Sterilisatie man

Discussie in 'De lounge' gestart door Scorpio99, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Met de essure methode is dat niet meer zo. Die is nog eenvoudiger dan de sterilisatie bij de man. Komt geen mes, naald of bloed aan te pas :) Je krijgt dan een veertje geplaatst aan de basis van de eileiders. Dat gaat via de baarmoedermond. Heel simpel, ik was binnen 20 minuten klaar.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die essure-methode is niet zo 'easy' als iedereen beweert, als ik even google... Ik lees ook een hoop minder leuke verhalen.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Btw heeft mijn man zijn sterilisatie gewoon bij de huisarts laten doen en dit kostte nog geen 200 euro.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Hier probeer ik mijn man nog over te halen voor als we definitief klaar zijn met kinderen.
    Bij hem kan het gratis gebeuren, op mijn werk (huisartsenpraktijk) voeren we wekelijks sterilisaties uit.

Ik merk dat de meeste mannen altijd bang zijn voor de verdoving, deze is plaatselijk, maar uiteindelijk valt het ze altijd erg mee. Oke in de 6 jaar dat ik het doe is er ooit 1 man flauw gevallen en eentje bijna. De verdoving werkt direct, we checken dit wel altijd even voordat er een klein sneetje in de balzak gemaakt wordt. Erna is het soms een beetje frunniken voordat we de zaadleider hebben. De zaadleider wordt vervolgens op 2 plekken doorgebrand, zodat er zo'n 1.5 cm ontbreekt, erna worden de uiteindes nog eens dubbelgevouwen (zgn knoop) en zo vast gehecht. Erna is het een kwestie van het sneetje weer hechten, 1 a 2 hechtinkjes. Soms zie je wel eens dat tijdens de ingreep blijkt dat er een adertje is doorgesneden, dan is het wel van belang om deze zo snel mogelijk dicht te branden, anders ontstaat er later een blauwe plek, en juist een blauwe bal is erna nogal gevoelig voor een man. ;) Al met al ben je ongeveer 20 minuten per bal bezig (ja er zijn mannen met maar 1 bal).
    Erna een paar gaasjes op de wondjes, strakke onderbroek er overheen en klaar.
    Belangrijk is wel om na 12 weken de sperma te laten controleren. Een enkele keer groeit een zaadleider toch weer aan of vormt er zich een soort fistel, als dit gebeurd is het binnen 2 weken. Mannen moeten na 12 weken de gehele ejaculatie, van begin tot eind in een potje doen en dan wordt het dus nagekeken op aanwezigheid van eventuele zaadcellen. Pas als blijkt dat er geen zaadcellen aanwezig zijn is er geen andere anticonceptie meer nodig.

Zo heel verhaal, maar misschien handig voor de mannen die niet durven, om ze zo over te halen. ;)

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben het er wel over gehad maar hij wil er nog niet aan.Wat ik volkomen snap. Hij is net 32.

Nu laat ik komende week een koperspiraal zetten, beetje mijn laatste redmiddel. Reageer heel vervelend op de hormonen in anti concepties.Alles al geprobeerd en nu dus als laatste een spiraal.
    Tja en als dat niet werkt zal er toch niets van zijn kant moeten komen....

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Mijn man gaat het laten doen over een paar jaar als hij iets ouder is, hij is nu 29, dus nog vrij jong. Al zijn we er wel behoorlijk zeker van dat er niet nog een kindje komt. Ik heb drie keizersnedes gehad en vind het gepruts aan mijn lichaam wel mooi geweest.

7. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja sorry, maar dit begrijp ik echt niet.. Dus omdat je man het niet wil, offer je jezelf maar op? Een sterilisatie is bij vrouwen echt een behoorlijke ingreep en bij mannen is het een relatief simpele ingreep, die ook nog eens teruggedraaid kan worden bij bepaalde methodes.

Bij ons zou het trouwens heel simpel zijn, mijn man heeft een bloedhekel aan condooms. Als ik geen hormonen meer wil en hij niet steriliseren, dan zullen er condooms bij moeten komen.. En anders maar geen seks ;) ik houd dat langer vol dan hij ;)

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    mijn man vindt gewoon dat hij ook eens zijn deel moet doen. Ik neem als 16 jaar de pil/condooms/spiraaltje ed.
    Hij vond het gewoon tijd om ook eens zijn verantwoordelijkheid te nemen voor de "voldane" kinderwens.
    En idd voor hem was het een eitje: hij snapt zelf niet waarom de sterilisatieklinieken voor mannen niet overbevolkt zijn. Kleine ingreep, amper pijn en s.eks blijft hetzelfde (je bent dus niet ineens i.mpotent of zo)

9. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Mijn man heeft dit al laten doen in mijn kraamweek, geheel vrijwillig en zonder gezeur. (Hij kon zo snel omdat een man het laten afweten, die durfde het niet...);)

Hij vond het wel pijnlijk. Hij is als baby/peuter eens geopereerd, hij wist niet meer waarom en daardoor was het pijnlijker. Ze hadden het van te voren gevraagd; hij had er niet bij stilgestaan.. Later zei de arts dat als ze geweten hadden van die operatie, ze hem onder narcose hadden geholpen.

He took it LIKE A BOSS, haha.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Maar jij bent degene die geen kinderwens meer heeft (wat ik helemaal kan begrijpen hoor!). Maar je man is er nog niet helemaal klaar mee. Dan zou ik het zeer onverstandig vinden als hij zich zou laten steriliseren.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, dat ben ik wel eens. Bij ons was ik ook degene met de grootste gevoel niet meer zwanger te willen worden, ik wilde zeker weten dat IK nooit meer zwanger kon raken. Daarom heb ik het dus gedaan.
    Ik weet dat er over essure ook nare verhalen de ronde doen, maar bij mij was het dus echt eerlijk waar een eitje. Ik had me best druk gemaakt van te voren, maar heb van de hele ingreep niets gevoeld. Wel een beetje napijn, maar dat was met een avondje weg.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Al las ik in de informatie folder over anticonceptie ( die krijg je nog in je kraamweek in je mik geschoven) dat een herstel operatie bij vrouwen een hogere slagingskans heeft dan bij een man.

Wat ik mij trouwens wel eens afvraag hè (beetje nasty en privé waarschijnlijk :p) hoe zit dat met het klaarkomen dan? Wat komt er dan uit? Alleen vocht ofzo?

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn man heeft zich laten steriliseren, 2 maanden geleden. We doen het nu dus nog met condooms, over 1 maand en over 4 (?) maanden wordt gecontroleerd of hij nog zwemmers produceert.

Wij wilden ons eigenlijk allebei laten steriliseren, maar voor een vrouw is dat knap lastig én prijzig hier in NZ. Dus mijn man ging eerst, en misschien dat ik later ook nog eens onder het mes ga. We zijn allebei klaar met 2 kinderen, weten ook zeker dat we in een evt. volgende relatie ook niet meer kinderen willen. Dus de beslissing voor ons was makkelijk.

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Oh, en de operatie viel hem ontzettend mee. Met een half uur sta je weer buiten, thuis met een ijszak op zijn kruis en paracetamol onder handbereik, en een week lang geen zware lichamelijke arbeid verrichten. Klaar ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Man zou het doen maar nu moet ik voor een sectio en laat ik het gelijk doen. Net zo makkelijk.

16. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik weet ook niet goed hoe we dat na de bevalling doen, weer een spiraal of pil zie ik niet zitten omdat het mijn ziekte nog meer verergerd. Maar steriliseren is nog wat voorbarig omdat ik echt geen idee heb of we in de loop van de tijd nog een tweede willen.
    Condooms heb ik zo'n gruwelijke hekel aan, nadat m'n spiraaleruit was wilde we eerst even mijn lijf laten rusten en hadden we condooms, echt tranen met tuiten gehuild omdat ik me zo naar voelde, echt weird maar sex met condoom voelt zo afstandelijk. En ik hen bij een ex eens helemaal open gelegen door een stroef niet goed glijdend condoom, echt klote! Maar we zullen toch moeten straks! Dus hopelijk wordt mijn condoom weerstand minder nu hij straks niet meer in de weg van mijn kinderwens staat hihi.

Als we besluiten dat we compleet zijn wordt mijn partner geholpen.
    Ik slik genoeg medicijnen en heb al dagelijks veel pijn, dat mijn vriend dat niet nog erger wil maken omdat hij niet zo zin heeft in de ingreep, hij weet wat dat inhoud, dat het niet leuk is, maar ook echt niet het einde van de wereld...

17. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon hetzelfde, maar zonder zaad.

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    k.laarkomen is t zelfde, ook t zelfde gevoel en zelfde intensiteit (niet dat het vertraagd of er meer "wrijving" oid moet zijn).

Ook z.aad ziet er hetzelfde uit, enkel als je in de microscoop zou kijken zou je geen zwemmertjes zien:D

19. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Wij hebben het er ook over gehad. Manlief staat er wel voor open, maar hij vindt het wel eng. Ik heb altijd veel migraine met AC, dus ik heb ook gezegd dat ik geen AC meer ga gebruiken. Wij denken na deze zwangerschap (als alles goed verloopt) ook compleet te zijn. Dus dan blijven er 2 opties over, met condoom (wat hij zelf niet zo fijn vindt) of een knoopje erin ;)

Ik ga wel eerst nog een jaar of 2 jaar de Persona gebruiken, maar daarna laat ML zich dus steriliseren als we dus echt zeker weten geen kindje meer willen.

20. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik denk er ook over na hoor om het zelf te doen. Ik vind alleen dat mijn lichaam al genoeg geruineerd en aan geklooit is dat ik eigenlijk al panisch word bij de gedachte dat ik er iemand weer aan mijn lichaam moet zitten en dat ze me nog verder willen aftakelen. Die aparte gedachte zal heus wel komen door de pnd maar ik zou het zo fijn vinden als mijn man zou inzien dat het voor mij veel zwaarder weegt omdat ik er gek en verdraait over denk.;)

Deel Deze Pagina