Na de bevalling was het vloeien na 3,5 week gestopt. Voor een paar dagen niks meer gehad en toen weer wat bruinverlies. Ondertussen is het 5 weken geleden dat ik ben bevallen en nu heb ik toch weer maandverband nodig omdat ik gewoon weer bloedverlies heb. Ik heb de gyn. gesproken en zij dacht aan een placentarest, zeker omdat ik dat na mijn vorige bevalling ook heb gehad en dat is een verhoogd riscio op herhaling hiervan, ook heb ik dit keer een tweeling gekregen en het duurde erg lang voordat mn baarmoeder weer gezakt was. Ze wilde met de echo kijken maar dit heb ik afgeslagen, mn knip doet nog zeer en ik heb er echt nog geen behoefte aan dat er weer down there wordt gehandeld. Maar het verloop van het bloedverlies is net als na mn vorige bevalling, waarbij het bloeden nog 5 maanden aanhield en toenam voor ik besloot toch even op controle te gaan. Ik heb toen een curretage gehad met een ruggenprik, dit beviel prima, behalve dat ik een dag na de ruggenprik enorme hoofdpijn kreeg waar geen pijnstilling tegenop kon. Dit kwam door liquor lekkage had. Deze werd door het ziekenhuis pas na 7 dagen behandeld, gelukkig was het na 5 dagen over dus hebben ze het niet hoeven dichten maar ik heb dus 5 dagen plat gelegen omdat ik anders stuk ging van de hoofdpijn. Zijn er andere opties dan curretage met ruggenprik? Zonder verdoving zie ik ook absoluut niet zitten, en na de hele mmm, andere gyn. ingrepen en deze bevalling ben ik echt klaar met en panisch voor verdere handelingen bij volle bewustzijn!
Ik kon onder volledige narcose, maar dat was wel spoed en echt manueel natasten. Fijne aan de narcose vond ik dat ik dus echt niks ervan heb meegekregen. Ik ging slapen en werd wakker toen het klaar was.
Volledige narcose. Lijkt me dus echt niet prettig om met de benen wijdt te liggen en een curretage te krijgen. Sterkte!
Curretage met een licht roesje (sedatie). Dan ben je eigenlijk 'bij' al kun je dat daarna vergeten zijn. Ben je ook heel snel weer klaar.
Ik heb een curretage gehad onder volledige narcose. Ik dacht eigenlijk dat dat gebruikelijk was. Ik had in elk geval geen keuze. Het was wel een spoedoperatie, ik weet niet of dat meespeelt. (Ruim drie maanden na de bevalling bleek ik nog een placenta rest te hebben. Toen dit werd ontdekt - ik klaagde al weken over vreselijke bloedingen en had zware bloedarmoede - moest ik accuut geopereerd worden.) Ik heb er totaal niets van meegekregen. Ik lag onder een warm dekentje toen ze me naar de operatiekamer reden en ik lag nog steeds onder het zelfde dekentje toen ik bijkwam. Alsof er niets was gebeurd...
Bedankt voor de reacties! Ben weer controle geweest en toch maar een inwendige echo laten maken. Geen duidelijke restweefsel maar wel een klein onregelmatig plekje te zien. Dit kan nog meekomen met een menstruatie dus ik mag 3 weken afwachten. Helaas is het bloedverlies er nog steeds, van de week was het 2 dagen weg dus ik dacht er vanaf te zijn, maar na de controle begon het meteen weer :/ voor de zekerheid is er ook een uitstrijkje gemaakt omdat ik HPV draagster ben, al eerder slechte uitstrijkjes + behandeling heb gehad en niet uit mezelf ongesteld wordt (door pcos). De gyn zei dat ze het niet de moeite waard vond hiervoor een operatie in te plannen dus nu moet ik op het verrichtingen spreekuur komen en dan zonder narcose/pijnstilling een hysteriscopie met eventueel behandeling ondergaan :O Ik ben echt een beetje getraumatiseerd door alles van de afgelopen jaren (meerdere ingrepen ivm slechte uitstrijkjes, negatieve seksuele ervaring 10 jaar geleden, de vruchtbaarheidsbehandelingen van afgelopen 5 jaar en 2 bevallingen waarvan na de eerset al een curretage) en zie het echt niet zitten. De echo vond ik te doen maar die eendenbek gevolgd door uitstrijkje deed echt veel pijn en ik voelde me zo naar! Over 2 weken word ik gebeld over de uitslag van het uitstrijkje met meteen de vraag of ik de week erna voor de hysteroscopie wil of er vanaf zie. Weet niet zo goed wat ik moet doen... Sinds maandag ook weer constant een zeurend gevoel..
Ik zou zeker in jouw geval gewoon om verdoving vragen. Kan de gyn wel vinden dat het niet nodig is, het is jouw lijf! Zelfs als je liever volledige narcose hebt moet dit gewoon kunnen. Het is niet alleen lichamelijk, zeker ook psychisch.
Dat inderdaad, maar ik denk dat ze dat geen reden vindt om er een operatie met narcose van te maken... Volgende week word ik gebeld en dan ga ik haar nogmaals vragen om verdoving/narcose en anders nee zeggen en afwachten, desnoods naar een ander ziekenhuis via de huisarts.
Update: Vorige week een belafspraak gehad. De uitslag van het uitstrijkje was niet helemaal goed, 3A. Maar de HPV was niet actief. Het voorstel dat ik kreeg was de hysteroscopie verplaatsen en eerst en kuur primolut nemen om een bloeding op te wekken, en daarna een echo te maken en als het nodig was alsnog voor de hysteroscopie te gaan. De afwijkende cellen kunnen ook nog gewoon door de zwangerschap komen, dus nu moet ik over een paar maanden iig terug komen voor een uitstrijkje.. Ik ben met de primolut begonnen, dit zou eerst de bloedingen moeten stoppen en dan 3 dagen na laatste tablet zou ik weer een (zwaardere) bloeding moeten krijgen. Helaas is het bloedverlies alleen maar toegenomen en heb ik nu ook constant buikpijn Heb nu al 7 dagen lang 1 tablet op en het wordt alleen maar erger! Mogen de poli bellen... Ik wilde ook bij de echo/hysteroscopie een koperspiraal laten zetten, maar als ik zie hoeveel buikpijn ik nu heb begin ik daar ook over te twijfelen.