Pff, lastig. Ik heb 3 varianten van de stemwijzer gedaan en kwam respectievelijk op SP, Groen Links en PVDA uit. Ik wist al dat ik links georiënteerd ben maar ik vind het deze keer erg moeilijk. Mijn idealen stroken niet met wat ik verstandelijk beschouw als economisch noodzakelijk, daarom valt voor mij SP en GL eigenlijk af. Ik heb nog steeds geen vertrouwen in de PVDA en al helemaal niet in Wouter Bos en ik ben ook al niet enthousiast over de voorgenomen hypotheekrente aanpak. Ik zie het ervan komen dat ik de knoop pas doorhak als ik in het stemlokaal ben.
ook de tweede keer groen links. Maar ik stem gewoon net als elk ander jaar de SP. Ik ben trouwens voor een balans tussen rechts en links( voor zover er gesproken kan worden over rechts of links)
Ik heb hem een paar keer ingevuld en iedere keer het zelfde en er komt ook steeds een andere uitslag.
Ik heb ook de stemwijzer gedaan, maar mijn man kwam met http://www2.kieskompas.nl/ Dat geeft aan het eind een duidelijk overzicht en is veel completer. Overigens kwam er bij stemwijzer Geert Wilders uit en bij Kieskompas de VVD en dat stem ik ook al jaren, dus toch prettig om te weten dat ik goed stem.
Deze: http://www2.kieskompas.nl/ is mij ook veel beter bevallen! Bij stemwijzer kwam ik telkens op een andere partij uit ookal gaf ik dezelfde antwoorden! Marian
Via de stemwijzer kwam er SP uit, via kieskompas kwam er echt een hele vage brei uit. En die zou juist duidelijk moeten zijn. Ik ben het echt wel eens met veel dingen van de SP, dus dat is op zich niet zo raar. Alleen ben ik van mening dat het voor Nederland als land zijnde niet zo heel ideaal is als de SP echt de hoofspartij gaat worden. Ze moeten zeer zeker wel invloed hebben, maar ben bang dat ze de economie voor Nederland niet zo heel veel positiefs brengen. Net als de PVDA. Hebben ook veel goede punten voor ons individueel, maar ja... deze partijen denken dat er "geld genoeg" is om aan iedereen uit te delen. Maar als ze dit gaan doen dan krijgen we over een aantal jaren weer van die rot bezuinigings jaren. Maar ja.. de VVD daar word ik persoonlijk financieel niet zo heel blij van. CDA stem ik uit principe niet op, net als SGP en CU. Ik denk dat ik beter mijn eigen partij had kunnen oprichten ahahhahahahaa. Maar wat dan mijn standpunten zouden zijn? Geen flauw idee. Ik hoef niet perse financieel grote stappen te maken dankzij de overheid, maar ik wil perse niet achteruit gaan. (En ben bang dat dit toch zeker gaat gebeuren). Ik heb nog 2 weken om hierover na te denken, maar vind het super moeilijk dit jaar. Het enige wat ik weet is dat ik op een vrouw en liefst zo jong mogelijk ga stemmen, dat vind ik gewoon leuk! Groetjes Daphne
ik heb die ander(kieskompas) ook gedaan en ik kom nu op vvd en ook cda maar nu ga ik toch op vvd stemmen ze hebben goede en duidelijke standpunten en bij de cda ben ik te twijfelachtig omdat ik vrees dat die dan samen gaan met pvda en die staan lijn recht tegenover mij.
Ik heb de vragen ingevuld en P v/d A kwam er uit, wat ik ook al dacht te willen stemmen. Ik twijfelde wel nog, maar nu weet ik het. Die komen het meest overeen met mijn ideeën. Groetjes, Nikki F
1) PVDA 2) SP 3) Groen Links Voor mij een mooie uitkomst..... Ik stem altijd op PVDA of SP. Ik ga nog even goed beide programma's lezen en dan zal ik definitief kiezen.
Hallo we hebben de kandidatenlijsten voor de verkiezingen van de leden van de 2e kamer weer binnen en op nr 40 bij de VVD staat een vriendin van ons moeder van 2 kleine kinderen 33 jaar we zijn hardstikke trots op dr dus mocht je vvd stemmen denk dan eens aan nr 40 Lydia