Wat houdt dat nou precies in, ik heb op google informatie er over gezocht. Maar ik begrijp er niks van. Gisteren heb ik een inwendige echo gehad, omdat ze wou kijken hoe de baarmoedermond eruit ziet. Ze zegt: het is keurig, valt niks te zien. Hij is helemaal dicht. en toen zei ze: zie je dat streepje als heel goed kijkt, dat is de ontsluiting en die zit mooi dicht. En ze ging het opmeten en zei: die is 3 cm lang. Maar.... als ik op google er over lees zie ik dat vrouwen met 1 en 3 cm in de laatste weken dan moete bevallen en dat die straks oploopt tot 7 tot 10 cm?? ik volg het allemaal niet meer? en ik had hier gelezen: iemand met ontsluiting van 1 cm bij a 27 weken ofzo moet nu plat liggen ivm tevroege geboorte?? Hoe zit dat nou precies met de ontsluiting en ontsluiting die open is. Ik begrijp het ff niet meer.
of bedoelde ze wat anders wat 3 cm is en dat ik het verkeerd heb begrepen.....???? ik weet volgens mij al wat ontsluiting is als de opening begint te komen die moet tot 10cm zijn. ze bedoelde bij mij is iets anders 3 cm. dat streepje dat dicht zit.
ik denk dat ze de lengte van de baarmoedermond bedoelen. zelf heb ik een paar weken geleden ook een inwendige echo gehad om de baarmoedermond op te laten meten. bij mij was het nog 4.9cm . zodra de baarmoedermond korter word is de kans op vroeggeboorte steeds groter
Met die 3 cm zal ze inderdaad de lengte van de baarmoedermond bedoelen. Als je nu al 3 cm ontsluiting had gehad, had ze je heus niet naar huis laten gaan Wat zij waarschijnlijk bedoelde met dat spleetje, is dat die met de ontsluiting uit elkaar gaat.
Ontsluiting zelf word dmv van toucheren ( baarmoedermond voelen met de vingers) beoordeeld. De inwendige echo die jij hebt gehad is voor de lengte van je baarmoedermond. Hoe korter en weker deze word hoe groter de kans op een vroeggeboorte, maar het zegt uiteindelijk niet alles. De gemiddelde lengte is tussen 3 en 5 cm. 3 cm is dus keurig. Momenteel lig ik (weer) in het ziekenhuis omdat mijn baarmoedermond steeds korter en weker is geworden en ik heb nu 1,8cm. Maar dat ook vanwege contracties. Dus maak je maar niet druk en geniet van je zwangerschap Liefs
Geen zorgen maken hoor, ze bedoeld de baarmoedermond. En geen ontsluiting. 3 cm is een mooie lengte. Even als voorbeeld, ik had met 22 weken bloedverlies en ging naar de gyn. Daar kreeg ik ook een inwendige echo en bleek mijn baarmoedermond heel kort te zijn en had ik 2 cm ontsluiting. Mijn baarmoedermond was korter dan 2cm. Ik kreeg ind bedrust en ben te vroeg bevallen. Baarmoedermond en ontsluiting zijn 2 verschillende dingen
Liiaatje, met een bbm van 3 cm zullen ze bij de 20 wkn echo nog eens gaan controleren hoelang ie dan is omdat je als ie korter is als 3 cm je kans hebt op vroeggeboorte Ik heb dat onderzoek gehad met 25 wkn zwangerschap en de mijne was 5.7 cm........ (zal wel weer overtijd gaan haha) Maak je niet ongerust meid!
Ja ze bedoelde idd de lengte van de baarmoederhals. Hier was hij ruim 4 cm. Maar het is ook een spier. Dus die kan soms korter zijn dan anders. 3cm is een hele goede lengte.