Ik denk erover om mijn zoontje voor zijn vierde verjaardag een step te geven. Ik twijfel alleen nog een beetje, omdat hij nog geen geweldige fietser is en ik een beetje bang ben dat hij als hij eenmaal een step heeft minder graag de fiets pakt, en dan dus ook niet meer zo vaak het fietsen kan oefenen. Iemand ervaring hiermee? En wat is nou echt een goede step voor een vierjarige? Hij is vrij lang en een klein beetje onhandig
Steppen kan juist het fietsen wel verbeteren. Ze leren daardoor beter balanceren. Wij hebben nu deze voor Thijmen: Aluminium Step Blauw | Intertoys een hele stevige step die goed al het gooi en smijtwerk aan kan. Hadden eerst ook iets van micro of razor, maar die gaan toch best snel kapot.
Wij hebben ongeveer dezelfde als bovenstaande reactie. Met een bewtje aanzetten rolt hij super door, echt een fijn ding. Dochter stept ook heel graag en kon er meteen mee overweg. Hier 'moest' ze ook minimaal 2x per week op de fiets mee als we de hond uit gingen laten om dat te blijven oefenen. Al gaat dat nu ook prima dus dan mag ze zelf kiezen hoe ze mee gaat. Ik zeg doen dus!
Ik denk dat het idd een step gaat worden, ik twijfel alleen nog tussen een kleinere, opvouwbare step, of een grotere Autoped. Zo'n ouderwetse autoped lijk me comfortabeler om te gebruiker, maar het voordeel van die compacte steps is natuurlijk wel dat je zo inklapt en meeneemt, waardoor ie een stuk vaker gebruikt zal worden. Zoiets als Rosao hier boven aanbeveelt, dat is dus wel een beetje stevig en stabiel? Die kleintjes vind ik vaak zo wiebelig.
Die microstep is iig wel stabiel (heeft 2 wieltjes aan de voorkant). Steppen is wel wat intensiever dan fietsen, op een fiets kan je lekker zitten dus ze zullen het allebei op verschillende momenten willen gebruiken.
Deze ziet er wel goed stevig uit, maar er staat bij vanaf 6 jaar. Zou 'ie voor een vierjarige al kunnen? Mijn zoontje is niet zo'n waaghals op dingen met wielen, dus ik ben geneigd om niet al te erg 'op de groei' te kopen