Hoi! Zoals de titel al zegt vraag ik me af hoe je weet wanneer je mirena spiraal is uitgewerkt? Zou tussen de 3-5 jaar werken maar hoe weet je bij wie ze 3 jaar werkt en bij wie 5 jaar? Zien ze dat in je bloed? Heb mijn spiraal nu een klein jaar dus nog niet voor meteen maar dan zijn we voorzien 😉 Bedankt!
Ik werd om de 2 weken ongesteld, en mijn huid zat ook vol onregelmatigheden. Toen besloten hem er uit te halen. Na 3 jaar was hij op bij mij. Na een jaar lang sukkelen met ongesteld zijn heb ik hem in December er uit laten halen en over op de pil
Ik ben alleen de eerste 6 mnd niet ongesteld geweest. Nu wordt ik het wel maar vele malen minder. Dus ik zou het daar niet eens aan merken denk ik haha.
Ja dat bedoel ik dus, velen merken dus geen verschil.. Bij de volgende controle ga ik daar toch eens naar informeren 😊
Een vriendin van mij had hem bijna 4 jaar toen begon de ellende! heel onregelmatig ongesteld, veel ongesteld, erg lang soms bijna 2 weken op en af ongesteld.. veel buikpijn dus naar de huisarts geweest en deze zei dat het tekenen waren dat de mirena aan vervanging toe was dus ik denk zulk soort symptomen ik heb de mirena nu ruim 3 jaar toen ik deze liet zetten bij de gyn zei deze dat de mirena zelf tot 7 jaar kon blijven zitten maar dat tot 5 jaar de veilige werking bewezen was, mag ik vragen hoe jij bij 3 jaar komt? dan ga ik t nl goed in de gaten houden haha
Ik heb mijn mirena 8 jaar gehad. Dat is dus 3jaar te lang. Maar ik heb er nooit klachten van ondervonden. Het laatste jaar werkte hij nog precies zoals het eerste jaar.
Ik heb hem een 5 jaar gehad, op het laatst werd mijn menstruatie iets meer. Maar verder met de eerste geen problemen gehad.
Toen ik mijn Mirena had werd ik drie maanden voor de vijf jaar om was weer lichtjes ongesteld en toen laten vervangen. De tweede heb ik eruit laten halen ivm kinderwens, dat was een maand voor de vijf jaar om was maar toen geen verminderde werking of ongesteldheid opgemerkt.
Ik dacht de mirena op meerder manieren als anti conceptie werkt. - de hormonen voorkomen de eisprong - de hormonen maken de baarmoedermond minder begaanbaar voor zaadcellen - als de hormonen uitgewerkt zijn voorkomt het spiraaltje ook nog eventuele innesteling van het embryo als er wel een bevruchting heeft plaats gevonden. Ik kan er hier en daar wat naast zitten maar zo is het mijn ongeveer verteld.
De Mirena is 5 jaar lang werkzaam, daarna garandeert de fabrikant het niet meer. Veel gynaecologen hebben ervaring met Mirena's 7-8 jaar laten zitten en dat lijkt niet tot meer zwangerschappen te leiden.