Ik denk dat het geen kwaad kan, maar als je twijfelt zou ik altijd de HAP bellen, je kunt het gewoon telefonisch voorleggen en als het nodig is, maken ze vanzelf een afspraak. En degene bij wij hij is sowieso even op de hoogte stellen.
Welnee, dat kan echt niet veel kwaad als dat per ongeluk een keer 1000 mg is geweest, zeker omdat hij al 11 is. Ik zou daar niet de huisartsenpost voor bellen hoor en me ook niet druk over maken.
Hoe zwaar is hij? Daar zou ik wel even rekening mee houden. Scheelt wel of hij 30 kg weegt of 55 kg. Sowieso degene met wie hij is en zelf zou ik de hap even bellen voor overleg.
Kan geen kwaad. Mijn zoon heeft een pijnstillingsbeleid tav migraine, die mag ook gewoon 1000mg paracetamol. Geen man overboord. Eenmalig zal hij er zeker niets aan over houden. Als ik soms kijk wat artsen in bepaalde situaties voorschrijven.
Dit! Ik zou mij er niet druk om maken als hij een gemiddelde knul van 11 is. Maar mijn 12 jarige weegt bv maar 27 kilo. Dan zou ik mij iets meer zorgen maken
Dan nog gebeurt er met een keertje per ongeluk 1000 mg paracetamol echt niets hoor. Natuurlijk moet je niet standaard zoveel doseren als je wel de leeftijd hebt maar een vrij laag gewicht hebt. Maar met een keertje 1000mg ipv 500 mg gebeurd er echt niet zomaar iets spannends als je 27 kg weegt.
Mijn zoon is 11 en in het ziekenhuis zeiden ze ook dat hij 1000 mg mocht per keer en een paar keer per dag na een operatie. Hij heeft een normaal figuur. Hij neemt normaal 500 mg per keer.
Voor een keer zou ik me er niet druk om maken. Mijn dochter was 8 toen ze in het ziekenhuis vóór en na de operatie 1.000mg kreeg. Als baby kregen ze in het ziekenhuis ook standaard hogere doseringen dan wat op de verpakkingen staat. Want daar is een behoorlijke veiligheidsmarge ingebouwd omdat er geen controle is hoeveel mensen daadwerkelijk nemen.
Fijn dat hij er geen last van gehad heeft. Voor dit soort dingen is dit een hele fijne site Vergiftiging.info