Constant bruinverlies en lichte bloedingen pilgebruik

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door WinMom90, 13 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hi dames,

Eind december bevallen van onze mooie dochter.
    Helaas ruim 24u later spoedopname IC ivm kraamvrouwenkoorts/ernstige sepsis (net als onze dochter).

Hierdoor helaas niet verder kunnen gaan met borstvoeding, het was echt veel te heftig icm herstel.
    Nadat ik de productie terug had kunnen brengen in januari mocht ik beginnen met de pil.

Dit is de trigynon, ik ben hier bekend mee, want ik heb het eerder gebruikt.

Maar vanaf de eerste strip vrijwel de hele periode bruin verlies en lichte bloedingen. Dit neemt wat toe nadat ik de 1e fase heb afgerond.
    Ook mijn menstruatie lijkt al eerder te starten dan dat de strip klaar is.

Ik neem de pil iedere dag op exact dezelfde tijdstippen.
    Ik heb andere medicatie en hiervoor een herinnering staan, en neem de pil dan ook direct.

Eerst dacht ik dat het kwam omdat het zo kort na de bevalling was, maar ook nu heb ik het nog steeds.

Sowieso heb ik volgende week contact met de huisarts en wil het dan bespreken, maar wellicht hier dames met tips en adviezen.

Bedankt

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Hopelijk gaat het inmiddels weer beter met jullie, vaak aan je gedacht! ❤️

Mijn zusje had dit na haar bevalling en bij meerdere pillen. Uiteindelijk bleken ze te licht te zijn en is ze overgestapt op een zwaardere pil. Het was wel even zoeken naar wat werkte. Hopelijk heb je gauw een oplossing want het is erg vervelend om steeds spotting en bloedverlies te hebben.

3. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hi, hopelijk gaat het weer goed nu met jullie inderdaad!

Hier had ik dat ook sinds mijn bevalling. Met de pil(normale variant geen zware) en de implanon allebei. Ik had eigenlijk altijd een ‘menstruatie’, vooral bruine afscheiding en ook bloedverlies. Ik heb het na een jaar implanon opgegeven (pil al eerder) en toen werd m’n cyclus meteen normaal. Misschien inderdaad een zwaardere pil proberen? Ik heb nooit een oorzaak gevonden en de huisarts kwam aan met ‘misschien heb je een soa’ maar dat was echt ónmogelijk.

Deel Deze Pagina