Stemmen

Discussion in 'De lounge' started by Caithlin79, Nov 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    wij vinden de palnenn van sp gewoon beter als die van cda en vvd.De cda vvd en vooral groen links zijn allemaal aan t zeuren over dat vrouwen mee r moeten werken,niemand denkt eraan dat er ook vrouwen zijn die niet willen werken.

En ik denk dat de cda enzo niet echt veel goeds gaan betekenen voor de zorg, aangezien het tot nu toe knudde was.

en zo zijn er nog veel meer dingen waarw e ons aan ergerden afgelopen debat.

maar dat is onze visie.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Ha ha :)

Ik ben een beetje blond( hartstikke bruin haar, maar goed)

Ik heb weleens de neiging om op retorische vragen gewoon in te gaan, ;)

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Geeft niks hoor, wie weet zit er een blond kindje in je buik. Zou een boel verklaren :)

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier ook een vvd-stemmer en tevens lid.
    Ik ben van mening dat altijd maar inkomensnivellering niet goed is voor de maatschappij. Er moet iets blijven waardoor je meer wilt doen, jezelf wilt ontwikkelen etc. Ik geloof in de kracht van de mens zelf. En mensen die veel verantwoordelijkheid hebben en veel uren werken moeten daarvoor gewoon meer krijgen.
    Overigens vind ik Mark Rutte niet zo super als lijsttrekker.
    Maar goed alles beter dan Wouter Bos, want los van de speerpunten van de PVDA vind ik Wouter Bos echt een gladjakker en een slinks mannetje.

5. Ik ga ook waarschijnlijk vvd stemmen.
    Ben er nog niet helemaal uit, maar ik heb nog een paar dagen. Maar stemmen ga ik sowieso.

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    VVD!

7. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

Oct 28, 2006
    2,378
    0
    36
    Female
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Op 22 nov Stemdag hebben me vriend en ik 2 jaar verkering waarvan we 1 jaar verloofd zijn en nog steeds heel erg veel GELUKKIG met mekaar :D

8. lydia

lydia Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,024
    0
    0
    Zo te lezen doet de SP het goed hier....ik ben meestal zwevend tot de laatste dag(zoals zo velen)..

Lijst nul vind ik een leuk en duidelijk programma.

Een vriendin van ons staat op de lijst van de vvd nr 40 dus misschien stem ik daar wel op een gun stem zeg maar...

Maar persoonlijk staan onderwijs en zorg heel hoog bij mij dus ik heb nog een dilemma.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind het heeel erg moeilijk. Ik probeer me erin te verdiepen en te kijken wat voor standpunten verschillende partijen hebben. Maar eigenlijk wordt het steeds lastiger. Misschien ben ik wel heel erg "blond". Maar als ik dan die lijsttrekkers hoor over zware standpunten maar dat die wel weer onderhandelbaar zijn, en dat d66 toen destijds tegen de Nederlandse militaire uitzending naar Irak waren maar toch politiek voor hebben gestemd, denk ik ja mensen zo wordt het lekker duidelijk!

Ik heb rondgesnuffeld op www.stemeigenwijzer.nl bij de stemduivels en daar kom ik het meest overeen met partij voor de vrijheid.

Gelukkig hebben we nog een paar dagen om de verschillende standpunten te bekijken.

10. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik ga of vvd of cda stemmen. Sta totaal niet achter al die linkse partijen.Vind dat het op het moment best redelijk gaat met ons land. En een 40 urige werkweek is prima, geen problemen mee.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook hier een zwever...
    Voorheen VVD gestemd maar...

Het huidige kabinet heeft er wel degelijk voor gezorgt dat Nederland als geheel het beter doet financieel gezien. De vorige kabinetten hebben teveel uitgegeven waardoor we dus de afgelopen jaren echt hebben moeten inleveren.
    De VVD sloot behoorlijk aan bij mijn wensen maar nu niet meer. (Zijn toch paar dingen in mij veranderd) Doe ik de stemwijzer dan komt er SP uit, doe ik de kieskompas dan kom ik in het midden uit... dus zwevend!
    Ook al ben ik het met veel punten eens van de SP dan nog ben ik er van overtuigd dat dit voor Nederland als geheel helemaal niet zo heel goed is. De PVDA is voor mij individueel misschien soms wel goed, maar die geven maar aan de middeninkomens en lage inkomens en dat geld moet ergens vandaan komen, dus er moeten op andere belangrijke dingen bezuinigd worden. En ik stem niet op een partij die gekoppeld is aan een geloof, dus geen CDA, SGP, Christen Unie voor mij.
    Het huidige kabinet is voor mij persoonlijk erg pijnlijk in de portemonaie en ik heb niet de hoop dat zij dit gaan aanpassen als ze nog 4 jaar doorgaan.
    Ik ben dus iemand die in de middeninkomens valt, wij krijgen geen compensaties, moeten alleen maar meer betalen. Financieel zijn wij er echt hard op achteruit gegaan.

Ik zoek dus een partij die ervoor kan zorgen dat wij er financieel niet op achteruitgaan en misschien wel iets op vooruit. Maar wel op een manier dat Nederland hier niet aan kapot gaat.
    Een partij die nog wel sociaal is, maar ook een stukje VVD beleid over bijvoorbeeld het vervoer. Volgens mij zoek ik een partij die een beetje van alles heeft.. D66, nee vind ik ook weer niets hahaha.
    Vind overigens wel dat iemand die meer binnenkrijgt dat die ook meer kan bijdragen, maar meer onder het mom van een bepaald percentage, en geen stappen van percentages. Dus bijvoorbeeld: iedereen betaald zoveel % van zijn inkomen aan ziektekosten premie. Dan houd je nog over dat mensen die echt veel verdienen, nog steeds veel meer overhouden dan iemand met een minimum inkomen. (50% van veel is meer dan 50% van weinig).

Ik weet het gewoon echt niet, en ben echt bewust overal naar aan het luisteren en kijken en vergelijken.
    Ik stem overigens wel zeker, ik vind dat als ik niet stem dat ik ook niet mag klagen over het kabinet! Gelukkig heb ik mijn mannetje hier ook van weten te overtuigen, die stemde vroeger nooit, en nu dus altijd! Hij stemt SP.. maar ik ben echt bang dat die te groot worden. Ze mogen invloed hebben in ons beleid, maar niet te veel.

Zo wat een verhaal is dit, maar geloof dat dit wel laat zien dat ik twijfel hahahaa.

Groetjes Daphne

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Daphne, het is of ik mijn eigen verhaal lees met dit verschil dat mijn man PVDA stemt.
    Ik denk alles afwegende dat ik weer voor de VVD ga, puur omdat ons midden inkomen bij andere partijen ( muv CDA) geheid geplukt gaat worden door Links. Punten van Links waaraan rechts meer aandacht moet besteden, zorg , natuurbeheer en onderwijs. Maar ik blijf erbij dat je daar alleen maar veel geld in kan steken als je geld hebt. En dat betekent een goed draaiende economie.

13. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik stem CDA en mijn man VVD...

14. Amidala

Amidala Actief lid

Nov 12, 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    wij altijd al stemmen SP!

15. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vraag me eigenlijk af waarom... als bijvoorbeeld uit de Stemwijzer blijkt dat een dergelijke partij de meeste overeenkomsten heeft met jouw eigen normen en waarden en standpunten in het leven, waarom zou je dan niet op een christelijke partij kunnen stemmen?

Moet je dan per sé gelovig zijn om op een dergelijke partij te stemmen? Ik dacht eigenlijk dat het om de standpunten ging?!? Het maakt mij niet uit waar iedereen op stemt, maar ik denk dat als iedereen die niet gelovig is en op CDA/SGP/CU stemt af zou vallen, dat er niet veel over zou blijven van het aantal zetels van deze partijen.

Groetjes,
    Josien

16. Niet meer actief

Ik stem op de VVD. Ik ben geen voorstander van een links kabinet. Ik twijfelde alleen nog op wie ik zou stemmen. Nu er een bekende op de lijst staat heb ik mijn keus gemaakt. VVD, kandidate 40.

17. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    wij stemmen hier allebij op SP.

PS: Weet niet of iemand het hier hezien heeft...maar vind die reclame van SP echt waanzinnig goed.
    De eerste keer dat ik niet weg zapte haha
    Yep...liet goed zien hoe het in nederland vaak aan toe gaat.
    (by the way...is natuurlijk niet de reden waarvoor ik op SP stem ;))

18. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben ook geen voorstander van een links kabinet... ik denk dat het nu net beter gaat met Nederland en dat we nu de zekerheid nodig hebben van een standvastig kabinet waarin niet geruziet wordt over ditjes en datjes. Anders staan we binnen een jaar weer in het stemhokje.

Ik ga zelf CU stemmen. Ik hoop dat deze partij (met wat mij betreft de juiste insteek en combinatie van normen en waarden en een degelijk verkiezingsprogramma) groot genoeg wordt om CDA en VVD aan een meerderheidskabinet te helpen. Een minderheidskabinet van CDA en VVD waarover afgelopen week gesproken werd is in ieder geval denk ik ook geen goed optie.

Net het verkiezingsprogramma van CU nog eens helemaal nagelezen op hun site en ik ben overtuigd. Mijn stem gaat naar de eerste vrouw op de lijst van CU: Tineke Huizinga-Heringa op nummer 3.

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Wauw Daphne, je denkt er net zo over als ik. Lijkt alsof ik mezelf lees :D (op dat geloofgedeelte na)

Hier wordt het CDA waarschijnlijk, en anders VVD.

20. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Waarom ik niet stem op een partij die gekoppeld is aan een geloof (en het boeit me echt niet welk geloof hoor) omdat ik vind dat geloof 100% gescheiden moet blijven van de politiek. Ook al valt het vaak niet super op dat het om het geloof gaat, deze partijen worden vaak wel vanuit het geloof opgezet, en dat gaat bij mij gevoelstechnisch niet samen.

Mijn gevoel speelt zeker wel een rol bij het stemmen, maar helaas helpt me dit jaar echt helemaal niet.

Andere jaren zocht ik eerst de partij, en dan ging ik binnen de partij een vrouw zoeken. Maar ja... heb nog geen keus voor een partij gemaakt.

Share This Page