Vijf weken geleden heb ik een miskraam gehad en menstrueer op dit moment. Ik heb echter een enorm kort lontje en stemmingswisselingen. Doorgaans heb ik hier voor de menstruatie last van (pms). Is dit nog iets hormonaals vanwege de miskraam? Herkent iemand dit? Ik was overigens nog maar zes weken zwanger, dus echt sprake van ontzwangeren is er niet volgens mij.
Ik heb 3 mk gehad tussen de 5 en 6 weken. De artsen zeggen dat je wel degelijk moet ontzwangeren en dat duurt ongeveer 3 maanden. Daarbij vond in de 1e menstruatie heel heftig, moet zozeer qua bloedverlies, maar voornamelijk emotioneel. Je lijf heeft eerst van alles opgebouwd en moest het ineens weer afbreken en daarbij komen de gewone hormonen ook weer bij. Wees lief voor jezelf en geef je lijf en het mentale proces de tijd. Sterkte meid. Liefs, Lieflief
Dank je wel voor je lieve reactie. Dat verklaart wel weer een hoop. Ik heb echt nul komma nul geduld momenteel en snel geëmotioneerd. Overigens ben ik niet extra geëmotioneerd vanwege de menstruatie, vond het alleen wel 'spannend' in de zin van hoe deze menstruatie zou zijn, qua pijn en stolsels.
3 maanden geleden heb ik een mk gehad, en ik heb daar enorm veel last van gehad. Vooral ook wat jij zegt met stemmingswisselingen, ik betrapte mij er zelf maar al te vaak op dat ik weer flink chagrijnig was en weinig kon hebben. Ik was ook pas 6 weken zwanger, en mijnn HCG wilde niet vanzelf uit mijn lichaam, ook niet na curretage van restweefsel, dus misschien lag het daaraan maar ik zou gewoon een beetje lief zijn voor jezelf. Het is nou eenmaal niet niks met al die hormonen
Dag Suze, nog bedankt voor je antwoord. Zie nu pas dat er nog een reactie was. Ik voel mij schuldig over de stemmingswisselingen ten opzichte van mijn vriend en dochter. Soms best lastig om vrouw te zijn.
Dat had ik ook, voelde mij heel s huldig. Ik heb nu 1 sessie acupunctuur gedaan want ik vond dat het zo niet langer kon. Ik wist niet wat ik mij erbij voor moest stellen maar ik voel me een stuk lekkerder en rustiger. Wie weet als het bij jou ook niet weg is over een tijdje dat je eens kan kijken voor iets wat jou daarbij ondersteund?
Ik heb er ook echt mega last van gehad. Kon soms gewoon kwaad worden op mezelf dat ik zo snel geïrriteerd was. Was 12 weken zwanger en begin juli een curretage gehad. Helaas hierbij nog restweefsel waarvoor ik provera heb gekregen om een cyclus op te wekken. Dit werkte niet en verergerde de stemmingswisselingen en geirriteerdheid alleen maar. Toen het niet vanzelf kwam uiteindelijk eind september weer een curretage ivm restweefsel. Pas 2 maand na die tweede curretage voelde ik me weer mezelf. Heeft dus totaal wel 5 maand geduurd, arme mensen om mij heen
Gelukkig is er bij mij geen restweefsel achter gebleven. Het was na op het eind van de miskraam al nagenoeg schoon. Maar ik ben inderdaad ook boos op mezelf over het korte lontje. Kortom ik zit mezelf behoorlijk in de weg. Overigens vind ik het dan wel jammer dat je verder niet over geïnformeerd wordt over het ontzwangeren na een miskraam. Beide gynaecologen hebben daar niets over gezegd. Ben verder overigens wel prima geholpen.