pff,Wie kan me raad geven?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkiefct, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkiefct

Ukkiefct Lid

18 dec 2010
    61
    0
    6
    Vrouw
    Enschede
    Hoi hoi,,,

Ik ga nu toch mijn verhaal hier maar is neer zetten, want het wordt steeds gekker!!!
    Ik ben toen ik 13 weken zwanger was in de ziektewet gegaan omdat ik bloedingen hadden, die veroorzaakt werden door geknapte adertjes in me baarmoeder...Mocht dus geen zwaar werk meer verichten en moest rust houden..Kan niet eens me eigen huishouden doen;)..De bloedingen zijn nu wel gestopt maar er is ischias aan me linker been vast gesteld en beginnende BI...Dus kon gewoon echt bijna niks heb me echt zo ellendig en rot gevoeld tegen over me werkgever,,,Maar die komt met de conclusie dat hij nog nooit heeft mee gemaakt dat iemand zo´n zwangerschap heeft als die van mij:$Ben na 3weken zw voor 2 uur per dag aan het werk gegaan en dna alleen administratief,(normaal ben ik cassiere)op zich gaat dat goed als ik het zitten en staan maar afwissel,,, dit heb ik ook overlegd met de verzuimarts,ik heb toen zelf aan gegeven dat ik wel weer wil proberen om kassa te draaien omdat er gewoon te weinig administratief werk voor mij is:xDus ik heb jhet geprobeerd en na 1uur en 20 minuten kon ik de pijn niet meer weg denken en ben ik gekapt,onder toeziend oog van een heel boze hoofcassiere:(Heb toen zenhalf uur last gehad van harde buiken:$ van een uurtje kassa draaien?????? op advies van verzuim arts en vk direct gestopt en weer terug gegaan naar de administratie.Mijn filiaalmanager was het daar niet mee eens,en ik moest maar weg gaan gaan als ik niet eens eens 2uur kon kassa draaien want dan had ik daar niks meer te zoeken!!!!!!Hij ging echt zo te keer ik schrok er echt van, heb gezegd ik kom morgen wel administratief werk doen, en dan bedenk ik wel wat ik nog meer kan doen,, ik wordt dus echt aan me lot over gelaten en moet maar zien dat ik wat te doen heb,,het voelt echt zo zwaar kut,at ik het gewoon ff allemaal niet meer weet.Ik ben ook niet ziekgemeld bij het uwv dus ik heb in al die weken nog geen bedrijfsarts gezien,er is door het verzuim bureau een plan van aanpak gemaakt en die is 2maart al naar mijn wergever verstuurd e die moet hij en ik ook ondertekenen , ik heb dat hele plan van aanpak nog nooit gezien:(:(dit is toch vreemd!?

Dus het is me allemaal wat te veel geworden,durf niet eens meer een gesprek met de man aan te gaan zodra ik dat namelijk doe eindigt het in een ruzie of discussie,Ik ben sinds een week nu volledig in de ziektewet, want val heel vaak flauw en de bi is er nu helemaal:x:(Heb gezegd dat ik het wat rustiger aan doe, en we hebben beiden gemaild` we hebben nog contact!!, ik heb nog niks weer gehoord, ik durf ook niet te bellen want dan krijg ik toch weer ruzie, dacht er aan om een mail te sturen maar dat is weer zo laf??? Ik kan beter 40uur gaan werken dan heb ik minder aan m´n kop dan nu.....

Weet iemand wat ik kan doen? ik ben nu bijna 27 weken zwanger en val 2xperdag zeker flauw, kan niet langer dan een kwartier staan...Mijn contract loopt tot het eind vant jaar, maar verlenging kan ik wel vergeten...Waarom helpen ze me niet mee om me in ieder geval administratief werk te laten doen??? Dan heb ik tenminste iets wat ik kan doen,want thuis zitten is ook geen pretje!

Kan ik hem mailen en zeggen dat ik het gewoon echt niet meer trek en eerst een bedrijfsarts wil zien, of hebben jullie een ander idee?

Alvast bedankt!

2. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Jeetje wat een gedoe zeg en wat een domme werkgever heb jij!! een beetje begrip zou wel op zijn plaats zijn denk ik.

Nou ik kan je 1 tip geven, ga daar niet meer terug!! Blijf lekker in de ziektewet. Als je bekkeninstabiliteit nog erger gaat worden of na de zwangerschap niet weggaat dan zit je met hetzelfde probleem. Dan kun je echt beter in de ziektewet blijven. (dit kan maximaal 2 jaar excl. zwangerschapsverlof) en bovendien krijg je ook 100% uitbetaald als je ziek bent door de zwangerschap, ook na de bevalling.

Als je nog meer informatie wilt hebben dan hoor ik het wel, maar je moet echt NIET meer terug gaan. Als jouw werkgever zo weinig begrip voor jou heeft dan moet jij al helemaal GEEN begrip voor hem hebben. Probeer lekker van je zwangerschap te genieten ondanks alle klachten. Dat gaat een stuk beter als je dit niet aan je hoofd hebt. Dus ga je baas absoluut niet mailen of bellen. Je kijgt vanzelf wel bericht van een arbo arts dat je moet langskomen en dan leg je gewoon alles uit (beetje overdrijven dat je er ook geestelijk doorheen zit)

Hoor het graag van je als je er nog over wilt praten of als je gewoon van je af wilt praten/schrijven :)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

volledig de ziektewet in melden hun jou niet ziek.ga je zelf bellen naar het uwv

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou ook niet terug gaan. Het gaat nu om jou gezondheid en die van je kindje!

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wow :$
    Wat een ongelofelijke pieeeeep!
    Ik zou ook niet meer terug gaan, hij houdt totaal geen rekening met jou dus waarom zou jij met hem rekening houden?
    Jij en je kindje zijn nu even belangrijker dan zo'n hork.
    En inderdaad, melden hun je niet ziek, bel dan even zelf met het UWV en desnood vraag je daar om een keuringsarts en neem ja lle papieren van het veruimbureau, je vk en huisarts mee, want als jij flauwvalt, bi, harde buiken en zo'n baas hebt zullen ze er echt wel begrip voor hebben.

6. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    lekker in de ziektewet blijven voor z'n baas wou ik niet eens meer werken!
    je moet nu volledig aan je zelf en je kindje denken

je valt gemiddeld 2x perdagflauw hoe wou jij naar je werk gaan? op de fiets, auto, lopens of ov? lijkt me geen van alle verstandig
    veelste gevaarlijk
    snap dat je thuis zitten ook niks vind maar probeer desnoods en boek ofzo te lezen of iets anders te doen
    maar werken lijkt me niet verstandig en je moet luisteren naar je lichaam.

en z'n baas :x laat hem lekker in z'n soep gaar koken
    ja je contract word waarscheindelijk niet verlengt maar je hebt dan naar die tijd wel recht op WW en je kunt weer ander werk zoeken en je zult ook vast wel weer wat leuks vinden

en je zelf niet gek laten maken en gewoon proberen te genieten van je zwangerschap.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Laat die baas van jou lekker hartstikke naar de ..... lopen!

Dan ga jij lekker in de zietwet en laat maar lekker zeuren. Inderdaad, desnoods doe je het via het UWV zelf. Als je vragen hebt, het UWV heeft hier ook een forumonderdeel he, dus daar kun je je vragen ook stellen.

8. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    In de ziektewet blijven. Je kindje en de gezondheid vanjezelf zijn nu het belangrijkste.

Anders blijf je ook met je klachten thuis zitten na de bevalling..

9. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou idd een UWV -arts inschakelen en op basis van het advies van je bedrijfsarts en verloskundige een gesprek aangaan en vervolgens een verklaring laten maken waarin ook de UWV -arts van mening is dat je volledig in de zw gaat. Dan heeft je werkgever helemaal geen poot meer om op te staan. Veel sterkte!

10. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    niet meer terug gaan naar die kwal. Lekker in de ziektewet gaan en nergens druk om maken. Je hebt zowiezo recht op je verlof, dus laat hem lekker.

11. Ukkiefct

Ukkiefct Lid

18 dec 2010
    61
    0
    6
    Vrouw
    Enschede
    Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties!

Denk dat ik er wel wat mee kan, heb nog steeds niks van mijn baas weer gehoord!!!
    Ga kijken of ik mezelf ziek kan melden bij het uwv, had ook op het frorum van het uwv dit bericht geplaatst maar ze kunnen me niet helpen omdat het een conflict is.

Hoop dat alles goed komt ga in iedere geval nu aan me gezinnetje denken, en tja klinkt raar maar het werk boeit me nu ff niet meer....

12. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Klinkt niet raar! Je gezin is ook veel belangrijker.. Werk komt wel weer hoor. Succes in ieder geval.

Deel Deze Pagina