Sterilisatie man.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door DeeLighT, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    beehappy en limmeke, sterkte voor jullie mannetjes. Verwen ze maar lekker, dat hebben mannen wel nodig ;).

Okee wbt leftijd ga ik er dan ook niet van uit dat we moeten wachten. Dat zou fijn zijn zeg!!! In de kraamtijd van onze eerste waren we helemaal extra verliefd op elkaar enzo en ik had al snel weer zin.... als dat nu weer zo is....

En hoe gaat dat met een spermaonderzoek? Dat moet na 3 maanden las ik? Hopelijk kan ie dat op commando......

2. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Bij ons zit het er op...mannetje ligt nu op de bank, even aan het bijkomen. Het was hem een beetje tegengevallen, een zaadleider was bijna niet te vinden en dit was erg pijnlijk. Na een extra injectie was het te doen.

Het potje moet idd over 3 maanden worden ingeleverd, mijn mannetje is het gewend om dit te doen...wij hebben een mmm verleden en daar moest hij dit ook regelmatig voor onderzoeken en behandelingen.

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier moet hub begin dec. potje in leveren.. dan 31 de uitslag.. maar hoogstwaarschijnlijk moet dan de linkerkant nog.. de kans dat daar geen zaadleider zit is wel heel klein..

Hier konden ze er dus niet bij.. (linkerkant, teveel vetweefse.. uitgerekend daar;) ) dat deed m ook flink pijn.. dat gesjor..whaha.. maar verder viel t dus erg mee.. heeft een avond pijn gehad, maar de dagen erna ging t al heel goed..

OH DAMES.. schrik niet als piemelemans donkerblauw/paars of zelfs zwart wordt.. de kleuren zijn niet echt charmant...zag er hier behoorlijk eng uit, maar schijnt normaal te zijn...

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hier willen we ook een definitieve oplossing. Ben me er s in gaan verdiepen en die essuremethode lijkt me wel wat. Had enerzijds zoiets van laat manlief nu maar s zn steentje bijdragen maar die essuremethode is zo weinig belastend en nog betrouwbaarder ook dat ik het onzin vind dan om hem te gaan laten martelen met een spuit en snijden in zn balzak.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier wil mijn vriend het ook laten doen.

Echter, hij is 27 en heeft dan 2 kids.
    Hij heeft een zoon bij zijn ex en ik een dochter. Samen krijgen we er nu 1.
    Echter is hij heel vruchtbaar en elk kleine 'foutje' met anticonceptie is met beetje pech een zwangerschap.
    Dat risico willen we niet lopen. Ook is het lichamelijk voor mij niet echt te doen om nog een keer zwanger te zijn. Ik zit hele zwangerschappen thuis. Elke keer Bekkeninstabiliteit en heel veel voorweeen.
    Nee hierna is het echt zat.

Vriend gaat dus alles op alles zetten dat ze hem gaan helpen.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier vandaag geweest en manlief ligt nu dus lekker op de bank. de uroloog was aardig verbaast hij heeft schijnbaar erg dikke zaadleiders en dat had ie nog niet gezien haha. ze konden dus ook neit de komplete knoop maken. en zijn bleodvaten moesten geschroeit maar het bloed nog steeds wat. niet veel hoor maar als ie ff naar wc gaat en dus de gaasjes eraf gaan begint het weer en drupt best door iemand een idee of dit normaal is??

is nu beete laat om ziekenhuis weer te bellen haha doet hem een beetje pijn maar paracetamol doet wonderen hoor

7. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    manlief heeft met 26 laten doen maar na 2 jr kreeg ik spijt en wilde er een bij :S ongedaan maken kost 3000 euro en mag je zelf betalen nu hebben we via TESE en ivf alsnog een zwangerschap gekregen :D maar ik zou er zeker goed over nadenken en vergeet geen zaad in te laten vriezen van je man zijn ze bij ons wel vergeten te vragen :S

8. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

ja omdat je het gaasje er elke keer afhaalt trek je het wondje open ;) ik zou gewoon het gaasje eraf laten en rustig gaan liggen met een strakke boxer/onderbroek

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sann, martelen is een groot woord. Dan ben ik meer gemarteld tijdens de bevalling, knip etcetc. En dat nog een keer nu. Hihi.
    Maar ik wil mezelf niet definitief steriel hebben.

mama suus, als je twijfelt bel je de artsenpost toch even? Zou geen risico nemen.

blondjuh, das wel heftig. Maar 26 is wel errug jong voor sterilisatie hoor vind ik. Dat is ook de reden dat mijn man het laat doen en niet ik. Je weet nooit wat er gebeurt.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik neem aan dat je niet zomaar zaad in kan laten vriezen zonder reden toch? Of dat kost ook handen vol met geld.

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    gaat hier nu goed hoor ene kant is al gestopt andere nog niet maar drupt een beetje af en toe en hebben nu idd de gaasjes eraf gedaan hij zit nu rustig thuis te werken aan de keukentafel.
    hij heeft alleen nog wat spierpijn valt mee dus.

@blonduh, jeetje joh is ook wel jong dan toch of niet. dat ze het ook bij hem gedaan hebben dan. mijn zwager heeft er ook naar gevraagd toen ie 29 was en al 4 kids waarvan 3 van hemzelf had. maar mocht niet moest wachten tot zijn 30e.

mijn man is nu bijna 34 en vind het voor hem dus echt klaar.
    persoonlijk twijfelde ik soms nog maar das eignelijk alleen een gevoelskwestie die volgens mij elke vrouw wel heeft. als ik met mijn verstand denk zeg maar weet ik dat het zo beter is. 2 kids kunnen we goed grootbrengen en hebben we ruimte voor. en daarbij is me vent dus ook al ouder. daar hoef ik echt niet over 5 jaar komen aankloppen van kom zullen we nog een kleintje maken. want dan is hij al tegen de 40 ik net begin 30 maar jah kan me ook wel voorstellen dat je hij ook geen oude papa wilt zijn. ik zou het zelf in ieder geval ook niet willen zo tegen mijn 40e aan. dus heb me er nu bij neergelegd en ga lekker genieten van me kids.

en die twijfels die komen vast nog wel een aantal keer terug want wij zijn de eersten van onze vriendenkring met kids. het tweede stel is net zwanger en er volgen er dus komende jaren nog wel meer. en die twijfel zal dus nog vaak trug komen maar jah dat hebben denk ik dus wel veel vrouwen

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou het was hier echt een makkie dus is nu 1,5 wk trug en alles is alweer normaal geen blauwe plekken meer niks. echt super dus. niks geen enge verhalen hihihi

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    manlief heeft zich week geleden laten helpen.. weekend gedroeg die zich erg voorzichtig.. en als je keek, dan volgende er een heel beklag hahaha.. maar hij heeft nauwelijks last gehad behalve wat verkleuring aan balzak..

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ja hoor dat kan zonder reden.. hier heeft de arts het ook als optie aangekaart... moest hub alleen aangeven en dan zou het gebeuren.. geen extra kosten...

maar wij hebben t niet gedaan.. ik wil best samen nog een kindje maar k zou er niet de medische molen voor in gaan..

Deel Deze Pagina