Voelde je dat het een meerling was?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunnybaby, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Beetje vreemde kop misschien, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen. Waar ik benieuwd naar ben: zijn er vrouwen die het gevoel hadden van een meerling in verwachting te zijn en bleek bij de echo dat voorgevoel te kloppen of niet? En waarom had je dat gevoel?

Bij mijn eerste zwangerschap werd ik nl al gek gemaakt met opmerkingen over mijn snel groeiende buik, maar dat was gewoon maar een (héél lief) kindje. Nu gaat het weer heel snel. Maar nu heb ik zelf ook veel meer last van misselijkheid enzo en belachelijk veel honger.

Vandaar dat ik benieuwd ben of je kunt 'voelen' dat je een meerling draagt.

2. ik heb ook zo'n voorgevoel, al sinds het begin! Probeer het wel de kop in te drukken want de kans is zo klein (komt ook niet voor in de familie). Eerste echo helaas pas op 21 december :(
    Ik lees even mee, ben erg benieuwd :)

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi meiden,

Ik ben in verwachting van een drieling. Bij mij komt het ook niet in de familie voor en het is geheel op natuurlijke wijze ontstaan.

Je krijgt zoveel keer de hormonen in je lichaam als je kinderen verwacht. ( ik heb dus drie X zoveel hormonen in mijn lichaam)

Als ik naar mijn kwaaltjes kijk, vallen de meeste wel mee. Ik was wel de hele dag misselijk, maar niet heel erg misselijk. Pijnlijke borsten heb ik ook niet echt gehad. Waar ik achteraf misschien van kan zeggen dat ze op een meerlingzwangerschap wijzen, is extreme moeheid en al heel vroeg last van bandenpijn.

iedereen reageert anders op de hormonen en zelfs per zwangerschap kan het verschillen. Ik denk dus dat alleen een echo kan zeggen of je een meerling verwacht.

Liefs,

Duda

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Ik had wel een voorgevoel en had het zelfs al gedroomd, en bij onze eerste echo werd mijn gevoel bevestigd:"een Tweeling!!

Wel merk ik dat ik echt veel sneller moe ben, maar verder voel ik mij niet anders dan bij onze zoon!

5. Chai

Chai Niet meer actief

Nou ik dacht 100% zeker te weten dat het er 2 waren in me buik en dat het een jongetje was (of dus twee jongetjes), dat waren mijn onwijs sterke voorgevoelens namelijk. Termijn echo bleek het 1 uk te zijn inplaats van twee en met 16 weken kwam naarbuiten dat het een kleine dame is! Hihi.. :D

6. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik dacht ook dat ik een 2-ling had, maar bleek niet zo te zijn. Ik was ook misselijker dan bij mn eerste en ook extreeeem moe. Bleek wel dat ik een 2de lob placenta heb trouwens - volgens de echoscopiste geen 2de baby geweest - maar zelf heb ik daarom nog wel mn twijfels of het niet zo is geweest.

in ieder geval, nu 1 hele mooie dikke baby in de buik ;)

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

#7 Leliana, 9 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2010
    Ik voelde het niet .. was een complete verrassing! :)

8. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Toen is positief testte wist ik ook gelijk dat het er 2 waren. Dit gevoel was heel sterk. Ik kon het echter nergens aan afleiden. Ik had nergens geen last van...niet misselijk, niet moe....helemaal niks. Mijn buik begon pas bij 18 weken wat te groeien.... Alleen de echo van 8 weken was duidelijk :)
    Bij mij was dus het gevoel heel sterk....net zo dat ik zeker wist dat het een jongen en een meisje zouden zijn.....

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Lima, wat bijzonder!

Ik heb ook regelmatig het gevoel dat het er 2 zijn maar dat druk ik ook maar gauw weer weg.. zo groot is die kans weer niet.

Maar nou belt net mijn schoonmoeder op dat ze gedroomd had dat het er 2 zijn, en mijn moeder zegt ook al dat het er 2 zijn..:)

Mijn oma is een tweeling en mijn andere oma heeft tweelingzussen én tweelingbroers.. ik heb wel eens horen zeggen dat het een generatie overslaat.. maar goed, we gaan er maar niet vanuit!

10. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Bij de jongens had ik niet het gevoel dat het een tweeling was. Deze keer ook niet eigenlijk. Wel gegrapt dat het misschien weer een tweeling zou worden maar zeker niet verwacht of gevoeld.
    Na de 10w merkte ik wel dat me buik veel sneller groeide, dat ik de ukkies ook sneller voelde dan bij mijn zwangerschap van Linn*...
    Maar een voorgevoel had ik niet nee.

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik was ervan overtuigd dat het een tweeling was, bleek uit eindelijk een drieling te zijn, ging echter helaas met de 3e niet goed dus nu krijg ik een tweeling. Overigens zegt de misselijkheid denk ik niks, toen ik zwanger was van 1, wat een miskraam werd was ik onwijs misselijk vanaf dag 1. Nu was ik niet misselijk, niet moe helemaal niks voelde ik tot een week of 9 toen werd ik een beetje misselijk, en vanaf 12 weken kreeg ik pas wat kwaaltjes zoals bandenpijn en wat misselijk al met al weinig zwangerschapskwaaltjes... Spannend je echo afwachten dus!

12. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik dacht zeker te weten dat het er twee waren. Voornamelijk omdat ik me dubbel zwanger voelde vergeleken bij mijn eerdere zwangershcap van mijn dochter. Ook gedroomd over tweelingen, alles erop en er aan...

Nou, het is gewoon 'maar' eentje!

Het was toch wel een klein beetje een teleurstelling bij de termijnecho. ;)

13. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    Ik had wel een voorgevoel. Maar we wisten dat de kans erin zat omdat we met IVF zwanger waren geraakt, en er 2 embryo's terug waren geplaatst.:)

Ik moet wel zeggen dat mijn man al ver voor onze medische molen al vaak een gevoel had dat wij nog wel eens een tweeling konden krijgen.....grappig he?

Toch was het bij de 1e echo wel een groot kado! Want we hadden niet durven dromen dat de behandeling zo goed angeslagen was:D!

Qua symptomen in het begin kan ik niet echt zeggen dat die anders waren, want ik weet natuurlijk niet hoe het is om van 1 zwanger te zijn. Maar verderop in je zwangerschap wordt het toch wel anders hoor:)!

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb ook het gevoel dat het er 2 zijn :)

15. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Zo grappig hier, iedereen had zo waar dat gevoel dat het er meer waren. Ik zelfs de tweede keer niet :)

16. mariel27

mariel27 Niet meer actief

hoi,

Ja ik had ook een voorgevoel en kan ook niet goed uitleggen waarom. Maar bij mijn zoontje heb ik dat nooit gedacht in ieder geval. Maar deze keer heb ik 2 weken na de positieve test gezegd dat ik dacht dat het een tweeling was, en iedereen moest erom lachen.. Maar het waren er echt twee.

En het hoeft niet in de familie voor te komen hoor. Bij ons kwam het wat dat betreft ook als een grote verrassing.

17. Ostara

Ostara Actief lid

3 mei 2010
    354
    0
    0
    Ik heb het gevoel dat ik ooit een tweeling mag krijgen. Dit wordt ook wel versterkt doordat 2 mensen afzonderlijk van elkaar dit ook hebben voorspeld. Ook zit ik in de MMM waardoor de kans op een 2-ling groter is.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn miskraam in januari was een 2ling.
    Wij wisten natuurlijk dat die kans erin zat aangezien er 2 cryo's werden teruggeplaatst.
    Mijn hcg waarde was deze keer echt niet erg hoog daarna ook mk.

Deze keer had het zh een groot vermoeden van een 2ling!
    Maar nu is het gewoon een heel sterk mannetje wat genoeg hcg hormoontjes verspreidde:D

Deel Deze Pagina