Ik zou starten met een nieuwe ac pil. Door leveringsproblemen was dit een paar dagen later en startte ik op de laatste dag van mijn onttrekkingsbloeding. ( ik slikte dus tot aan de bloeding ook een pil) Ac zou na 7 dagen weer veilig zijn. Op dag 6 seks gehad. Omdat ik ab-so-luut geen kinderwens heb, heb ik voor de zekerheid een map genomen. Het was een map met ulipristal. Daardoor zou mijn gewone ac de rest van mijn cyclus mogelijk niet meer betrouwbaar zijn. Toch weer na 6 dagen seks en ook weer een map. Woensdag is de laatste pil van mijn ‘gewone’ ac. Ik ben een beetje panisch dus heb zowel een ovulatietest als zwangerschapstest gedaan. Waarschijnlijk compleet zinloos. Maar hoe groot is de kans dat ik zwanger zou kunnen zijn? En was het onhandig om die map te nemen de 1e x?
De kans lijkt me klein gezien je de pil wel doorgeslikt hebt (alleen andere soort). Als ik jou was, zou ik voor de zekerheid condooms in huis halen mochten jullie je weer niet kunnen bedwingen Morning after pill is heftig spul, zeker twee keer vlak na elkaar.
Ja, het is letterlijk dezelfde pil maar dan een ander merk. Dus voor mijn gevoel heb ik de boel nu zelf ‘onveilig’ gemaakt door het slikken van de map overigens heb ik idd veel last na die 2e
Wat ik me dan afvraag is waarom je sowieso niet gewoon even die 2 x een ander voorbehoedmiddelen gebruikt? Als je echt geen wens meer heb voor een kindje.. Kleine moeite lijkt me.
Dit kwam ook gelijk in mij op. Als je zo sterk geen kinderwens hebt, waarom dan in zo’n korte periode bewust 2x het risico lopen? Is het dan echt zo erg om je even in te houden of iets anders te gebruiken? En nu zit je in de stress, want stel dat… De kans is er zeker, maar is hoop ik erg klein voor je.
Het waarom is niet van belang op mijn vraag toch? Ik ben mij ervan bewust dat het het een stomme keuze is geweest
Nee, maar wel iets wat ik me af mag vragen toch? Hoelang is je stopweek nu uiteindelijk geweest dan? Want dat je een ander merk bent gaan slikken moet verder niks uitmaken als het gewoon verder dezelfde pil is.
Je mag het je altijd afvragen ja. Mijn stopweek was 7 dagen. Ik ging er ook vanuit dat de overstap niet uit zou moeten maken maar kreeg toch het advies mee om die 7 dagen aan te houden.
Maar dan was je toch gewoon beschermd? Als je stopweek langer dan 7 dagen had geduurd, was je de eerste week niet beschermd, maar nu toch wel gewoon?
Zowel de bijsluiter, als de assistente zeggen dat je na 7 dagen pas weer beschermd bent. Dus 7 dagen na het starten van de nieuwe pil.
Volgens mij is dat zo als je de pil voor t eerst start. Ik heb het iig ook nooit te horen gekregen als ik weer een ander merk kreeg.
Nee hoor. Dat is ook zo als je switcht. In kreeg het wel te horen en ik ken iemand die het niet te horen hard gekregen en die dus zwanger is geworden als gevolg van de switch.
Dat is het "gevaar" van het plaatsen op een openbaar forum. Dan kan je soms reacties krijgen die je niet wilt horen en niet van toepassing zijn. Ik zou dit soort vragen dan ook bij de ha of apotheek neerleggen als je die reacties hier niet wilt Verder durf ik er niks over te zeggen, maar enkel het advies om 20 dagen na de laatste onveilige sex even te testen. Is die negatief dan ben je 99,5% niet zwanger