Stemmen

Discussion in 'De lounge' started by Caithlin79, Nov 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    een rechtse meerderheid kan ook nog alleen dan met 4 partijen maar ik denk dat het een zooitje gaat worden met de nieuwe coalitie. heb gisteren het slot debat gekeken en hoe ze tegen wilderts stonden vond ik niet normaal vooral de vvd waar ik op heb gestemt deed nogal vaag. het zijn toch 9 zetels maar denk dat het niet lang stand houdt wat voor coalitie ze ook gaan vormen. ligt allemaal zover uit elkaar. en een ding hoop ik nu wel dat al die stickers van sp worden verwijderd uit dordt er is er hier een fanatiek bezig geweest en elke paal heeft nu zowat zo'n sticker.

2. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik heb VVD gestemd, doe ik eigenlijk altijd. En ja, die Rutte vind ik dus echt niets, dus ik heb op Rita gestemd!
    Met alle respect voor de PvdA-aanhangers, maar ik ben allang blij dat PvdA niet de grootste is geworden. Ik mag Bos niet (ik vertrouw hem niet) en zou hem zeker niet als minister-president van ons land willen!

Ik vind dat met name Geert Wilders en SP beloond moeten worden, die zijn niet voor niets de grote winnaars. Een gemixte links-rechts coalitie zou misschien wel eens goed zijn. Ik ben het niet eens van de SP en hou vooral mijn hart vast omtrent hun hypotheekrenteaftrek plannen, maar samen met het CDA zal dat wel goed komen. Ik weet wel dat het een lange formatie zal worden. Echt moeilijk!
    Ben allang blij dat een volledig linkse coalitie geen optie is!

Groetjes Suusje

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Het probleem is dat links en rechts heel ver van elkaar staan in hun plannen voor Nederland.
    Als je dus een links-rechts kabinet krijgt is de kans groot dat er weer 'D66-activititeiten' gaan plaatsvinden en er weer snel een val van het kabinet gaat komen.

Hoe dan ook vind ik idd niet dat CDA als grootste partij mag negeren dat er veeeeeeeeeel Nederlanders voor links gestemd hebben.

Het zal me benieuwen!

4. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    heb niet gestemt, nog nooit gedaan trouwens.

5. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Als je niet stemt is natuurlijk niet goed, maar een eigen keuze. Ik vind wel dat iemand die niet stemt, geen recht heeft tot klagen! Had die z'n stem maar moeten laten horen.

Groetjes Suusje

6. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    gister zij een of andere politieke gast het anders nog in een reclame spotje dat je stem word weggegeven aan de winnende partij :p

nah jah ik zal maar es gaan uitzoeken hoe et zit

7. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    misschien moeten we strax in het voorjaar wel gaan stemmen, maar dan op de volgende partijen: cda, pvda, sp christenunie en pvdv

dat ze dan kijken wat daar uitkomt.want als je weer opnieuw laat stemmen gebeurt precies t zelfde...

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij hebben op Wilders gestemd, kwam telkens uit bij de stemwijzer. Ik ben het met veel standpunten eens, natuurlijk niet met alles maar dat heb je met elke partij.
    Maar ik denk dat we inderdaad binnen 4 jaar weer opnieuw kunnen gaan stemmen, omdat ze het toch nooit eens met elkaar zullen worden.

Share This Page