Vandaag heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Maar mijn huisarts vertelde mij dat ik beter nog een maandje kon wachten met zwanger worden. tot na mij volgende menstruatie, vanwege de slijmwand ofzo.Maar het kan evt wel, vertelde ze daarna.. Hebben jullie daar ervaring mee?? Ben er eigenlijk thuis over na gaan denken, drong eerder niet tot me door namelijk. is er dan een kans op miskramen ,of trek ik het nu te ver door. als dat het geval zou zijn dan zal er wel een algemene waarschuwing zijn toch?? O voor de dames die zich afvragen of het verwijderen van de spiraal pijnlijk is valt reuze mee Bevallen is erger
Ja je hebt dus wel kans op een bevruchting, maar als je baarmoederwand te dun is kan het vruchtje niet innestelen. Wat betekend dat je dus misschien wel een positieve test kunt krijgen maar als er niets innesteld je alsnog ongi word. Wat ik ook van mijn huisarts begreep is dat de kans op miskramen ook iets groter is omdat er nog wel hormoon in je lichaam zit nadat je mirena is verwijderd. Vandaar een maandje wachttijd.
Dit is mij juist helemaal niet verteld... Hoefde niet te wachten met zwanger worden... (zei de assistente tenminste...... Ga maandag toch even vragen nog)
Ik hoefde van de ha niet te wachten. Ook van Mirena zelf uit mag je meteen gaan proberen als ik me niet vergis. Toen ik echter mirena had laten verwijderen was ik binnen twee weken zwanger en had een positieve test na drie of vier weken. Vlak daarna een vroege miskraam. Ik voelde voor de posi test de eisprong (links), zowaar een druk door mijn linker eileider gedurende een paar dagen en daarna een dikke 24 uur kleine 'beetjes' (alsof je geprikt wordt) op een specifieke plek in de bm. Dat was de innesteling. Die innesteling was bijna pijnlijk. Ik ben er van overtuigd dat die innesteling zo sterk voelde omdat mijn baarmoedersliijmvlies nog te dun was. De innestelingen bij mijn tweeling voelde ook veel lichter en niet pijnlijk. Mijn lichaam is nogal overdreven gevoelig geloof ik, maar het was toch echt zo Ik ga over anderhalve maand weer beginnen met Mirena, maar als we nog voor een derde gaan, hanteer ik zeker een overbruggingsmaand met condoom!
Nee, je hoeft niet te wachten na het verwijderen van de Mirena. Je cyclus komt meteen weer op gang, je hebt daarna geen verhoogde kans op een miskraam. Succes!
tegen mij zei de gyn ook datik eerst ongi moest worden ondat het slijm rond je baarmoeder afbreekt en kans op een miskraam erg groot maak ik heb dec mirana laten verijderen jan zwanger geraakt en feb eenmiskraamgehad maa rik weet niet of het komt omdat ik gelijk zwanger bengeraakt
Om toch ook maar even op dit topic te reageren. Na verwijderen mirena was ik gelijk zwanger, helaas is dit uitgelopen in een MA. Het zou dus best kunnen dat het bij een bepaald percentage vrouwen niet helemaal goed gaat. Ik zou je dan aanraden om idd 1 cyclus af te wachten.
Bij mij zei de huisarts ook dat ik niet hoefde te wachten, omdat hij hem er niet uit kreeg moest ik naar de gyn (het draadje was te kort afgeknipt) en daar ook gevraagd en hoefde ik ook niet van te wachten. Ik was ook gelijk zwanger, maar na 5,5 weken een mk. Daarna weer gelijk zwanger zoals je ziet.