Een nieuwe andere/auto, Wat is er mogelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben momenteel 2 auto's: Een Opel Astra Station uit 2006 en een Kia Picanto uit 2010.
    Aangezien de Opel toch wel op leeftijd is, al 150.000 km heeft en zo zijn eigenaardigheden heeft willen we een ander kopen.
    Nu is het zo dat we pas de hele zolder hebben verbouwd(moest ook wel met een baby in het verschiet) en een beetje door het spaargeld heen zitten, toch willen we het liefst dit jaar nog een andere auto (als we moeten sparen wordt het pas over ruim een jaar) aangezien we er wel een stuk op voorruit willen gaan, een auto niet ouder dan 3 jaar en niet veel kilometers en niet onbelangrijk een station.. We hebben onze zinnen gezet op een Hyundai i40 of een Opel Insignia, maar met prijzen van dik 20.000 moeten wij of nog even een jaar geduld hebben of kijken naar andere opties.
    Nu hoor ik wel eens over private lease of een auto op afbetaling of iets dergelijks, kan iemand me daar misschien meer over vertellen?
    Hoe zit dit precies? Wat is er mogelijk? En geldt dit enkel bij gloed nieuwe auto's of ook bij de tweedehands modellen van max. 2/3 jaar oud?

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ik heb er niet veel verstand van, maar een auto op afbetaling zou ik niet doen.
    Bekenden van ons hebben dat gedaan, en hebben toen een ongeluk gehad, de auto was total loss verklaard, maar omdat ze de auto op afbetaling hebben gedaan moesten ze nog mega lang doorbetalen voor een auto die allang niet meer bestond, en ze hadden ook een andere auto, dus dan betaal je voor iets wat je niet meer hebt.
    Dus auto op afbetaling zou ik niet doen.
    misschien is het een antwoord waar je niets aan hebt, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden ;)

3. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik lees even mee!

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Je neemt voor deze wagen net zo goed een verzekering hoor. Ik heb nu m'n 3e wagen via dit systeem. Vorige 2 bij een ander merk en daar moest ik voor de duur van de lease (4jaar) een full omnium verzekering voorleggen.

@TS het kan voor zowel nieuw als 2ehands. Soms heb je dat er in een soortgelijk contract bepaalde zaken van onderhoud gratis zijn tijdens de loopperiode...

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.166
    113
    Een lening is veelal goedkoper dan privelease, maar dan inderdaad goed verzekeren (maar dat doe je sowieso) en vantrvoren goed op papier zetten om te kijken of je de extra maandlasten op kunt brengen zonder in de problemen te komen.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.166
    113
    Als je je auto al risk verzekerd en niet te lang doet over het afbetalen moet dat geen probleem opleveren. Denk ook aan een verzekering bijvoorbeeld die 3 jaar de aanschafwaarde vergoedt (anwb geloof ik).

7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik weet het, het is geen antwoord op je vraag....maar waarom wil je een andere auto? 9 jaar met 150000 op de teller is echt niet oud! Tenzij je hele dure reparaties gaat krijgen zou ik gewoon nog even wachten! Goedkoper dan nu kun je nml niet rijden. En als je het geld er niet voor hebt, waarom?

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #8 Zonnebloem92, 22 mei 2015
    Laatst bewerkt: 22 mei 2015
    Omdat we hem vorig jaar voor 2500 hebben laten maken, toen wilde we er eigenlijk al vanaf en nu zit er weer iets aan te komen wat 600 gaat kosten en dat vinden we hem simpelweg niet waard, ook moeten er nieuwe winterbanden komen en dat vind ik ook de moeite niet voor 1 winter(voor volgend jaar winter is hij sowieso weg).
    De auto hoeft ook maandelijks niet goedkoper te zijn of iets dergelijks, het geld is er zeker ook voor private lease maar 25.000 is er op dit moment even niet en wij hebben eigenlijk geen zin om een jaar te wachten en nog wat kosten te krijgen.
    Buiten dat zuipt hij ontzettend veel olie en is het met een 1.8 motor en een 5 bak niet de meest zuinige auto.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.166
    113
    Maarre je hebt trouwens ook genoeg nieuwere auto's onder de 25000 hè?

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ehhh je hebt 2 auto's. Wil een nieuwere auto heb nu het geld niet.
    Dus dan ga je maar rente betalen ?

Wat dacht je van gewoon een 2e hands auto kopen met het geld wat je hebt. En dat kan prima met inruilen net ingereden auto van 150.000 km en dan 2000,- bijbetalen ofzo .als je graag een andere auto wil.

Sorry ik snap er niets van denk ik.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik snap het ook niet helemaal. Genoeg goede degelijke tweedehands auto's. Denk aan skoda, seat, volkswagen, audi. Zeker met de dieselvarianten maakt het geen bal uit als er 200000 op de teller staat want ze kunnen er nog 200000 mee.
    Een auto kost nu eenmaal geld. 2500 euro kosten op een heel jaar en een jaar later keer 600 schrik ik niet zo van hoor. Je kan niet verwachten dat als je een auto koopt je er nooit meer geld in hoeft te steken. Dat werkt met een huis, fiets, scooter of wat ook niet. Als je een nieuwe auto koopt moet je alsnog winterbanden kopen waarschijnlijk. Meestal komen de maten niet overeen. Dus die kosten ga je sowieso al maken.
    En ze zeggen het niet voor niets: geld lenen kost geld. Er zijn ook andere mogelijkheden bijvoorbeeld: zijn ze zomerbanden ook versleten? Koop vier seizoen banden. Ik persoonlijk zou gewoon doorsparen.

Ps. Uit mijn hoofd de hyundai i30 koop je met vijf jaar garantie. Misschien wat voor jullie. Dan weet je gelijk dat je er geen geld in moet steken naast de gebruiksdingen.

12. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Je hebt wat mij betreft gelijk om een andere auto te kopen (wij gaan onze nieuwe morgen ophalen :D terwijl onze "oude" auto nog helemaal goed is Bj 2007 en 83000 km) maar de insignia is idd echt een prachtige auto maar oh zo duur, de hyundai i40 ken ik niet.
    een auto op afbetaling zou ik niet doen en over private lease weet ik niets dus durf je niet te zeggen van hoe en wat .
    is het een optie om een wat "goedkopere" station te kopen?!
    Bv een seat, kia, skoda, peugeot?!
    hopelijk vinden jullie een goede, mooie en betaalbare auto...

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn man heeft een auto geleased (volgens mij😅 ). De auto staat wel op zijn zaak, ik weet niet of dat verschil maakt met privé lease? In iedergeval betaalt hij 4 jaar lang een bepaald bedrag per maand en hij heeft de auto All risk verzekerd dus mocht er iets gebeuren dan is hij erg goed verzekerd en word het vergoedt. Hij moest wel aanbetalen en hij heeft ook een slot bedrag wat hij aan het eind van die 4 jaar moet betalen. Nadat hij het slotbedrag heeft betaald is de auto helemaal van hem ofzo. Ik denk dat het wel ligt aan hoe duur de auto is, hoeveel je slot termijn is.... Maar hou daar dan wel rekening mee :) verder heb ik er allemaal helemaal geen verstand van sorry!

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Voor mij is het altijd simpel...
    Geld wat je niet hebt kan je niet uitgeven.
    Een lening is voor mij dan ook echt een no go.
    Zonde van de rente!
    Kan je beter doen met wat je hebt en weer flink gaan sparen.

Een auto van 2006 met 150.000 op de teller is nou niet echt een oud barrel wat op instorten staat.
    Kan je nog best een jaar mee doen.

15. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Bij Hyundai hebben ze soms een 50/50 deal. Nu de helft, en over een jaar de andere helft.
    Wellicht is dat een idee.
    Wij hebben er goede ervaring mee..

16. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Dus je hebt het geld niet en vervanging is nog niet echt nodig (leeftijd en kosten vind ik echt wel meevallen), maar dan zoek je toch naar een dure tweedehandse of de nog dommere oplossing om te lenen voor een nieuwe.

Hierboven is het ook al gezegd, geef geen geld uit dat er niet is. Zoek of een auto die bij je budget past of blijf nog in deze rijden en spaar voor een andere auto.

17. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik ben een beetje door de openingspost heen gejaagd denk ik en nu ik m nog eens goed lees denk meid rij die auto nog een jaar/2 jaar en koop dan een duurdere nieuwere auto..

18. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Inderdaad! Als je het geld hebt liggen geef ik je groot gelijk om een andere/nieuwe te kopen, maar als je het geld niet hebt niet. Als je nu een "dure" vorm van lening aangaat en je krijgt ergens een kink in de kabel ( bv ziekte, onverwacht werkeloos, noem maar op) ben je echt de sjaak!

19. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Maar als je de auto vorig jaar voor zoveel geld hebt laten maken is het toch juist zonde de auto nu weg te doen? Die 600,- stelt dan ook niet veel voor, een nieuwe auto heb je er iig niet voor.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een nieuwe auto is sowieso een paar duizend euro in de prullenbak gooien zodra je hem voor de eerste keer start ;). Waardedaling is enorm. Niet doen, zeker als je het geld er eigenlijk niet voor hebt.

Deel Deze Pagina