IVF, waar?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annalise74, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ladies,

Vandaag telefonisch te horen gekregen dat het zaad van mijn mannetje te slecht is voor IUI en dat we wel in aanmerking komen voor IVF. :cry:
    We zijn onder behandeling in het LUMC (Leiden) waar de wachtlijst voor IVF een jaar is. De gyn heeft gezegd dat we het natuurlijk ook ergens anders mogen proberen maar het landelijke slagingspercentage van IVF schijnt hoog te zijn in het LUMC.

Nou ben ik hier nog niet echt ingedoken. Moet eerst even van de schok te boven komen. :cry: Vrijdag hebben we een afspraak met de gyn.

Maar weet iemand hier er misschien iets van? Hoe hoog zijn deze percentages dan in het LUMC en hoe hoog is het dan in andere ziekenhuizen?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    balen meis, dat is verdrietig nieuws.

Ik had van de week een lijstje met de percentages gevonden, maar waar weet ik helaas niet mee.
    Hier in het EMC (rotterdam) is er geen wachtlijst. Ik weet niet of je dat wil?

liefs
    Natas

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis, balen zeg! Bleh!
    Toen wij met IVF/ICSI begonnen dacht ik ook dat percentages belangrijk waren.
    Dit bleek niet helemaal te kloppen omdat zh andere regels hanteren mbt leeftijd etc.
    In Groningen doen ze bijv. ook in eigen cyclus...het percentage keldert dan iets maar het is dan ook een andere methode.
    Als een ziekenhuis tot een bepaalde leeftijd behandelt dan krikt dat het percentage ook op...hoe jonger hoe meer kans immers.
    Ik zou proberen je er niet TE veel aan vast te houden. Ga naar dat ziekenhuis waar jullie je fijn voelen en waarbij de reistijd te doen is.
    Sterkte!

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Elmo, ja natuurlijk. Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Het hangt natuurlijk van heel veel factoren af....
    Nou dan heb ik de komende tijd nog wat te doen op internet om al die ziekenhuizen te vergelijken. Ik heb op zich wel een goed gevoel bij het LUMC maar 1 jaar is zoooo lang.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens mij kan je dat bij de site van de NVOG terugvinden.
    Als je slagingspercentage ivf bij google intoetst kom je denk ik ook een heel eind hoor.
    Maarja, tis echt een kwestie van geluk.
    Als andere ziekenhuizen iets fout zouden doen...hadden ze het wel geweten ;)

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    een jaar is ook lang.
    Woon je vlak bij leiden?
    Is rotterdam te doen?

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Ik heb natuurlijk geen ervaring met zh'en in NL maar wat ik me net bedacht was, vraag anders tijdens je gesprek met de gyn wat nog goede centra zijn. Zo zijn wij bij onze kliniek uitgekomen. Niet alleen qua cijfers enorm goed maar ook het menselijke aspect is er heel hoog (wat volgens mij toch belangrijk is als je met IVF moet beginnen).

Misschien ben je daar wat mee...

Succes in ieder geval!

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja hoor Natas, Rotterdam is te doen...
    Ga morgenmiddag eens even googlen...
    EMC is dat Dijkzicht Ziekenhuis?

9. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Kwam deze toevallig tegen van de week. Mocht je in de buurt van leiden wonen is dit misschien een mogelijkheid.

www.ivfkliniek.nl

Ik heb alleen geen idee wat de wachtlijst daar is.

Suc6!

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Via freya.nl (en dan via informatie naar ziekenhuis info) kun je kijken wat de wachttijden zijn. Ik zou ook de gyn zelf vragen waar in de buurt zij goede ervaring mee hebben. Heel veel succes met het maken van je keuze!

11. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi,
    We zijn in behandeling in het Diaconessenziekenhuis in Voorburg waar we binnenkort met de behandeling gaan starten.
    Misschien kun je daar ook eens navraag doen want volgens mij zijn de wachtlijsten daar niet zo lang
    Volgens mij zag ik dat adres ook al eerder in dit topic namelijk www.ivf.nl
    Wens je verder veel succes toe!
    groeten mirjam

Deel Deze Pagina