Leuke spelletjes of knutseldingen 3-jarige

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Gizzie1983, Jul 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi, dochterlief wordt bijna 3 en ik wil alvast eens kijken naar cadeautjes die wel kunnen vragen. Ze in niet echt een speelgoedmeisje. Knutselen vindt ze wel leuk en haar eerste dominospelletje ook.

Hebben jullie misschien tips voor leuke spelletjes die we samen kunnen doen of leuke knutselspulletjes?

Bedankt!

2. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,826
    3,611
    113
    Kroko loco is hier zwaar favoriet.

3. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

Jul 16, 2011
    1,001
    29
    48
    De ik leer.... Serie van SES
    Loco

4. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Ik ga straks knappe koppen bestellen. Memory is hier momenteel favoriet, we hebben er 1 met disney prinsessen.

Verder vind ze van die doe boeken leuk om stickers in te plakken en opdrachten te maken (beetje voorbereiden op school).

Wat ook leuk is is zelf stickers maken met een soort glitterlijm, bij de bart smit weg of kettingen oid:)

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Leuke tips zeg! Bedankt!

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Hier binnenkort ook een 3e verjaardag van mijn tweeling, hier op de lijst o.a.: insteekmozaïek / kralenrijgsetjes / leerklok / knappe koppen/ boek / stempelset / haba magneetspel; aankleedpop lilli / spel kleurentorentjes / nijntje stoelendans / smart games castle logix / step / op-de-tast-kist (blind voelen wat iets is) / verkleedkleren / nijntje geluiden raden / houten lotto

Zo dat is weer een hoop inspiratie toch :D

7. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Haba heeft leuke spellen voor die leeftijd.

Mijn eerste spellendoos en mijn eerste boomgaard is hier een succes.

8. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Mijn dochter is 5 en is ook geen echt speelgoedmeisje. Wat ze wel heel leuk vindt, is klei. Ze heeft een set waar je ijsjes, taart mee kunt maken wat je kunt versieren. Verder speelt ze met haar klei en serviesje samen.

Andere ideetjes:

Puzzeldoos met verschillende moeilijkheidsgraad puzzels.

(maxi)strijkkralen?

Stempels kopen bij de hema/action.

Playmais

Stickerboekjes

Tekensjablonen LENA Teken sjablonen

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hier kan ik echt veel mee! Bedankt!

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
  11. Babypink

Babypink Lid

Jun 14, 2015
    93
    1
    8
    NULL
    NULL
    Inderdaad de 'ik leer' serie van Ses! Dochter heeft er verschillende dingen van gekregen met haar verjaardag en is nu oa bezig met 'ik leer knippen'
    Een doe boek is ook erg leuk. Er staan kleine opdrachten in zoals: verbind alle puntjes aan elkaar enz.

Dochter heeft een puzzel gekregen van Assepoester, deze puzzel heeft 24 stukjes en als je de puzzel goed hebt gelegd kan Assepoester er overheen dansen (er zit zo'n opwind figuurtje bij) erg leuk!

En verder idd, stickers, vouwblaadjes, kralen, verf enz enz. Hier momenteel ook helemaal in de knutselfase, iedere dag wordt er wel iets geknutseld hier!
    Bij (oa) de Hema heb je leuke foamstickers! Dochter heeft ze in hartjesvorm gekregen en plakt ze op alles wat ze lief vindt. (Want een hartje betekent lief vinden)

Share This Page