw zwanger worden/zijn na een eerder overleden kindje rondom de geboorte. Er staat veel herkenbaars in veel tips en adviezen. Welke gevoelens er bij een volgende zwangerschap komen kijken en wat je ermee kunt. Ik heb er zelf erg veel aan. Het zou goed kunnen dat je hier iets aan hebt. Een nieuwe zwangerschap wordt per trimester behandeld en ook de bevalling komt aan bod. Hopenlijk heb je hier wat aan.. Liefs Pandaatje
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik het toch maar moet lezen. Ik durf niet zo goed, klinkt misschien stom,maar ben ook een beetje bang voor al het verdriet wat weer naar boven gaat komen. Dat hoort er gewoon bij, maar ik zie er toch een beetje tegenop. Fijn dat jullie je ervaringen willen delen.
Ik heb het boek ook gekocht tijdens mijn zwangerschap. Ik heb lang gewacht om het te kopen en was er net in begonnen. Ik wilde ook bij het begin beginnen en op dat moment was al ik al 30 wk overweg. Ik ben niet ver gekomen, ik was nog steeds bij het onderdeel 'beoordelen of je al klaar bent voor nieuwe zwangerschap', toen ik te vroeg bevallen ben (onverwacht). Ik heb het daarna niet verder gelezen. Ik kan me voorstellen dat het vol herkenbaarheid zit en het prettig is in je zwangerschap te lezen. Ik vraag me af hoe dat is als je het boek leest na je zwangerschap (in mijn geval). Ik heb er nu niet zoveel behoefte meer aan. Heb door de heftige tijd deze keer ook eigenlijk die gevoelens niet gehad. Het boek voelt nu een beetje als mosterd na de maaltijd. Weten jullie of het nog aansluit nu?
Bedankt ook voor jouw reactie, wat een schok om zo plots te vroeg te bevallen! Hoe gaat het met jullie? Ik heb het besteld bij bol, maar het is niet leverbaar, nu even op zoek naar een winkel die het wel heeft.
Ik kan het boek ophalen bij de boekhandel, als ik het heb gelezen zal ik mijn ervaringen delen megacarls.
Ongekend verlies. Schrijver weet ik zo niet vond ik een fijn boek om te lezen met verhalen ed van mensen die wen miskraam en doodgeboorte hebben meegemaakt. Staat ook veel informatie in.