Ik zit een beetje in dubio. Ik word morgen ingeleid omdat onze mooie dochter helaas niet bij ons mocht blijven. Afschuwelijk en zie er ook ontzettend tegenop. Nu hebben we nog een dochter van bijna 2,5 jaar oud. Ik twijfel erover of ze het kindje ook 'moet' zien of niet? Wat is jullie ervaring hiermee? En hoe hebben jullie verteld dat zijn/haar broertje/zusje is overleden?? Was jullie andere kindje er ook bij tijdens de uitvaart? Ik hoorde dat dat wel belangrijk is als ze ouder zijn dan 2.. Een heleboel vragen maar vooral het wel of niet zien houdt me bezig. Ze is sowieso sinds vrijdag overleden. Het zou ook op donderdag gebeurd kunnen zijn. Ze zal er dus niet heel mooi uitzien (voor ons natuurlijk wel maar jullie begrijpen me wel) Ze is op t moment veel bij m'n ouders zodat wij de rust hebben om ons verdriet toe te laten en om proberen goed uit te rusten voor de bevalling. Hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt.
Ten eerste: wat verschrikkelijk dat jullie dochter is overleden in je buik na 32 weken Niet zo lang geleden was hier nog een topic over: http://www.zwangerschapspagina.nl/vlinder-lounge/364974-dochter-overleden-zusje-laten-zien.html. Ik heb daar mijn eigen ervaringen en mening ook neergezet. Wij hebben zelf geen uitvaart gehouden trouwens, dochter* is gecremeerd en de urn staat thuis. Maar bij het afscheid voor de crematie is mijn zoon niet geweest, dat hebben wij met zijn tweeën gedaan. Ik vond het wel belangrijk dat hij zijn zusje gezien zou hebben. Ook al is jullie dochter* niet meer op haar mooist omdat ze al een paar dagen geleden overleden is, ze zal nog steeds een mooi meisje zijn OOK voor haar zus. Meestal laat de huid dan wat los maar zie je nog steeds dat het een mooi mensje is en dat zal je oudere dochter ook zien. Veel sterkte komende tijd.
Ten eerste heel veel sterkte en kracht gewenst.....het had zo anders moeten zijn. Wij zijn vorig jaar ons zoontje verloren. Ons dochtertje heeft hem wel gezien, aangeraakt en bewondert . Hij had een gehavend neusje door de beademing, maar zij zag dat niet. ..voor haar was het gewoon haar babybroertje. Ook is zij meegeweest naar de crematie. Onze kraamzorg zorgde voor haar en ons die dag. Ze was net nog geen 2 jaar toen dit gebeurde. Maar het belangrijkste is doen wat je hart je ingeeft. Er is geen goed of fout hierin. Sterkte de komende tijd.....
Heel veel kracht toegewenst vandaag en de komende periode , volg je hart ... Liefs Edith Mama van mees*& juultje
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Onze dochter is in 2010 levend geboren na een zwangerschap van 23 weken maar vlak na geboorte is zij overleden. Onze zoon van toen 6 heeft haar niet gezien, ook heeft hij haar tot op de dag van vandaag nog niet gezien op foto's ofzo. Ik laat het eigenlijk een beetje aan hem zelf over of hij foto's wil zien. Hij is nu 8 jaar en heeft er nog niet naar gevraagd, wel heb ik hem altijd gezegd dat als hij haar foto''s wil zien dat dat mag.