Nieuwe baan

Discussie in 'De lounge' gestart door liftrasa, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en mischien dat jullie mij kunnen helpen.
    Ongeveer 7 weken geleden ben ik aangenomen als manager van een Snackbar.
    Ik regel inkoop/contacten leveranciers, moet mijn enigste collega (werkt 3 dagen in de week) opdrachten geven.
    Ik werk elke week 5 dagen van 9.45 tot 22.15 heb dus 2 dagen in de week vrij.
    Hier zitten dagen tussen dat ik niet eens tijd heb om te eten omdat ik alleen in de zaak sta. (werkgever kan of wil geen ander personeel vinden)
    Mijn werkgever werkt niet met uurloon.... en daar begint het probleem.
    Ik krijg elke 4 weken E 1400.- netto uitbetaald voor al die uren die ik gewerkt heb.......
    Familie zegt dat ik knettergek ben om zoveel te werken voor dat bedrag.
    Ik vind het erg leuk werk maar begin wel het idee te krijgen dat er misbruik van mij word gemaakt.
    Heb geen contract getekend tot nu toe heb wel een loonstrook ontvangen dus is geen zwart werk.
    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen op het moment......
    Wat vinden jullie hiervan ? En heb je nog vragen , vraag gerust hoor ;)

Liefs liftrasa

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Je werkt omgerekend ongeveer 240 uur per maand, voor 5,85 per uur.

Ik kom daar mijn bed niet voor uit ( alleen als ik echt moest)

Loonsverhoging vragen dacht ik zo. Jou baas leeft er waarschijnlijk lekker van, jou verdiende centen.

oei oei oei

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    je maakt echt veel teveel uren en hebt veel te veel verantwoordelijkheid voor het bedrag dat je krijgt! Iedereen wil wel zulk personeel als jij!
    of loonsverhoging of weggaan

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    voor een 70 urige werkweek vindt ik dat bar weinig...dat verdien ik voor 36 uur...

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Dat is idd erg weinig! Ik zou voor dat geld niet zoveel verantwoordelijkheid en uren willen werken!

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    sla jezelf eens voor je koppie :) misschien kun je het dan relativeren!
    maar kortom; hij bezeikt je behoorlijk goeie genade....

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad veel te weinig loon voor zoveel uren... maar ja, je baas vindt het natuurlijk zo wel makkelijk, hij hoeft nu maar 1 iemand te betalen.

8. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    bedankt allemaal voor de reacties !
    Ik moest gewoon even een bevestiging hebben van iemand anders dan familie/vrienden.
    Loonsverhoging zit er niet in , dat weet ik zeker dus dat zal dan ontslag nemen worden.
    Hoe zit het met uitwerken enz als je geen contract hebt ?

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Geen contact=geen recheten en plichten volgens mij. Het lijkt me dat je dus zo op kunt stappen. wacht daar wel mee tot je het geld van de gewerkte termijn binnen hebt, want anders ben ik bang dat je daar naar kan fluiten!

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Probeer hem als je net je geld hebt ontvangen voor het blok te zetten. Of meer loon of je stapt op! Dan doet hij het zelf maar! Je word echt zwaar onderbetaald.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Zo zou ik het ook doen.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou het ook ergens aangeven bij een bepaalde instantie (ik weet alleen niet welke). Dit moet echt niet mogen.

13. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik denk bij de arbodienst, die hebben de arbeidstijdenwet.

Heel veel succes met wat je gaat besluiten, het lijkt mij idd ook slimmer om eerst je salaris te ontvangen.

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    werken zonder kontrakt zou ik nooit doen want hij kan je zo op straat zetten en dan heb jij nergens recht op.

Je bouwt geen pensioen op en volgens mij ben je dan ook niet verzekerd via hem. Als er bijv. iets gebeurd op werkvloer waardoor je niet kan werken, kan jij dan niet in de ziektewet omdat je geen kontrakt hebt.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Mondelinge overeenkomst geldt ook volgens mij.

Huurders hebben namelijk zelfs zonder overeenkomst of contract ook nog rechten.

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Volgens mij is het niet van belang of nu wel of niet 'n contract hebt. Als je maar voldoet aan de belangrijkste criteria. Ik weet ze niet allemaal, maar dit zijn er een paar:

je ontvangt salaris
    je werkt een aantal uren voor de werkgever
    en er is een werkgever / werknemer verhouding, oftewel hij kan jou opdrachten geven

Zodra je hieraan voldoet is er sprake van een dienstbetrekking.

17. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Die uren zijn ook niet normaal hoor. En dat zonder pauze....pffff.
    Succes ermee. Misschien eerst iets anders zoeken?

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

contract is wel degelijk van belang. hoe het in jouw situatie is weet ik niet, maar ik heb ooit zonder contract gewerkt (was mijn baas vergeten) en toen hij mij wilde ontslaan (?) kon dat niet omdat automatisch een vast contract gold. hij heeft me moeten uitkopen.

maar los daarvan vind ik je zwaar onderbetaald, zou er niet eens aan begonnen zijn..

19. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als er geen schriftelijke arbeidsovereenkomst is, betekent dit dat je automatisch een contract hebt voor onbepaalde tijd met een standaard opzegtermijn.

In principe geldt de horeca CAO (tenzij jouw werkgever lid is van het horecagilde, die hebben een eigen CAO) In de horeca CAO is de hoogte van het salaris gekoppeld aan een functieprofiel; ik schat zo in dat jij flink onderbetaald wordt in jouw huidige functie. Overigens zijn de lonen in de CAO bruto bedragen.

Ook overtreedt jouw werkgever de arbeidstijdenwet, want je werkt veel te veel uren per dag.

Wat kun je hier aan doen? Op zich is het niet normaal dat je zoveel uren werkt, dus dat zou ik ter sprake brengen. Hebben jullie afgesproken dat je zo veel uren zou gaan werken voor dit bedrag? Je kunt natuurlijk zelf ontslag nemen, maar ja, dan heb je geen baan meer en ook geen recht op uitkering. Dus ik zou in ieder geval eerst eens met de baas gaan praten. Ben je lid van een vakbond? Zij kunnen je vast verder helpen.

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Is niet heel vervelend bedoelt hoor, maar in principe werkt het gewoon zo in de horeca.

Je staat volledig in je recht als je hier tegenin gaat, maar het is bij heel veel horecabedrijven gebruikelijk dat je overuren etc niet uitbetaald krijgt en dat er geen/amper tijd is voor pauze.
    (ik hoef nu geen reacties van mensen die overuren wel uitbetaald krijgen etc. want ik weet ook wel dat die er wel zijn)

Juridisch gezien is het verder idd zo dat op het moment dat jij iedere maand loon ontvangt en jij daarvoor ook werkt er sprake is van een contract.

succes in ieder geval.

verder is 1400 euro netto niet heel erg veel, maar ook niet erg weinig hoor.

Deel Deze Pagina