Voor allebei de meiden zijn we op zoek naar een nieuwe step. Voor de jongste willen we graag een step met grotere wielen ivm de snelheid die ze daarmee kan halen en het, naar ons idee, kleinere risico over vallen over steentjes en randjes ed. Maar hoe groot moeten die wielen dan zijn...? Ik kom steps tegen met wielen van 10 inch tot 16 inch. Is hier misschien iemand die een step met grotere wielen heeft? Zo ja, hoe groot zijn ze en hoe bevalt dat? Dochterlief is maar een klein poppetje, ze moet er ook op kunnen rijden. Voor de oudste twijfel ik nog tussen ook een step met grotere wielen (maar ook dan weer: hoe groot dan...? en zij is juist vrij groot, dus de step moet ook groot zijn...) of een stuntstep (maar dat lijkt me dan weer levensgevaarlijk, mijn dochter kennende )... Wat zouden jullie doen?
Mijn dochter heeft deze laatst zelf gekocht https://www.decathlon.nl/p/step-mid-9/_/R-p-172604?mc=8396180&c=GRIJS en voor de jongste willen we ook een halen voor haar verjaardag maar dan een maatje kleiner. Step is vanaf 1,45 tot 1,95. Sophie is 1,37 maar kan er prima mee overweg. Vond het ook wel fijn dat ie iets groter wielen had.
Aan die step zat ik voor de oudste inderdaad te denken, vind zo'n autoped niet meer zo passen bij een kind van bijna 9... Of zo één: https://www.decathlon.nl/p/step-freestyle-mf-one/_/R-p-6502?mc=8352945&c=ROOD Ik ben bang dat ze anders met die andere step de stuntbaan op gaat (die zit naast de school) en dat lijkt me nog gevaarlijker dan met een step die daar voor gemaakt is...
Ik vind die stuntsteps ook zo laag. De step die ze nu heeft kan het stuur in hoogte versteld van worden.
Zoon heeft ook zo'n soort step van decathlon. Prima ding. Wij hebben erop gelet dat ie tot 100 kilo kan. Dan kunne we er zelf ook op rijden op de camping ofzo En het stuur kan in 3 verschillende hoogtes gezet worden.
Qua formaat ed is het ideaal, maar het lijkt me op een skatebaan gevaarlijk...in de zin van breekbare onderdelen ed? Voor de jongste wil ik meer zo'n 'autoped', lijkt me nog makkelijker steppen. Maar is 12 inch dan goed of beter 16 inch doen?
Je hebt ze in verschillende vaste hoogtes. Ze moeten net iets hoger dan het middel komen. Een step die je in hoogte kan verstellen is gewoonweg te kwetsbaar als stuntstep. @TS: als je bang bent dat ze er mee gaan stunten, zou ik wel zorgen voor een stevige stuntstep en geen gewone. En als ze op zo'n baan willen, kun je ook aangeven dat ze dan bescherming moeten (polsbeschermers etc).