sterilisatie terwijl er nog een wens voor een kindje is

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door oxbow, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik vind ook dat je man zich zou kunnen laten steriliseren. Hij wil het per se niet meer, en het is nu eenmaal eenvoudiger en sneller bij een man.
    Wij hebben 3 kinderen, en wilde nog graag een 4de. Ik heb een jaar borstvoeding gegeven en in die tijd hadden we zeer regelmatig s#x. We gebruikten toen niets, en hadden zoiets van als het komt komt het.
    Maar ik menstrueerde al die tijd niet, dus er kwam niets.
    Ineens kreeg mijn man heel sterk het gevoel van we hebben 3 gezonde kinderen, wat als er iets mis gaat tijdens een 4 de bevalling ( laatste keer vrij veel bloed verloren) en ineens ging hij twijfelen.
    Veel over gesproken, en ergens begreep ik hem wel, maar nog een kindje leek me ook fijn.
    Ik wilde niet het risico lopen om toch zwanger te raken met het idee van dat mijn man er toch niet voor de 100procent achter stond. ( Al zou voor hem een 4 de kindje natuurlijk welkom zijn als het toch gebeurd was)
    Condooms en de pil etc wilden wij ook niet meer.
    Mijn man gaf zelf uiteindelijk aan zich te laten steriliseren. Het minste wat hij kon doen voor mij naar 3 zwangerschappen en 2 miskramen, vond hijzelf
    En zo zie ik het zelf ook een beetje. Ik hoor vaker om me heen dat mannen blijkbaar niet durven..;) en vind dat wel een heel makkelijke smoes. Alsof een bevalling appeltje eitje is;)
    Misschien kun je samen met je partner eens naar een arts gaan voor een gesprek, misschien kan hij die angst wegnemen. Maar is het wel zijn angs of denkt hij enigszins een bepaald soort mannelijkheid te verliezen? Alles werkt nadien nog exact hetzelfde hoor;)

Ik ben nu achteraf blij dat het zo gelopen is, het gevoel van een vierde kindje is ook gesleten.ons gezin is helemaal goed zo. En ik vind het heerlijk nooit meer aan anticonceptie te hoeven denken;)

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik vind je man wel een beetje laf eigenlijk... hij is bang dat het misgaat én bang voor sterilisatie?? Wat wil hij nou dan??
    Weet hij ook dat het voor hem ongeveer 300 euro kost, een half uurtje duurt, en het voor jou 1200-1500 euro kost en óf omstreden is (essure) of middels een kijkoperatie?

Mijn man durfde ook niet, maar beseft dat hij wel zal moeten en heeft zich eroverheen gezet. Ik kan niet meer tegen ac, essure doe ik absoluut niet omdat mijn baarmoeder op alles extreemreageert (spiraal werkt ie er bijv uit en uitstrijkje heb ik een week enorme pijn van) en een kijkoperatie is zo groot tegenover een sterilisatie van de man....
    Hij heeft met mannen gesproken die het hebben laten doen en durft nu wel. Dus zou het nog even goed erover hebben ;)

En succes!!!

Deel Deze Pagina