Op de site van de VVD kan je trouwens een stellinglijst beantwoorden en dan kan je zien voor hoeveel% je het met de VVD eens bent. http://www.stemvvd.nl/voorkeurvergelijker.php
Mijn andere optie was ook de SP. (heb ik voorgaande jaren ook gedaan, een of twee keer afgewisseld met Groen Links)
+partij voor de dieren vind ik zonde van mijn stem. De sp lijkt goed te gaan, maar hebben in de peilingen altijd veel meer stemmen dan ze echt krijgen. Zonde
Ik ben eruit, het gaat toch de SP worden, ik heb de hoop overigens wel dat ze niet 100% aan de macht komen, want dat lijkt me niet goed voor Nederland op de lange termijn. Waarom toch de SP? Nou omdat dit voor mijn portemonaie beter is dan de VVD. De PVDA gaat toch weer te veel uitgeven, dat schiet niet op. En ben tot de conclussie gekomen dat er echt geen enkele partij is waar ik 100% achter sta... Dus dan maar een waar het momenteel het beste mee klikt. Ik ga overigens een voorkeursstem uitbrengen op de nr 12. Ik vind overigens dat als je een "persoon" van een partij niets vind dat je dat mag gebruiken als argument, helemaal als het gaat om de persoon waar de partij om draait. Ik zou niet op Geert Wilders stemmen, maar ik vind hem ergens juist wel sympathiek. En voor diegene die nog steeds twijfelen, of wellicht liever niet eens stemmen.. misschien is het een optie om blanco te stemmen? Je stem wordt wel mee geteld, maar wordt niet aan een partij gehangen. Groetjes Daphne
Ik moet zeggen dat ik het wel heel goed vind dat men er zo mee bezig is en met goede argumenten komt waarom men voor een bepaalde partij kiest (maakt me niks uit welke).
De officiele banner van de partij (2 bij 1/2 meter) hangt al een tijdje aan onze voorgevel, aan een drukbezochte kruising! O ja, ik stem en ik kies. Ik kies: Partij Voor De Dieren! Niet stemmen is het stomste wat je kunt doen. Voor jouw stemrecht is hard gevochten!
Stemwijzer gaf bij mij partij voor de vrijheid/geert wilders aan. de standpunten van deze partij passen idd het meest bij mijn standpunten, dus heb ik voor hem gekozen. Als 2e stond bij mij Rita Verdonk. Ik heb lang tussendie 2 getwijfeld. Ik ben alleen niet zo'n voorstander van de VVD, maar ik vind dat Rita haar job goed heeft gedaan tot nu toe.
ik heb pvda gestemt alleen vind ik als iemand niet WIL stemmen dat hij dan nog beter blanco kan stemmen als je helemaal niet stemt word je stem weggegeven aan de winnende partij en krijgt die er gratis lekker nog wat zetels bij
Grapjas, broodje aap verhaal, stemmen worden niet weggegeven aan de winnende partij, Ik ben trouwens zeer blij met de uitslag zoals die nu is. Sociaal Nederland,
CDA en SP, kiek'n wat 't wordt... Ja, pffff, politiek! Wat een poppenkast! Ik heb CU gestemd, die hebben ook veel stemmen erbij gekregen.
Ik ben vooral benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de uitslag zoals die nu is! Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat de CDA zowel met PVDA en SP gaat regeren en ik denk ook niet dat CDA en PVDA samen kunnen werken (helemaal niet met die negatieve houding van Bos tov Balkenende). Maar wie weet CDA, SP en Christenunie oid? Ben errug benieuwd!
Ik heb op de sp gestemd en ben zo blij dat ze het zo goed doen. Hopelijk nu een meer sociale samenleving daar ga ik voor. Ik vind Marijnesen een toffe peer en hij heeft het goed voor met de mindere in de samenleving en dat vind ik echt goed. Ben ook benieuwd hoe het af gaat lopen nu de cda nog steeds de grootste is. Maar ze zijn niet de grote winaar dat is Marijnesen en z'n partij. Doei Teddy.
hoe je het ook went of keert, ze kunnen de sp nu gewoon niet meer negeren! er moet iets gebeuren waarbij de de coalitie uit zowel links als rechts bestaat en dan maar d egulden middenweg proberen te creƫren. het is duidelijk dat de ene helft van nederland links is en de andere rechts. Het is altijd zo zwart wit, waarom proberen ze het niet via een tussenweg.