http://www.nu.nl/wetenschap/1960853/och ... -baby.html Tja, en ik was zo blij dat ik helemaal niet misselijk ben geweest tijdens mijn zwangerschap
Wat weer een heugelijk feit. Hebben wetenschappers nou echt niks beters te doen? Of zeg ik nou iets raars? #-o Dus de reden dat ik niet geschikt ben voor het lidmaatschap van Menza ligt dus aan het feit dat mijn moeder niet misselijk is geweest toen ze zwanger was van mij. Verdorie Het is ook wel jammer dat omgevingsfactoren geen invloed hebben op de ontwikkeling van het kind. En toch scoor ik altijd hoog op die testen van BNN... :-k
Ik vrees hetzelfde lot voor die kleine hummel van mij, of ik moet nu nog ineens ontzettend misselijk worden...
Hahaha, verdorie, dat had ik moeten weten! Dan had ik mijn eerste trimester alleen maar marsepein en amandelspijs gegeten, daar word ik ook als niet zwanger ben altijd misselijk van.
aha vandaar dat mijn dochter zo inteligent overkomt, jammer dat mijn 2de kindje dat niet wordt zou die heel dom zijn dan?
Haha wat een stuk. Ik ben tot week 21 misselijk geweest. Dus mijn kind gaat straks professor worden! Wat een geruststelling
Dan zou ik hier inderdaad een hoogbegaafde dame rond hebben rennen .. Maar ze is heel normaal hoor .. hahaha
ik ben idd tot ver na mn 30e week beroerd geweest en ik zie nu mn dochter dingen doen, waarvan ik denk "jeetje wat slim" hoort daar trouwens vroeg lopen en praten ook bij? daar was ze laat mee..
Haha, dan is Thirza hoogbegaafd: ben tot en met de 7e maand misselijk geweest! Toch nog ergens goed voor dus!
Omg dan heeft mijn kind iig niet de genen kwa IQ van papa en mama mee gekregen heb zo en zo geen last tot nu toe van zwangerschapskwalen
er zijn een hoop kanttekeningen te plaatsen bij dit onderzoek, en dat weten die onderzoekers ook wel, maar dat wordt niet vermeld want dat is niet interessant. kans is groot dat dit een schijnverband is. het bekendste voorbeeld van een schijnverband is het feit dat er meer kinderen worden geboren op plaatsen waar veel ooievaars leven. je kunt nooit een causale uitspraak doen op basis van 1 enkele meting. reken maar dat dit onderzoek onder collega wetenschappers een hoop commentaar krijgt.
nou dan zijn mijn kinderen mega mega intelligent. ik ben misselijk geweest tot aan na de bevalling. pffff negen maanden gekotst, 's morgens, 's middag en 's avonds. Vooral bij Mert. Bij Helin alleen 's morgens.
Ik vond onze meid al zo intelligent.. , maar dat komt dus dat ik met mijn hormonen haar brein goed heb geconserveerd..??? Of zoiets..??? Ach is die misselijkheid niet voor niets geweest zullen we maar zeggen..
Mijn moeder is nooit een seconde misselijk geweest en ik heb een IQ van 128. Toch maar eens de psycholoog aanklagen die de test heeft afgenomen. Blijkbaar klopt er geen hout van zijn bevindingen en geven ze me op mijn HBO studie hoge cijfers omdat ze het anders zo zielig vinden voor mij als zwak begaafde... En wat moet er nu van mijn kinderen terecht komen? Ik ben ook bijna niet misselijk geweest, ik begin me nu toch ernstige zorgen te maken over het welzijn van mijn kinderen. Zal ik alvast een speciale school uitzoeken? Wat zouden jullie doen?
Het zou mij dus echt helemaal niks uitmaken hoe hoog IQ mijn kinderen krijgen. Ik snap dat dus echt nooit. Kindje met down of een iets minder hoog IQ dan gemiddeld niet goed genoeg? Belachelijk onderzoek. Lekker belangrijk. Als je maar gelukkig bent.