Welk nachtlampje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ster27, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze oudste zoon is bang in het donker, hij slaapt samen met zijn broertje op een kamer. Zijn broertje kan juist het beste slapen wanneer het donker is. Een nachtlampje in het stopcontact is geen optie aangezien deze of voor de jongste te fel is, of bij de andere die we hebben, niet voldoende licht geeft voor de oudste. Nu heb ik zitten kijken en kwam ik uit bij het kabouterlampje van Beaba. Ziet er leuk uit en nu, in de aanbieding bij bol.com ook nog enigszins betaalbaar. Maar misschien zijn er nog andere alternatieven. Ik zoek dus eigenlijk een lampje voor naast het bed, zonder snoer eraan (oplaadbaar of op batterijen oid), die een heel zacht lichtbeeld geeft (voldoende licht voor de oudste, maar niet te veel waardoor de jongste niet kan slapen). Hebben jullie suggesties of ideeën?

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Lief! Heeft druk lampjes (4.95) helemaal niet zo fel!

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Het is wel wat prijzig (hoewel, minder prijzig dan die kabouterlamp zie ik), maar ik zweer erbij! Babyzoo schildpadje (rond 17 euro, misschien leuk om alvast voor Sinterklaas/Kerst te vragen): kies niet de witte versie, die is erg fel.

Maar dit lampje kan je gewoon in bed leggen, heeft ledlichtjes (gaat echt jaren mee op 1 paar batterijen). Het licht kan je instellen op fel of niet fel. Tevens zit er een timer op die je kan instellen op of helemaal niet automatisch uitgaan of uitgaan na 30, 20 of 10 minuten. En je oudste kan 'm zelf aanzetten door op z'n rug te drukken.

Mijn meiden slapen niet meer zonder!

4. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ik heb een nachtlampje van de action gekocht, een roze varkentje en mijn dochtertje is er helemaal blij mee en is helemaal niet veel, klein prijsje...

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben net kabouterlampje, en heel tevreden mee. Je moet alleen niet vergeten hem in de ochtend weer op de oplader te zetten.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben dat schildpadje van Babyzoo eens bij het Kruidvat gekocht, voor een euro of €5,- Ze waren er toen in roze met paars en groen met geel.

Het lampje is hier al jaren in gebruik, ideaal. Je kunt hem instellen op verschillende lichtsterktes en tijden dat hij blijft branden. Er zitten batterijen in, maar die gaan heel erg lang mee. (wij hebben hem altijd op 10 minuten). Het lampje ligt bij onze meid in bed, naast haar kussen. Het gaat ook overal mee naar toe, logeerpartijtjes en op vakantie. Zeker een aanrader!

7. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ook de kabouterlamp van beaba, ik zweer erbij.
    Ik wilde hem eerst niet over zetten van de baby kamer naar de vervolg kamer die mn zoontje nu heeft, omdat ik het er totaal niet bij vind passen.
    Nou daar dacht zoonlief anders over. De Lamp staat nu dus gewoon weer op zn kamer.

Wat ik ook ideaal vind is dat ie 2 standen heeft. in principe 1 voor de nacht en de felle stand is als leeslampje bedoeld. Als ze ouder zijn kunnen ze de lamp ook gebruiken als ze nog eff in bed moeten blijven en een boekje willen lezen bijvoorbeeld.

Wij hebben deze lamp gekozen omdat deze de hele nacht gaat branden en niet na een bepaalde tijd uit gaat. (mits die goed opgeladen is dan.
    Hier is namelijk het probleem als zoonlief snachts wakker word, het dan niet te donker moet zijn want dan is het mis.

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ik heb geen aandelen hoor maar ik zweer bij spookje van de ikea. Kan mee in bed is veilig en geeft een zacht licht
    Mijn dochter kan niet meer zonder spookje.. SPÖKA Led-nachtlampje - IKEA

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Op deze foto heeft hij een snoer, maar dat is alleen overdag als hij aan de oplader staat.

10. limo

limo Actief lid

17 mei 2013
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook die van ikea. groot succes

11. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hier ook het spookje van de Ikea. Je hebt hem in 2 uitvoeringen. Rood/roze en blauw/groen. Wij hebben de blauw/groen variant en kleine man neemt hem ook mee als hij ergens gaat logeren.

12. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier eentje van de paddestoel ( kv) en eentje van Jokie van de efteling.
    Druk lampjes:D

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bedankt voor alle reacties! Ik twijfel nu dus tussen de schildpad, het kabouterlampje en het spookje...

15. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    mijn dochter heeft ook het nachtlampje van de Action. Kost 1,80 en geeft super zacht licht. Ze heeft het leeuwtje.

16. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de kabouterlamp. Ideaal voor zoonlief. De accu blijft ook gewoon goed werken. Daar was ik namelijk wel wat bang voor.
    Hier trouwens ook een kind waar het lampje de hele nacht aan moet staan.

17. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Het voordeel van de schildpad ten opzichte van de andere lampen is dat je ervoor kan kiezen 'm automisch uit te laten gaan na verloop van tijd. De andere lampen hebben die mogelijkheid niet.

18. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hier ook het spookje, al veel lampjes geprobeerd omdat de meesten te fel waren en deze is voor onze dochter precies goed. Je kan hem op 1 stand zetten (blauw of groen dus een beetje timen wanneer het licht het minst fel is) of laten veranderen van kleur...
    suc6 met je keuze!

Deel Deze Pagina