Haai meiden, Weet even niet goed in welk topic ik dit onderwerp moet plaatsen, dus probeer het hier. Heeft iemand van jullie ooit een klacht ingediend tegen het consultatiebureau of zijn ongenoegen over het bureau/medewerkers kunnen uitten? Zo, ja, waar en hoe hebben jullie dit gedaan? Om een lang verhaal kort te maken, onze wijkverpleegkundige en CB assistente zijn geweldige vrouwen. Maar de arts op het cb is echt een vreselijk harteloos mens. Zij is absoluut kind-onvriendelijk en heeft echt nul komma nul geduld. (handig voor bijv. de ogentest met zo'n rare bril, maargoed). Toen G enkele weken oud was heeft zij zijn naveltje aangestipt (waarschijnlijk ook te veel spul daarvoor gebruikt) om te etsen, maar dit zonder de omliggende huid te beschermen met een laagje (sudo)creme. Resultaat; de huid zo'n 2 cm rondom zijn naveltje was tot bloedens toe open gegaan. Hij had er zichtbaar pijn van, helemaal als er kleding enz. tegenaan kwam. Gelukkig is dit na enkele dagen helemaal weggetrokken. Maar het zorgde voor onnodige pijn voor G en natuurlijk was ik heel verdrietig om ons kleine kereltje zo te zien. Vanaf dat hij een maand of 8 is heb ik steeds vragen gesteld over zijn balletjes. Ze leken naar mijn idee niet goed ingedaald en de huid naast zijn liesjes erg dik. Eerst dacht zij aan een waterbreukje en later zei ze dat alles helemaal goed was. Wij hebben zelden iets onder de leden en komen eigenlijk nooit bij een huisarts dus vertrouwde ik deze arts volledig. Maar echt elke keer dat ik bij haar langs ging vroeg ik of ze wilde kijken want ik had mijn twijfels. Nu is hij ruim 3 en vroeg ik het weer aan haar. Ohhhh, jaaa, dit is toch niet helemaal goed, dus snel naar huisarts en nu naar de uroloog. Want het blijkt nog gevaarlijk te zijn ook voor de functie van de balletjes!!! Waarschijnlijk moet G nu geopereerd worden en ze hopen dat de balletjes dan beide nog goed zullen gaan functioneren omdat er zooo lang mee gewacht is. :x:x Ohhh ik ben zooo pissig! Je moet er toch niet aan denken dat hij ........ Deze arts behoort wat mij betreft niet met kinderen te werken, en ik zou dan ook graag mijn ongenoegen over haar uitten bij de juiste instantie. (met mij trouwens meerdere ouders die nare ervaringen met haar hebben) Maar waar kan ik terecht??
Dit is een uitspraak in een soortgelijke zaak. Landelijke Beroepscommissie Klachten Maar ik denk dat je moet uitzoeken bij welke organisatie zij horen, desnoods bij de GGD/huisarts navragen en daar de klachtencommissie aanschrijven. Veel succes met je zoon!
jeetje meid wat vervelend ik zou het eigenlijk ook niet weten maar zou er wel werk van maken goed dat je het ook doet succes en sterkte
Dit is wel heel sneu zeg, dat hij geopereerd moet worden. Ik kan me voorstellen dat je hier echt verdrietig en boos over bent. Maar wat als ze dit al eerder had geconstateerd? Je zoontje moet toch hoe dan ook geopereerd worden aan niet-ingedaalde balletjes? Ik probeer er alleen even afstandelijk naar te kijken hoor. Objectief gezien deze arts heeft een keertje iets aan zijn naveltje gedaan zonder Sudocrem, en heeft laat geconstateerd dat de balletjes niet ingedaald zijn maar daar moet altijd aan geopereerd worden volgens mij, of ze het nu met 6 maanden of met 3 jaar constateren. Opsommend: je vindt het een onaangenaam mens die je zoontje een keer pijn heeft gedaan en die niet geluisterd heeft naar je idee dat er iets niet goed was met zijn balletjes (maar dat heeft volgens mij geen afwijkende medische gevolgen dan als ze wel geluisterd had). Dat lijkt me niet genoeg grond voor een klacht. Ik zou wel aangeven dat ik niet tevreden ben, en een gesprek willen. Maar het CB moet ook een klachtenprocedure hebben, dat hoort bij medische instellingen. Dus daar zou ik beginnen.
ooo vind het ook heel erg maar...een huisarts maakt ook wel eens van die nare fouten hoor. Vind wel dat je het cb kan opbellen of langsgaan om te zeggen wat je ervan denkt. Ik heb ook een verschrikkelijk cb arts met een mening!!! bah bah die doet mijn haren ook overeind laten staan!
nou, volgens mij heeft het gezien het feit dat hij al 3 is wel nadelig effect.... als er te lang met de operatie gewacht word kunnen jongetjes onvruchtbaar worden................... dus als dit het geval is zou ik zeker klagen en, staat het in het dossier goed zwart op wit dat je er elke keer naar gevraagd hebt? vraag dan voor je gaat klagen aub. eerst dat dossier/kopie ervan op! voordat het "kwijt" raakt ofzo (ja ben niet heel erg vertrouwend....)
Die cb arts zit fout. Dat is duidelijk. Maar als je zelf al jaren het vermoede had dat het niet goed zat waarom ben je niet zelf eerder naar je ha gegaan met dit. Is geen kritiek wel een vraag? Hoop dat alles nog goed komt met je zoontje.
Precies, vroeg me hetzelfde af! Als ik ergens over twijfel ga ik niet een half jaar wachten tot ik naar het CB kan, maar ga ik naar de huisarts.
Het zoontje van een collega van mij is met 3 jaar geopereerd aan een niet ingedaald balletje en dat was wel al lang bekend. Ze wilden afwachten of ie alsnog zou gaan indalen. Dus ik denk dat 3 jaar niet te laat is. Aanstippen met zilvernitraat kan ook zonder sudocrem, maar moet wel secuur gebeuren, dan is er niets aan de hand, alleen verkleurt de huid, die wordt tijdelijk donker. Het is zeker geen fijne arts, maar of ze echt fout zit weet ik niet zeker.
Ja, inderdaad. Dit vraag ik mij zelf nu ook af! Maar aangezien de arts van het CB dus altijd overtuigend zei dat het allemaal in orde was en wij nou eenmaal niet van die huisartsbezoekers zijn ging ik uit van haar expertise. Achteraf natuurlijk stom, super stom, was ik maar zo brutaal geweest om toch mijn gevoel te volgen. Als het eerder was geconstateerd dan had hij eerder geopereerd kunnen worden en zou de kans op normaal functioneren van de balletjes groter zijn geweest, dus zijn vruchtbaarheid!!! Er bestaat nu zelfs een kans dat een of beide testikels helemaal verwijderd moeten worden!!! Brrrr, moet er niet aan denken 1 november weer naar de uroloog en dan horen we meer......