Eindelijk na 2 jaar zeuren bij de huisarts een verwijzing gekregen voor een sterilisatie. Wil gaan voor de essure methode en hopelijk is dit mogelijk. Ben al 3 jaar aan het sukkelen met de pil, vergeet hem veel, wordt niet meer ongesteld in de stopweek en wil onderhand is van de hormonen af want wordt er deprie van. Omdat ik nog maar 28 ben ( bijna 29) en dus bij aanvraag 26 wilde hij mijn niet doorsturen vanwegen voldoende alternatieven. Al met al ik heb mijn verwijzing en vanuit de aanvullende verzekering wordt vergoed tot 1250 Wat kost het gemiddeld en wat kan ik verwachten aan bijbetalen? Iemand ook ervaring met deze manier van steriliseren? Ik wil geen kinderen meer , mag geen zwangerschap meer uitdragen ivm hernia en operatie volgend jaar voor vast zetten van mijn rug. Man krijg ik niet zover helaas dus ga er zelf maar voor
Ik heb deze behandeling laatst toevallig ondergaan. Echter bij ons was het juist zo dat we wel weer verder konden met IV. Beetje dubbel om je te later steriliseren om kinderen te krijgen, maar goed. De dokter vroeg toen naar mijn verzekering omdat het 1800,= zou kosten zo ongeveer. Uiteindelijk is het bij mij geheel vergoed geworden, maar dat heeft dus met mijn verhaal te maken. Het was bij mij dus niet bedoeld als sterilisatie. Ik vond de behandeling zelf redelijk pijnlijk, maar mijn bmm en alles daarbinnen is altijd al heel gevoelig geweest. Met een dagje rust had ik nergens meer last van. Wel nog wat vloeien maar ook dat was al snel voorbij. De ingreep zelf duurt maar uiterlijk 15 minuten en dat is zelfs meer dat je je kleren uit moet doen etc. En daarna krijg je na drie maanden een controle om te kijken of alles nog goed zit en ben je klaar. Tot de controle wordt dus wel wel veilig vrijen aangeraden. Succes ermee
Het is voor mijn gezondheid beter niet zwanger meer te worden en heb dat hoofdstuk ook afgesloten. Wil gewoon echt van de hormonen af en geen kinderen meer en dit lijkt mijn dan de enige juiste oplossing. Ik heb ook een zeer gevoelige baarmoeder. Voel altijd mijn eisprong ( toen ik deze nog had) en heb zelfs altijd de innesteling gevoelt. Ben drm wel bang voor de pijn maar daar in tegen kan ik wel veel pijn hebben. Pijn grens is erg hoog dus moet het wel overleven. Heb altijd lang last van de narcose en drm spreek deze optie mijn erg aan. Bedankt voor jou ervaring en heel veel succes met zwanger worden . Zo te lezen aan je onderschrift al veel ellende meegemaakt.
Ik heb het vier weken geleden laten doen. Viel mij op het moment zwaar tegen, ben bijna flauw gevallen. Was daarna erg misselijk en mega buikpijn. Thuis met een kruik op de bank en naar 2 uurtjes was alles over, sindsdien geen last meer van gehad, ook niks gevloeid. Ik weet niet wat de kosten ervoor waren, ik geloof 1750, maar ik ben er voor verzekerd. Je zou, als je verzekering het nu niet vergoed, aan het eind van het jaar over kunnen stappen naar een andere verzekering!