Ik twijfel nog. Ik ben eigenlijk altijd voor de VVD, maar de SP lijkt de laatste tijd toch wat beter bij mijn mening aan te sluiten. Raar eigenlijk, twee totaal verschillende partijen. Maar ik denk dat het SP gaat worden.
Caithlin, aangezien je het zelf ook in je topic zet.. doe ik het ook even.. je mag nu wel stoppen hoor over slotjes.. we hebben je boodschap begrepen..
Haha.. Om eerlijk te zijn had het een andere reden. Enkele weken geleden werd er ook een topic over stemmen geopend die vrijwel gelijk gesloten werd omdat er al een topic over zou zijn (stemwijzer dus). Persoonlijk vind ik dat die 2 topics heel verschillend van elkaar zijn dus ben ik het alvast even voor.
denk dat we voor sp gaan, spreekt ons het meest aan, al twijfel ik soms nog wel eens over wilders... maar het hele plaatje en voorkomen van de sp komt wel overtuigend over...
Ook ik ga SP stemmen tot ongenoegen van mijn schoonvader die pro CDA is ook altijd in de politiek gezeten. Ik ben het totaal niet eens met het CDA en gaat het werkelijk wel zo goed met ons kikkerlandje? Je ziet wat je wilt zien dat is mijn mening maar de werkelijkheid is toch anders. xxx jet
Het valt me op dat er heel veel meiden SP stemmen. Doet me denken aan iets wat ik laatst op de tv hoorde, dat de overgrote meerderheid van de vrouwen links stemt, terwijl de mannen juist weer meer voor rechts gaan!
Ik heb hetzelfde gedaan voor de zorg (ik ben verpleegkundige). Ik ben al jaren lid van de SP, maar ik vind dat je altijd kritisch moet blijven. Gelukkig kan ik met een gerust hart SP blijven stemmen, want die partij heeft simpelweg de meest realistische visie op zorg.
Kunnen de niet-stemmers me uitleggen waarom ze niet stemmen? Ik kan het maar moeilijk begrijpen dat mensen geen gebruik maken van hun stemrecht. Wees blij dat je iets te zeggen hebt over hoe de regering er de komende vier jaar uit komt te zien, denk ik dan. Maar goed, misschien zie ik dat verkeerd?
Ik moet eerlijk zeggen dat als mensen niet goed weten waarom ze op een bepaalde partij stemmen dat ik liever heb dat ze niet stemmen
Hm... Ik heb dan liever dat ze zich goed laten informeren. Met leuke televisieprogramma's als Lijst 0 en het Jeugdjournaal Verkiezingsdebat heeft niemand een excuus om niet te weten waarop ze moeten stemmen.
Haha das waar! Maar soms als ik de reden hoor waarom ergens op gestemd wordt... jeetje, dan vraag ik me echt af waarom iedereen boven de 18 automatisch mag stemmen
Dat is een grondrecht. + iedereen is gelijk! Al zie je dat niet altijd in de salarissen die mannen en vrouwen krijgen voor dezelfde functie.